7 Reacties

vorig jaar
Onze dochter van 5 maand heeft dit ook heel erg! Ze schrikt super snel, ze is ook erg snel geprikkeld als we op bezoek bij anderen zijn is het al snel een huil eigenlijk schreeuw bui en is ze ontroostbaar..
Zodra we thuis komen is het weer goed.
In badje schrikt ze ook nog steeds snel, kiekeboe kan je ook niet met haar spelen dan schrikt ze ook🤣 ook al probeer je het voorzichtjes.
Niezen is volgens mij wel normaal dat ze daarvan schrikken.

vorig jaar
Ach ach ik was aan stofzuigen en liet iets kleins vallen nou huilen alsof de wereld verging 😂

vorig jaar
Onze dochter heeft dit ook (nu 3 jaar oud). Bijv. bij elk stuk bestek dat in de la werd gelegd schrok ze en inderdaad ook van haar eigen gespetter in bad etc. Maar vooral harde geluiden. Daar heeft ze nu nog steeds moeite mee. Tot ongeveer 2.5 jaar heeft ze zich afgezonderd bij drukte. Dan ging ze alleen ergens in een hoekje spelen of bleef ze gewoon stil in bed liggen terwijl ze wakker was (als we bezoek hadden of bij de gastouder deed ze dit vaak). Ook altijd huilen als andere kindjes huilden of gewoon als het ergens 'te druk' was.
Ergens rond 2.5 is dit langzaam veranderd en kon ze meer hebben. Ze houdt nog steeds niet van hard geluid, maar zondert zich niet meer af. Ze vraagt nu gewoon vaak 'wat is dat' en zegt dan 'dat vind ik niet fijn' (wel nog veel angst voor vuurwerk). Als haar broertje huilt, huilt ze nog af en toe mee. Ze speelt nu veel meer naast en samen met kindjes en doet gerust druk mee als andere kindjes druk zijn (lees: schreeuwend rondrennen, maar wel nadat ze ongeveer 30-60 minuten de kat uit de boom heeft gekeken).
Ze is dus gewoon een gevoelig kindje. Haar broertje daarentegen kan heel goed tegen drukke omgevingen en gaat ook gerust slapen in de drukte 😅
Zo is elke baby anders, niets om je zorgen over te maken (al deed ik dat soms wel, maar het is helemaal goed gekomen) 🤗
Even een ongevraagde tip: wat hier helpt bij grote drukte is de koptelefoon (evenement in de stad, oud op nieuw, toen ze baby was ook bij kinderverjaardagen etc.).
Er zijn van die baby koptelefoons met een elastieken band voor over het hoofd. Daar werd ze een stuk rustiger van!

vorig jaar
Ons dochtertje heeft hier ook ‘last’ van. Bij de opvang toen ze ging oefenen zeiden ze; ze is nog niet veel gewend hè, ze schrikt nogal veel.
Dat klopt. Van een nies of een hoest, of bestek of wat dan ook.
Als het druk is met mensen, of zoals de feestdagen afgelopen dagen is ze ook stil en rustig. Terwijl thuis veel lachen en kletsen. Ze drinkt dan ook veel onrustiger met zoveel mensen. Dus gaan we even apart zitten, Maarja ze moet het ook leren..
Zal wel beteren zeker 😅

vorig jaar
Bij mij zoontje was dit elke keer zo als hij in een sprong zat.. kan dat er mee te maken hebben?