16 Reacties
8 maanden geleden
Wij rijden eigenlijk altijd in de nacht. We hebben een slaapzak van Lodger met twee ritsen waardoor hij er in de autostoel mee kan zitten. In de nacht van bed naar auto tillen, kinderstoel naar achteren. Voordat hij echt wakker is, is het grootste gedeelte van de reis al voorbij. Verder daarna alleen wat vaker stoppen en genoeg vermaak mee voor op de achterbank. Een van ons gaat er ook wel eens een tijdje naast zitten. Fijne vakantie in ieder geval!
8 maanden geleden
Hey,
Wij zitten nu in Frankrijk, is ook ongeveer 1000 km rijden. Ik vond het van tevoren ook wel spannend. De heenweg ging erg goed, terug moeten we nog ervaren.
Wij zijn rond half 7 s avonds vertrokken. Zodat onze dochter dat eerste stuk kon slapen in de auto. Hadden haar ook al haar pyjama aangedaan. Uiteindelijk sliep ze pas om 22:00 😂. Ze was wel vrolijk en rustig, dus was prima. S nachts haar overgelegd in campingbedje en dat ging goed. We zijn rustig opgestart, uurtje gereden, stad bezocht en haar veel laten lopen. En toen na de lunch het laatste deel gereden. Sliep ze grotendeels. Was voor ons top. Het stoeltje wat we heb en kan beetje achterover zodat ze beter slaapt. Sorry maar je kind los in de auto laten zodat het kan slapen is geen optie. Is echt levensgevaarlijk. Voor babies zijn er autobedjes, misschien voor dreumes ook? Zijn ook te huren. Voor ons was beetje liggend prima optie.
Ik heb vantevoren verschillend speelgoed gekocht/geleend. Raamstickers, tekenbord, waterkleurboekje. Haar favo muziek gezocht. We hebben een ipad in orde gemaakt maar nog niet nodig gehad. Verder veel snacks, een picknickkleed voor stops, opblaasbare bal. Er is plek achterin zodat 1 ouder even naar achter kan. En we hebben soort auto tafeltje wat aan de bijrijderstoel gehangen kan worden.
Onze instelling was; we zien wel en zijn flexibel. Terugweg is in principe overdag en in 1x. Maar we gaan het meemaken.
Onze dochter is 20 maanden.
Hele fijne vakantie en succes met de reis!
8 maanden geleden
Wij zijn in de winter een weekje naar Oostenrijk gegaan. Dit was rond de 700km. Mij hier ook ontzettend druk over gemaakt. Want meneer kan soms een driftkikker zijn. Wij zijn om 4 uur 's nachts vertrokken omdat iedereen zei: ogh dan slaapt die zeker de eerste paar uurtjes in de auto. Helaas onze mannetje was klaar lekker. 😅
Maar vrolijk en om zich heen aan het kijken. Helemaal top. Wij hebben de stoel van Britax Romer. Dualfix plus. En deze kan iets meer liggen en is vrij comfortabel.
Wij hadden ze tablet bij ons en daar heeft die tussendoor even opgezeten. Boekjes, want dat vind die fantastisch. Veel snacks. En uiteindelijk 2x even gestopt en lekker zelf laten lopen. Tussendoor is die nog 2x even in slaap gevallen.
Alles bij elkaar nog geen 10min gehuild/gezeurd. Het ging echt top.
Terugweg gewoon 's ochtends vertrokken om half 9. Hierbij hebben we zelfs maar 1x tussen de middag gestopt. Heeft die ook weer lekker geslapen tussendoor. Veel naar buiten gekeken en beetje op de tablet gekeken.
Ieder kindje is uiteraard anders en volg je gevoel hierin. Achterin bij hem gaan zitten konden wij ook doen mocht dit nodig zijn, maar dit is niet nodig geweest.
Doe wat goed voelt voor jullie en neem knuffels, boekjes en zijn lievelingsspeelgoed mee! Dan komt het zeker goed.
🥰
8 maanden geleden
Los laten slapen in de auto echt niet doen. Bij een ongeluk of hard remmen vliegt zo'n kleintje de auto door. Vergeet niet dat ze minder massa en gewicht hebben dan een volwassene. En minder besef dat ze zich tegen moeten houden.
1000 km moet te doen zijn. Wij zijn ook een keer rond 4.00 uur vertrokken want dan zou ie wel slapen. Maar hij bleef eerste stuk wakker. Toen eten gegeven en daarna heeft ie wel geslapen.
Je doet er wat langer over, vooral doordat je vaker en langer stopt. Ze moeten echt even de energie kwijt op een stop. Rennen, pakspelletjes, als je geluk hebt een speelhoek bij een wegrestaurant.
En neem voldoende snacks mee. Rozijntjes, soepstengels of rijstwafels, mandarijn oid. Krentenbol. Allemaal dingen die makkelijk te eten zijn en liefst ook wat langer duren om op te eten 😉
Neem ook spelletjes mee, knuffeltje, iets nieuws om mee te spelen en zorg dat je wat kinderliedjes op je telefoon hebt.
Denk persoonlijk dat iedere dag een stuk gaan rijden niet ideaal is. Want die je dat dan tijdens dutjes? Of juist in de wakker tijd zodat ie in een goed bed kan slapen. Zit je ook nog met iedere dag de onrust van spullen inpakken en uitpakken.
Klinkt wel als een mooie reis!
8 maanden geleden
Reactie op MevrouwIJsbeer
Los laten slapen in de auto echt niet doen. Bij een ongeluk of hard remmen ...
Oh en hier wordt op zo'n reis vaak meer en langer geslapen in de autostoel dan thuis in bed. Het geruis en gewiebel van de auto helpt daar bij. Voor een dag of twee kan het dus prima en heeft zo'n kleintje echt geen last van slapen in de autostoel.
Voor iedere middag 2 weken lang lijkt het mij dan weer niet ideaal.
8 maanden geleden
Thnx allemaal. Nee het los vervoeren is natuurlijk niet wat ik echt van plan ben maar wat wel even door mijn hoofd ging haha. Mooi om te lezen dat er iig veel zijn die al wel een redelijke reis hebben gemaakt met kind van deze leeftijd. Ik vind onze autostoel niet perfect voor deze rit dus ik ben wel benieuwd wat jullie hebben en of ik daar nog iets meer comfort uit zou kunnen halen. Hij is alwel gewend voorwaarts te reizen dus achterwaarts is niet echt een optie en daarbij ziet hij dan ook bijna niks natuurlijk. Dus mocht je een goede stoel hebben waarbij hij in redelijke ligstand gaat dan ben ik nieuwsgierig naar de ervaringen. We hebben nu van maxicosi maar ik weet uit mijn hoofd het type niet helaas. Ik vind gewoon als hij in slaap valt dat hij vrij snel met zijn hoofd naar voren gaat en dat wil ik liever anders. Tevens is het niet zo dat we elke dag zullen reizen maar om de paar dagen een klein stukkie. Maar de grootste reis zit hem in vanaf Nederland naar de grens bij Zweden over. We zijn er ook nog niet over uit of dat in 1 x haalbaar is of dat we dat misschien toch opsplitsen in 2 a 3 dagen. Het moet voor iedereen leuk blijven, dat staat voorop 🤗
8 maanden geleden
Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd omdat wij ook naar Zweden willen als optie maar nog onbekend zijn met het land en of het leuk is met een jong kindje, ben benieuwd naar jullie reisplannen!
8 maanden geleden
Wij komen net uit de Ardennen (3 u rijden), van de zomer willen we naar de Alpen (10 u)
Wat bij ons hielp is achterin zitten, boekjes lezen, windmolens kijken, een poos aan n hele appel laten eten, etc. Van de zomer willen we wc z’n autostoel voorin zetten. Het is een 0/1/2/3 autostoel waarin het kind ook in de gordel kan. We gebruiken dan de gordel om de stoel vast te zetten en zetten m tegen de gordel aan in het zitje en doen m dan in het tuigje vd autostoel.
Afgelopen week deed die z’n slaapje in de auto. Was niet lang, maar hij sliep wel.
7 maanden geleden
Wij zijn vorig jaar in september naar Zuid Frankrijk geweest (1200 km) en hebben dit in heen en terug met overnachting gedaan. Ook omdat wij zelf gaar waren & we geen stress wilde. We zijn ook 2 winters naar Oostenrijk gegaan (800km) en beide keren in 1 keer gereden. Altijd goed gegaan en wel rond uur of 4 ‘s nachts gaan rijden en dan halverwege de middag aangekomen. Ook omdat we willen kunnen stoppen wanneer nodig en niet dat je s avonds laat pas aan komt. Maar ons meisje is erg makkelijk en had zelfs 4 uur lang achter elkaar in de stoel gezeten met wat slapen en snackjes!
7 maanden geleden
Wij zijn vorig jaar mei, en volgende week naar Italië geweest met onze toen bijna 1 en bijna 2 en nu dus bijna 2 en bijna 3 kids. Wij hebben 's nachts gereisd en gaan dat dit jaar weer doen. Onze kinderen slapen goed in de auto en hebben vorig jaar mooi de hele reis door getukt. (14 uur) wij hebben voor de jongste een maxi Cosi Azië's en voor de oudste de maxi Cosi titan pro Isize en deze slapen voor hun prima. Wij hebben bewust gekozen snachts te reizen zodat ze dan gewoon lekker hun diepe slaap kunnen pakken en hun ritme niet enorm in de war gegooid wordt.. wij hebben enkel 1 pitstop moeten maken om te tanken en ook daar sliepen ze vrolijk verder 🙈
7 maanden geleden
Gewoon go with the flow. Vroeger gingen ze met 3 kinderen op de achterbank rijden naar Zwitserland. We hadden toen geen tablet en mega veel speelgoed. We moesten ons vermaken met elkaar en het uitzicht buiten. Af en toe wat muziek dat wij als kinderen leuk vinden..
Genoeg eten en drinken mee en lekker gaan rijden. Succes
7 maanden geleden
Anders dan je in gedachten hebt misschien maar een optie is ook om een deel met de boot te gaan. Familie van ons deed/doet dit vaak. Eerst overdag rijden naar Kiel in Duitsland, dan een overnachting op de boot en dan kwamen ze in de ochtend aan in Gotenburg waarna ze verder reden naar hun bestemming in Zweden. 😊