14 Reacties

2 jaar geleden
Ik kom net terug uit Bali, was met 21 wkn weer thuis. Ik ging wel rondtrekken met een rugzak, dus fijn dat t nog redelijk vroeg in de zwangerschap was. Ik zou nu eerder een koffer meenemen, maar dat kan ook heel goed op Bali, vervoer tussen plaatsen heb ik ook meestal gedaan met taxi's.
Het is wel warm, daar moet je wel een beetje tegen kunnen.
Maar was een super vette reis. Ik heb alles kunnen doen dat ik wilde.
Om Bali Belly te voorkomen heb ik bijna altijd vegetarisch gegeten, alleen wat kip als ik het 100% vertrouwde.
Malaria is er niet op Bali, Dengue komt ook in Italië voor, dus dan is nergens echt veilig . Dus vooral zorgen dat je niet geprikt wordt door muggen.

2 jaar geleden
Niet tropisch, en niet buiten Europa, maar ik zou graag een rondreis IJsland doen!
Of wellicht Amerika de westkust

2 jaar geleden
Wij komen net terug van een 10daags tripje naar Spanje, Andalusie we vlogen op Malaga en de terug reis vond ik echt pittig 3uur zitten in het vliegtuig. Zelf ben ik 23 weken nu. Misschien kan je overwegen om naar de Azoren te reizen, een bijzondere en romantische bestemming waar de gezondheidszorg goed is en het niet al te lang vliegen is. Andere bestemming die ik voorbij zag komen is Jordanië ook heel bijzonder en mooi en iets wat je misschien minder snel zal doen met een kleine!
Veel plezier! Laat even weten wat het geworden is 😊

2 jaar geleden
wij zijn nog even op babymoon geweest naar de Dominicaanse republiek erg genoten al mogen veel excursies niet vanwege zwangerschap. wij hebben het ervaren als een super schoon en vriendelijk land zeker een aanrader

2 jaar geleden
Reactie op pdxxx
Wij gaan binnen een kleine maand naar Egypte😀
Egypte zou ik zelf dus niet doen ook al is daar geen zika of dengue dit is echt een gebied waar ik zelf mega mega ziek ben geweest door de waterkwaliteit echt 3 dagen enorm diarree en maagklachten. Zulke plekken zou ik tijdens de zwangerschap ook vermijden.
Zou liever naar een mooie bestemming gaan waar ook goede medische zorg beschikbaar is mocht er onverhoopt iets gebeuren tijdens je zwangerschap.

2 jaar geleden
Wij gaan in juli een weekje naar zwitserland, wel met de auto (6 uurtjes rijden). Ik ben dan 35 weken, dus dat zal vast een lange zit zijn. Maargoed we hebben alle tijd, dus lekker op het gemakje allemaal.

2 jaar geleden
Wij gaan over 2 weken naar Zuid Afrika. Ben dan 26 weken zwanger. We blijven in de Westkaap, dus geen Kruger, omdat daar Malaria is.