18 Reacties

2 jaar geleden

Sinds onze dochter met de pot mee eet, vers fruit krijgt wil ze de potjes ook niet met een uitzondering er tussen

2 jaar geleden

Daarnaast blijft onze kleine meid longer houden met die potjes. Terwijl ze als ze mee eet met de pot vol zit

2 jaar geleden

Vers maken een idee of zellf laten een ? Knijp fruit is hier ook succes om zelf te kunnen doen

2 jaar geleden

Onze zoon eet helemaal geen groente 😂 Potjes niet, losse groentes niet, met de pot mee niet.. We blijven proberen; maar hier krijgt hij gewoon een extra stukje brood, cracker of yoghurt.

2 jaar geleden

Potjes groenten lust hij hier ook niet. Als we op weg zijn nemen we gewoon brood en gezond beleg mee (bijv geprakte avocado of groentenspreads uit zo'n knijpzakje van de kleine keuken). Dan maar een keertje geen warm avondeten, is niet zo erg.

2 jaar geleden

Hier slecht eten tijdens de slaap regressie 🥲

2 jaar geleden

Je kan bij de Hema van die afsluit potjes halen, 1 zo een potje is precies een warme maaltijd. Ik kook altijd zelf voor hem, prak het en vries het in. Wanneer we weg gaan neem ik zo een potje mee of als ik een drukke dag heb gehad en geen tijd heb om vers te koken haal ik er ook eentje uit de vriezer

2 jaar geleden

Mijn zoontje weigert ook potjes dus maak alles vers en vaak kook ik bijvoorbeeld groenten zoals sperziebonen bonen of broccoli en geef het aan hem dan eer hij het zelf op.

2 jaar geleden

Gewoon een keer per week een paar maaltijden koken, die invriezen en dan als je een dagje weg gaat dit meenemen? Ik heb bij de 1e en 2e nog nooit een potje gegeven...

2 jaar geleden

Zelf laten eten. Wij hebben sowieso nooit potjes gegeven, maar hier nu rond 8-9mnd weigert ze echt als we haar proberen te voeren. Wil veel liever zelf stukjes in veilige afmetingen eten, en beetje ontdekken en aanmodderen met fruit, groente, brood, vlees, vis etc

2 jaar geleden

Zou het een doorkomend tandje kunnen zijn?

2 jaar geleden

Onze kinderen hebben altijd alle potjes geweigerd. Snap het ook wel… is ook vies. Gewoon zelf koken en klaar maken en invriezen

vorig jaar

Reactie op bdbn93

Onze zoon eet helemaal geen groente 😂 Potjes niet, losse groentes niet, me ...
Was dit mer 6 maanden wel? Hier wel iig!

vorig jaar

Wij moeten ons zoontje van 11 maanden afleiden dan doet hij zijn mond open. We leggen hem soms wat stukjes eten van ons op zijn tafeltje zodat hij dit zelf kan eten. Ondertussen krijgt hij op de lepel te eten.
Potjes smaken ook echt niet lekker en helemaal niet zoals vers dus geef ze eens ongelijk 😉 de zakjes van “de kleine keuken” zijn redelijk en handig voor een dagje weg maar eigenlijk zou ik daarvoor ook gewoon vers meenemen. Gewoon bevroren in een mini koeltasje of je geeft thuis alvast het eten en dan ‘s avonds brood als je pas later weggaat.

vorig jaar

Reactie op NumberTwoOnTheWay

Potjes smaken ook echt niet lekker en helemaal niet zoals vers dus geef ze ...
Dit, plus met deze leeftijd willen en kunnen ze echt al wel zelf met de handjes of oefenbestek met stukjes/stukken aan de slag. Lekker laten ontdekken zelf, met vers eten, gepureerde potjes hoeven met deze leeftijd toch niet meer als hele maaltijden. Lekker zelf laten smikkelen

Reactie op Bolleke32

Dit, plus met deze leeftijd willen en kunnen ze echt al wel zelf met de han ...
Wij geven al sinds een maand of 8 kleine stukjes. Eerst formaat macaroni/ erwtjes en nu zoals je die aardappeldobbelsteentjes hebt vlees, groente, aardappel/ pasta klein gesneden en ze eet gewoon zelf met de handjes. Heeft ze wat te doen en kunnen wij intussen ook eten. Als ze iets groter is krijgt ze bestek om zelf te eten. Dat lukt haar nog niet en dat is prima ☺️

vorig jaar

Reactie op Lana.

Onze kinderen hebben altijd alle potjes geweigerd. Snap het ook wel… is ook ...
Haha ja vind ik dus heel grappig want vers fruit eet onze kleine boef wel maar groente vers of stukken weigert hij. Tuft alles uit 🙈. Wel kleine hongerlap en een aantal Olvarit potjes eet hij wel. Dus hij krijgt bij ons allebei aangeboden, maar vers eet hij al sinds het begin van de hapjes niet (tot hij dus een keer onderweg een potje kreeg en dat wel at). Ga er vanuit dat het helemaal goed komt en hij het vanzelf leert eten. Bij mijn oudste nooit problemen gehad die at gewoon alles 😂. Dus kan ook enorm aan je kindje liggen