6 Reacties

2 jaar geleden

Ons zoontje is ook verkouden en we waren voor de zekerheid naar de dokter gegaan omdat hij met ademen een piep had, de dokter heeft ons gezegd dat als hij minder ging drinken we terug moesten bellen dus als ik jou was gewoon de huisartsen post bellen. Met twijfel zou ik gewoon altijd even bellen 馃槉

2 jaar geleden

Ons zoontje is ook sinds dinsdag ziek. Begon vanaf vorig weekend al wat moeilijk te doen met drinken. Normaal krijgt ie ook 150 om de 4 uur, maar drinkt met een beetje geluk 60 a 90 cc. Zijn ook naar de hap geweest voor het slijmhoesten en verkoudheid. We moesten de temperatuur in de gaten houden en zolang hij nog natte luiers had, was dit goed. Niet suf is en niet grauw word. Onze zoon is ook 10 weken oud. We geven hem neusspray en geef hem gewoon tussendoor beetjes drinken.. weg ritme. Alles wat ie binnen krijgt, is mooi meegenomen.

2 jaar geleden

Bij ons liet de huisarts een trucje zien om uitdroging te herkennen. Namelijk op het borstbeen de huid even stevig induwen met je vinger. Je ziet dan een wit plekje dat redelijk snel weer terug moet kleuren naar de oorspronkelijke kleur. Dan is de doorbloeding goed. En ook genoeg natte luiers, kwijlen en vochtige ogen zijn tekenen dat er nog geen sprake is van uitdroging. Ons zoontje is ook verkouden, heeft last van diarree en dronk laatst maar iets meer dan de helft van wat hij normaal binnen krijgt op een dag. Vandaar dat ik ook bang was voor uitdroging, maar was gelukkig niet het geval. Maar bij twijfel altijd even de huisarts of hap bellen! :)

2 jaar geleden

Ja inderdaad, bij twijfel bellen we sowieso de hap. Ik denk nog niet zozeer dat hij al richting uitdroging gaat maar ik was eigenlijk meer benieuwd of er een standaard is wat ze minimaal binnen moeten krijgen etc. Vandaag was het heel wisselend, een flesje van 60-90 cc en in de avond ineens de normale 150 cc. Al met al nog wel een goede dag inname denk ik. Het is gewoon zo sneu als je ziet dat ze zich zo naar voelen.

2 jaar geleden

Ik zou ook even langs de huisarts gaan voor de zekerheid! (Zo begon bij ons het RS virus bij ons kindje. Veel hoesten, slecht drinken..)

2 jaar geleden

Bij twijfel sowieso even laten beoordelen, met jonge baby鈥檚 zijn ze altijd voorzichtig 馃槉 Vorige week heeft onze zoon het RS virus gehad en ook laten beoordelen op de huisartsenpost en bij de kinderarts. De kinderarts gaf aan extra te laten drinken (a 2 uur, in de nacht a 4 uur) dit heb ik voor 4-5 dagen gedaan. Voor iedere voeding neusspray gebruiken zodat t neusje zo goed mogelijk vrij is tijdens het drinken. 2/3 drinken van normaal is wel wat nodig is gaf hij aan. Daarbij 2 natte luiers per dag (a 12 uur) en goed opletten of je je kindje alert vind reageren, niet suf is, natte slijmvliezen en huilen met traantjes.