16 Reacties

2 jaar geleden
Reactie op Scavola
Let op dat hij geen brand in de auto veroorzaakt door de felle zon!
Babyspiegels zijn bol, dat verspreidt het zonlicht dus kan geen brand veroorzaken. Holle spiegels wel (die bundelen licht), maar dan zou je je baby ondersteboven zien dus die worden sowieso niet verkocht.
Wij hadden er voor ons zoontje een gekregen en vond het wel fijn, om af en toe het gezichtje te kunnen zien. Als je na de maxi cosi een zitje wilt dat achterstevoren staat is de spiegel denk ik nog steeds fijn, dan kun je elkaar zien. Maar ik denk eigenlijk dat je ook prima zonder kunt natuurlijk.

2 jaar geleden
Wij hebben er eentje overgenomen van mijn schoonzus, het wordt ons eerste kindje dus nog geen ervaring mee maar denk dat het idd wel fijn kan zijn om af en toe eens je kindje te kunnen zien :)

2 jaar geleden
Ik heb er nooit 1 gekocht. Ik ben bang dat ik als ik er wel 1 heb steeds naar mijn kind kijk (even snel) en daardoor niet geconcentreerd ben tijdens het rijden. Ik heb ook bewust altijd de maxi cosi achter de bestuurders stoel. Als ze huilt kan ik er niet bij en hoef ik dus ook niet te proberen om een knuffeltje of tutje te geven. Dat lijdt alleen maar af van het rijden.. tenminste, dat is hoe ik er in sta. Maar ieder mag daar een eigen mening over hebben natuurlijk.

2 jaar geleden
Wij gebruiken de autospiegels van MaxiCosi. Heel goed in te stellen op juiste hoogte / hoek etc. Hadden eerst ook een platte, maar dat werkte voor ons niet. Ik kijk er via mijn achteruitkijkspiegel in. Voornamelijk om te checken of hij in slaap is gevallen of niet. En als hij heel hard huilt om in te schatten wat er aan de hand is (voornamelijk in de babyfase gehad, was hij bijvoorbeeld heel moe, maar zijn speen kwijt waardoor hij niet in slaap viel etc)

2 jaar geleden
Reactie op Febbaby1
Wij gebruiken de autospiegels van MaxiCosi. Heel goed in te stellen op juis ...

2 jaar geleden
Nee. Niet gehad.
In het afgelopen jaar slechts 1x gemist, en we zijn best vaak met de auto op stap.
Die ene keer ben ik gestopt op een parking om te kijken wat er aan de hand was.

2 jaar geleden
Ja zeker. Wij hadden ze bij onze oudste ook.
Scherven lijkt me erg overdreven. Maar ik vond het fijn om te kunnen kijken als ie huilde (bij langere stukjes) of ik even moest stoppen of dat het wel goed zou komen als ik door reed.

2 jaar geleden
Wij hadden het niet tot onze zoon bijna was gestikt in de maxi cosi. Schuimbekkend uit de autostoel gehaald. Als ik had geweten dat hij er zo bij zat hadden wij niet eerst een afslag van de snelweg genomen, maar waren we direct op de vluchtstrook gestopt. Een spiegel geeft voor mij meer veiligheid om zulke situaties in te kunnen schatten.

2 jaar geleden
We gebruiken hem al twee jaar met plezier bij ons eerste zoontje en hebben een tweede erbij gekocht voor de baby.

2 jaar geleden
Wij hebben de draaibare van a3, scherven lijkt me niet kunnen.. het is geen glazen spiegel.
En als je zonwering in/op je auto hebt hoef je je geen zorgen te maken over dat brand/hittegevaar omdat er dan geen direct zonlicht op komt.
Ik vond t fijn toen onze kleine nog achteruit zat, je kan zien waar de speen heen is bv. Ff z’n kinnetje omhoog duwen als ie awkward in slaap is gevallen, dat soort dingen.

2 jaar geleden
Ja, zeker wel een spiegel zo lang ze achterwaards zit. Kun je soms even een snelle blik werpen of alles okay is, ook als je een gek geluidje hoort of geen reactie krijgt van je kindje kun je heel makkelijk en snel zien of je je auto gauw moet parkeren om in te grijpen of dat er niks aan de hand is.
Zou vooral even kijken naar hoe de bevestiging zou werken voor jouw auto achterbank/hoofdsteun.