18 Reacties
3 jaar geleden
Ik zou in ieder geval niet die van Doomoo kopen. Die had ik voor onze dochter en die zakte naar de bodem en onze dochter kon er niet goed in zitten. Na 1x proberen maar verkocht. Daarna gingen wij gewoon samen in bad totdat ze kon zitten. Toen zo’n zitbadje van OK baby gekocht en daar zit ze nu nog in (2,5 jaar)
3 jaar geleden
Wij hebben onze 1e bijna nooit in het babybadje gedaan (en als we dat deden, dan gewoon vasthouden op de arm). Al vrij snel ging ons zoontje mee onder de douche en dan met zo'n grote douchehandschoen voor wat extra grip (kan overigens ook met een klein handdoekje). Persoonlijk vond ik het badje steeds erg veel gedoe en gezellig meedouchen net zo relaxed 👍
3 jaar geleden
Wij douchten liever met ons zoontje toen hij heel klein was, zaten soms wel op de grond met hem op onze bovenbenen leunend (benen op ons buik rug op de bovenbenen).
Pas toen hij wat ouder was en op dat schuine zitje dat bij het badje zat kon zitten gebruikten we het zitje.
3 jaar geleden
Wij gebruikten een douchehandschoen en daarna het chicco bubblenest. Nog steeds erg blij mee! 🤩
3 jaar geleden
Reactie op Juudjeven
Hoe doen jullie het dan als je in de douche gaat met je baby? Wie droog je ...
Als ik alleen was en ik ging tegelijk douchen dan legde ik het aankleedkussen in de badkamer met een warme badcape erop en dan legde ik de baby op het aankleedkussen na het douchen. Dan warm inpakken en snel zelf afdrogen en ondergoed en badjas aan
3 jaar geleden
Badzitje dat wij bij het badje kregen, tweede hands van familie, heb ik twee keer proberen te gebruiken maar vond het een onding. Baby ligt half onder water, half niet, dat is koud. En er bij blijven moet je sowieso, qua veiligheid, vasthouden trouwens ook want hij zakte naar onder. Zelf het hoofdje ondersteunen, zonder stoel, is net zo makkelijk.
Badmatras heb ik geen ervaring mee (moest het googlen, wist niet dat het bestond).
3 jaar geleden
Reactie op Juudjeven
Hoe doen jullie het dan als je in de douche gaat met je baby? Wie droog je ...
Ik leg het aankleedkussen in de badkamer. Met hem bloot erop in een wikkeldeken/handdoek Ik kleed me uit en til hem met een douche handschoen (wij hadden die van Nifty te koop bij prenatal) op en we stappen samen onder de douche. Als hij klaar is leg ik hem op het aankleedkussen warm ingepakt in de handdoek. Ik duik snel terug. Snel inzepen afspoelen en dan pak ik hem weer op. Heb ook een badjas in de badkamer hangen snel afdrogen en badjas aan zodat ik hem kan aankleden. Til hem op en aankleedkussen in mn andere hand terug naar de commode.
Het kan wel het vergt iets meer planning!
3 jaar geleden
Ook nog nooit gehoord van een badmatras, zelf van plan om een zitje erbij te halen, hoewel hij wss vaak met mij mee in bad gaat of met papa mee douchen (maar dat vind ik spannender)
3 jaar geleden
Hier ging ook onze voorkeur vrij snel uit naar douchen met de kleine! Totdat hij te zwaar werd en zelf in bad spelen leuk begon te vinden. Als ik alleen was zette ik de wipper alvast klaar met een grote hydrofiele doek erin. Zette ik hem snel vast, wikkelde de doek eromheen, droogde mijzelf snel af en ging daarna met hem verder. Wat hieronder staat; iets meer voorbereiding maar super goed te doen!
Ik zou deze aankoop dus ook bewaren voor als de kleine echt kan zitten en dan bekijken wat je zou willen hebben. Wel even kort een zitje gebruikt voor in het bad toen hij zelf kon zitten, maar vrij snel over gegaan op een anti slip mat in bad.
3 jaar geleden
Eerste maand hebben wij ons zoontje in een babybadje gewassen maar daarna al snel in het grote bad op een badmatrasje. Wij zijn juist erg te spreken over het Doomoo badmatras, ons zoontje heeft daar altijd heerlijk op weg gedreven in bad. Toen hij te zwaar werd voor het matras hebben we een badzitje gekocht maar dit vonden wij een ongelooflijk onding, hij zakte weg, het is helemaal niet zacht, bij het wassen met zeep wordt het zitje spekglad en hij kon er snel uit kruipen. Nu voor de tweede hebben we ook geen los babybadje meer en kopen we alleen een nieuw badmatrasje.
3 jaar geleden
Beiden niet gehad en niet gemist.
Vind het zoveel fijner mijn kindje vast te houden wanneer het in bad gaat.
Daarbij gaan ze zo klein ook maar 1 of max 2x per week in bad.
Ik zou het niet kopen
3 jaar geleden
Reactie op Hannelore13
Beiden niet gehad en niet gemist.
Vind het zoveel fijner mijn kindje vast ...
Oh en wat hieronder ook staat, meenemen onder de douche vonden wij ook heel fijn!
En nu zit hij zelf in bad, ook goed te doen
3 jaar geleden
Wij hadden zo’n zitje bij ons badje zitten maar vond het een onding. Wij hielden hem gewoon lekker vast, dat is prima te doen. Na 3/4 maanden ging hij eig vrijwel altijd mee onder de douche gezien dit nog makkelijker en sneller is haha 🫣