4 Reacties

2 jaar geleden

Ik denk dat dat echt wel komt hoor. De een loopt voor op motoriek, de andere op interactie en praten. Verschilt zoveel per baby. Bij mij duurde het ook vrij lang, ik denk ook wel 17 a 18 weken voor al dat gekir. En nu met 22 weken lijkt ze motorisch stukken meer voor te lopen dan met praten.

2 jaar geleden

Hoihoi, Geen ervaring maar misschien kunnen jullie dit aankaarten bij het cb

2 jaar geleden

Ik ben mama van 2 kindjes, in die zin 2 totaaaaal verschillende kindjes. De oudste maakte ook nooit geluidjes op huilen na, hij is bijna 2 en praat weinig tot niet, ja zijn eigen taaltje en de makkelijke woordjes zoals papa, mama, appel etc, krijg veel commentaar van mensen uit de omgeving dat hij nog niet echt praat, ik ga me pas zorgen maken als hij 2,5 is en er weinig aan woorden ed is bijgekomen. qua motoriek gaat hij als een speer. Men jongste nu 4 maand, brabbelt aan 1 stuk door, maar merk dat op motoriek gebied hij nog niet zover is in vergelijking tot men oudste toen hij deze leeftijd had. Het maakt het ook wel bijzonder om elk kind in zijn eigen tempo zich te laten ontwikkelen. Je kan het altijd bespreken met het cb. Maak je verder geen zorgen hoor! Elk kindje ontwikkelt op zijn of haar eigen manier en tempo, komt echt vanzelf goed. 馃崁

2 jaar geleden

Mijn zoon is 21 weken oud en maakt pas sinds 2 dagen 茅cht geluid. Hardop lachen, kleine gilletjes enz. Dus rustig aan