18 Reacties
3 jaar geleden
Wij gebruikten voor baby 1:
Weleda calendula:
- shampoo
- baby badolie
- billenzalf
Verder niets. Pas bij tandjes-billen is daar billenzalf van drLeenarts bij gekomen.
Als tepelzalf had ik Weleda mama tepelzalf in huis. Maar de beste tip daarvoor is/was echt:
Druppel borstvoeding over je tepels uitsmeren en laten drogen.
Dit keer gaan we het hetzelfde aanvliegen. Je hebt echt heel weinig nodig voor een babietje
3 jaar geleden
De lanoline van Purelan vond ik het fijnste, die is beter uit te smeren dan Weleda. En 100% wolvet.
Voor mijn zoontje gebruikten we nauwelijks producten. Alleen een heel enkele keer een gekregen tube Zwitsal. De Weleda die ik had gekocht vond ik te sterk ruiken.
3 jaar geleden
Shea butter kun je voor alles gebruiken en is natuurlijk product! Dus ook voor je baby’s billen en of voor je tepels bv
3 jaar geleden
Shea butter kun je voor alles gebruiken en is natuurlijk product! Dus ook v ...
Uhm..

3 jaar geleden
100% wolvet werkt top voor tepels en billen. Wij gebruiken deze:
https://www.nappys.nl/accessoires/overig/avo-cado-lanoline
3 jaar geleden
Bedankt voor de reacties. Maar had misschien ook even aanmoeten geven dat mijn huisarts lanoline af raad om te gebruiken. Gezien ik eczeem verschijnselen krijg bij het dragen van wol.
Dus zoek iets waar geen notenolie in zit als lanoline. Maar toch veilig gebruikt kan worden tijdens borstvoeding
3 jaar geleden
Reactie op Moeder1dochter
Bedankt voor de reacties. Maar had misschien ook even aanmoeten geven dat m ...
Kokosolie. Een kokosnoot is zoals je wel zult weten geen noot.
3 jaar geleden
Ik kom ook niet veel verder dan kokosolie. Ik zou deze vraag dan toch even aan de huisarts stellen. En anders heeft de verloskundige mischien nog een alternatief.
3 jaar geleden
Ik ga de producten van Mustela gebruiken. Is een Franse baby verzorgingslijn. Ik ben niet thuis in de termen van notenolie op ingrediënten lijsten maar weet dat ze ook een lijn hebben met avocadoolie. Wellicht kan je dit merk bekijken.
3 jaar geleden
Reactie op Lisaenfabian
Ik kom ook niet veel verder dan kokosolie. Ik zou deze vraag dan toch even ...
Mijn huisarts/VK heeft witte vaseline aangegeven.
Grootste nadeel dat ik dan de hele borstvoedingsperiode Mijn borsten moet wassen voordat ik de baby mag voeden en daarna ook. Dat noem je echt ellende.
Daarom vroeg ik om tips qua tepelzalf.
3 jaar geleden
Druppel borstvoeding over de tepel!
Ik heb mijn tepelzalf na deze tip (dat was al op de eerste dag) niet eens meer aangeraakt
3 jaar geleden
La Leche League raadt kokosolie aan bij spruw. Dus dat is veilig voor baby’s. Lijkt mij ook buiten de spruw om.
Informeer anders bij LLL door naar hun Facebook groep te gaan of te bellen. Maar ik weet aardig zeker dat het ook bij langdurig gebruik veilig is.