21 Reacties

2 jaar geleden

Kan dat niet in een bakfiet/fietskar?

2 jaar geleden

Bakfiets*

2 jaar geleden

Misschien is een bakfiets is, volgens mij kun je daar ook een maxi cosi in bevestigen. Maar ik weer niet vanaf hoeveel maanden dit verantwoord is dat zou je evt. Kunnen opzoeken?

2 jaar geleden

Maar een bakfiets kost hartstikke veel geld (dat heeft toch ook niet iedere moeder? 😬) en het gaat me eigenlijk vooral om de tijd te overbruggen totdat ze gewoon in een fietsstoeltje kan.

2 jaar geleden

Zelfde probleem, voor nu loop ik met haar in de draagzak naar de opvang met een fiets in de hand en dan fiets ik weer naar huis, om zo wat tijdwinst te pakken… ik hoop hier ook dat ze snel goed kan zitten. Want een bakfiets vind ik echt te duur…

2 jaar geleden

Ik heb dat eerlijk gezegd wel eens gedaan, maar fiets dan alleen korte stukjes binnen de stad en extra voorzichtig. Als lopen inderdaad even geen optie is. Het wordt terecht afgeraden, omdat als je valt je op je baby kunt vallen en de ruggengraat en spieren van je baby nog niet helemaal ontwikkeld zijn voor de schokken. Maar als het af en toe een klein stukje is, al helemaal als je meerdere kinderen hebt... Voor een bakfiets moet je ook maar plaats hebben en in principe kan de kleine over een paar maanden wel op een fietsstoeltje. Als je het echt wekelijks wilt doen zou ik zelf eerlijk gezegd wel een fietskar overwegen, en als je de ruimte hebt een bakfiets. Maar ik denk ook dat je zelf de risico's, voor- en nadelen prima kunt inschatten en dan moet doen wat voor jullie het beste is.

2 jaar geleden

Reactie op Marieke600

Maar een bakfiets kost hartstikke veel geld (dat heeft toch ook niet iedere ...
Dat. Op marktplaats is vaak nog wel wat te vinden overigens. Maar naast de kosten, wij hebben een achtertuin waar je alleen via binnen (de voordeur en woonkamer) in komt en zo'n bakfiets hier iedere nacht voor buiten zetten wordt waarschijnlijk echt een dure hobby. Doen wat voor jullie kan en goed voelt! Zo lang je voor jezelf kunt verantwoorden dat je doet wat je kan met de middelen die je hebt... Ik heb het dus ook wel eens gedaan, fietsen met de baby in de draagzak. Niet wekelijks, maar maak zelf je eigen afweging. Ik zie het eerlijk gezegd ook wel vaker andere ouders doen hier in de buurt hoor :)

2 jaar geleden

Met ons eerste zoontje hebben we veel op de fiets gezeten met hem in de draagzak, we hadden op dat moment geen andere optie. Vanaf ongeveer 9 maanden kon hij in het fietsstoeltje. Nu met baby nr2 hebben we een tweedehands bakfiets aangeschaft, mijn man heeft geen rijbewijs en hij moet 3 dagen per week de oudste naar de peuterspeelzaal brengen en halen en de jongste van nu 4 maanden moet dan mee, zei kan dan nu in de babyschaal in de bakfiets. Je hebt trouwens ook maxi cosi dragers voor op de bagagedrager van de fiets, dan kan je de kleine in de maxicosi achter op de bagagedrager meenemen

2 jaar geleden

Ik zou het fietsen zelf persoonlijk nooit doen omdat ze gewoon super kwetsbaar zijn in het verkeer. Dan ook nog eens het winterse karakter van dit moment die de kans op ongelukken vergroot... Ik denk dat je partner op die dag de auto nodig heeft? Kan hij de kleine dan niet brengen? Wellicht iets vroeger dan normaal? Of kan hij later beginnen op zijn werk en dit op een ander moment inhalen? Of wellicht ouderschapsverlof opnemen zodat hij later kan beginnen? Is er familie die je misschien helpen kan?

2 jaar geleden

Met je titel heb je de oplossing al te pakken. Je hebt van Steco de baby-mee maxicosi drager voor achterop de fiets die is goed geveerd dus kan vanaf deze leeftijd al wel!

2 jaar geleden

Ik moet 40 minuten lopen naar het kdv en zie het maar als m'n workout voor de dag. Is het OV geen optie?

2 jaar geleden

Wij hebben met een peuter erbij een bakfiets met maxicosi drager. Daar kan hij vanaf 3 maanden veilig in. Snap dat dit niet voor iedereen een optie is, maar moet zeggen zelfs met 1 kind was die fiets ideaal. Kon alle spullen meenemen en had de auto vrijwel nooit meer nodig. Maar er zijn ook gewoon geveerde maxi cosi dragers voor op de gewone fiets 😊. Stuk veiliger dan de draagzak en ze kunnen er in zolang de baby in de maxi cosi zit (dus rond het eerste jaar). Daarna kun je met beetje geluk al een fietsstoeltje voor achterop kopen en heb je het stoeltje voor voorop dus niet nodig! Scheelt weer 😉.

2 jaar geleden

Bij nummer 1 hadden wij dit ook en ik deed het wel lopend. Net als hieronder ergens of met de fiets aan de hand mee zodat ik zelf terug kon fietsen, of ik liep zelf terug en zag het als een workout. In de draagzak op de fiets ben je zo kwetsbaar. Jij kan nog wel veilig fietsen, maar je bent ook afhankelijk van anderen in het verkeer... als maar een paar maanden is en 1 keer in de week, hoe vaak is het dan in totaal? Dan valt het best mee.. Wij hadden overigens waar we eerst woonden ook deelbakfietsen in de buurt, wellicht bij jullie ook? En afhankelijk van waar je woont kijken of je zoiets kan beginnen. Echt top! Nu hebben we zelf een bakfiets en zijn we heel blij mee. We zien het als een tweede auto, kwa kosten (😅), maar ook met waar je er allemaal mee naartoe kan.

2 jaar geleden

Reactie op DTuMa

Met je titel heb je de oplossing al te pakken. Je hebt van Steco de baby-me ...
En waar laat je dan je peuter die te zwaar is voor een stoeltje aan het stuur?

2 jaar geleden

Je kunt hiermee ook de maxi Cosi op de bagagedrager monteren: https://www.bol.com/nl/nl/p/steco-baby-mee-bike/9300000000575270/?Referrer=ADVNLGOO002036-G-140657194474-S-1670533546456-9300000000575270&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD5OnmOuB8PQI2CalkQ0fD1gONPqU&gclid=EAIaIQobChMI6PHQhuPcgwMVX55oCR0S8weYEAQYASABEgJ-VfD_BwE Er zit vering in, maar je moet wel kalm aan doen bij drempels en dergelijke. Het lijkt me net wat veiliger dan een draagzak.

2 jaar geleden

Hier dezelfde uitdaging qua afstand en niet altijd een auto beschikbaar. Wij zijn voor een 2de hands bakfiets via marktplaats gegaan. Blijft een investering maar enorm blij mee. Gaan we veel en lang gebruik van kunnen maken en zo hoeven we geen 2de auto aan te schaffen. Deelbakfiets vind ik ook een goeie tip om naar te kijken. Hier delen we hem zelf ook met de buren.

2 jaar geleden

Reactie op Nisenise

Ik moet 40 minuten lopen naar het kdv en zie het maar als m'n workout voor ...
In de randstad wel, maar hoe verder je daar buiten komt.. Is de ov niet echt voorziend.. En loop je alsnog 20 tot 30 minuten voor je ergens bent. Ik denk dat je zelf moet overwegen.. Fiets je langs drukke wegen of juist rustig.. Wat is de route waar je langs gaat.... Er zijn echt wel meer moeders die een draagzak hebben voor de baby voor op de fiets.. Je moet wat als je geen auto hebt. Die maxicosi drager vind ik zelf misschien nog wel spannender dan een draagzak.. Maar ik begrijp dat 30 (of misschien nog langer omdat je heen en terug moet..) voor je werk aan niet heel chill is.. Snel hopen dat ze kunnen zitten en op de fiets echt mee kunnen!

2 jaar geleden

Je zou ook heen kunnen lopen met draagdoek en dan terug fietsen.

2 jaar geleden

Die maxi cosi drager heb ik bij de oudste gebruikt. Als die gewoon goed vastgeschroefd zit is dat niet zo eng. Alleen niet te veel gaan hangen in de bochten, naar mijn idee dan. Want hij zat gewoon in de vijfpuntsgordel, maar gevoelsmatig... Alleen is mijn peuter zwaarder dan 15 kg en hij past niet zo goed meer in de stoel voor aan het stuur. En dan de peuter daar en ook nog die maxicosi achterop, ook vrij zwaar... Dan heb ik liever de kleine in de draagzak veilig tegen me aan qua gewicht en de peuter achterop in een stoel waar hij goed in past. Maar ik loop als het even kan ook liever. Kan de keren dat ik zo ben gefietst op twee handen natellen. Ik wacht tot de kleinste eindelijk goed kan gaan zitten en in het stoeltje voor kan... dat levert zo veel tijd op.

2 jaar geleden

Wij hebben een bakfiets Je zou ook een fietskar kunnen overwegen, of de babymee achterop. Persoonlijk vind ik fietsen met draagzak eng, maar dat vinden anderen soms weer niet.