11 Reacties

vorig jaar

UV werende kleding weert de zon daadwerkelijk veel beter dan een katoenen shirt https://waarzitwatin.nl/producten/uv-beschermende-kleding En katoenen shirt is ongeveer factor 10-20, en uv shirt is vaak zo'n factor 40. Ik vind zelf een los broekje en shirtje fijner, want dat is met natte kleding uittrekken toch echt makkelijker dan een pakje. Ik zou ook lange pijpjes doen (of in ieder geval knie lengte), want het gaat er om dat de huid die geen zon gewend is extra goed beschermd wordt. Naast een zwembad of zee heb je veel licht reflectie, en de zonnebrandcrème spoelt er af, dus verbrand je echt veel sneller. Tijdens het spelen in een katoenen shirt in de volle zon (zonder water in de buurt) zou ik ook gewoon daarnaast smeren. Maar liever nog de schaduw opzoeken. Ik heb zelf al vaker verdachte plekjes moeten weghalen en mijn moeder heeft huidkanker gehad. Daardoor ben ik misschien wat over voorzichtig met mijn kinderen, maar ik smeer factor 50, gebruik vaak uv werende kleding en hou ze het liefst uit de zon (ook al heeft mijn man een getinte huid en mijn kinderen ook). Beter voorkomen dan genezen. Dus hier gebruik ik UV shirts met lange mouwen en broekjes buiten. In het binnenzwembad overigens alleen een kort zwembroekje, veel praktischer. Ik moet ook half jaarlijks naar de dermatoloog en die gaf ook aan dat uv werende kleding echt een top uitvinding is voor kinderen.
Uv shirt zodat het gevoelige grote deel van het lijf, de romp/rug/buik in elk geval beschermd zijn. Deze verbranden ook sneller dan de armen. Verder heb ik ze allemaal behalve het badpak met lange mouwen, daar zag ik dan juist net niet het nut van in haha. Ik dacht als het zo’n lekker weer is dat ze in een badpak buiten kunnen wil ik geen lange mouwen en dat is mega onhandig met luier wisselen en dan nat weer aantrekken. Even mijn bevindingen over de rest tot nu toe: - badpak: leuk voor met zwemmen in een binnenzwembad. Buiten gebruiken we dit niet. - uv broekje wat tevens een luierbroekje is met los uv-shirt. Handig omdat je alleen het broekje kunt gebruiken als je in een binnenbad gaat zwemmen en je hebt geen gedoe met een zwemluier eronder aangezien hier een soort coating in zit die hetzelfde doet. Is ook makkelijker te wisselen dan een badpak als het nat is als je even zwemt, baby slaapt, je zelf een boek leest en dan nog een zwemrondje doet. Tussendoor moet je even wisselen naar een gewone luier anders heb je een natte handdoek als je baby slaapt want een zwemluier laat wel vocht door 😅 Ga je toch buiten zwemmen doe je het uv-shirtje erop aan. Staat ook nog eens erg leuk! - uv-pakje: moet wel een zwemluier onder. Kunt het ook wel in een zwembad gebruiken maar dan heb je zo’n heel koud pak als je er even uit gaat dus zou ik niet zo snel doen. Wel lekker voor op het strand, droogt snel op en beschermt dan tegen de zon. Enige voordeel tov het losse broekje met shirt vind ik dat het shirt niet op kan kruipen en de rug dus ook zeker niet verbrandt. Maar daar tegenover dus wel een zwemluier ipv een broekje die tevens zwemluier is. Nou hopelijk maakt dit je keuze makkelijker haha, succes! Ik ga volgend jaar, als ze nog luiers draagt, voor een broekje met shirt. En voor binnen een badpakje. Als ze uit de luiers zijn een badpak en gewoon een los uv-shirt voor erover.

vorig jaar

Ik weet niet of iemand dit herkent, maar omdat je met een baby niet hele dagen gaat zwemmen en vaak in en uit het zwembad gaat, vind ik die uv-shirtjes heel onhandig. Wanneer het nat wordt en je uit het zwembad bent, wordt het snel koud omdat het wel even duurt voordat het droogt. Je zit namelijk ook niet in de volle zon met een baby, althans ik niet.

vorig jaar

Reactie op Leylâ

Ik weet niet of iemand dit herkent, maar omdat je met een baby niet hele da ...
Wij doen het zwemmen buiten in uv kleding. Zodra zwembad uit, afdrogen, gewone luier aan, weer insmeren met spf 50 en in de schaduw bivakkeren. Meestal is het niet haalbaar om volledig in de schaduw te blijven met zwemmen dus vind ik uv kleding echt een uitkomst. Het droogt ook echt een stuk sneller dan normale kleding, zeker wanneer je het in zonlicht te drogen legt. @ts Ik kan een luierbroekje aanraden boven losse wegwerp zwemluiers. Veel makkelijker meenemen en inderdaad geen gedoe met luier onder zwembroek oid. Verder ervaar ik voor die kleintjes niet veel verschil tussen jumpsuit of losse items qua uv kleding. Want het gaat hier na het zwemmen inderdaad wel gelijk uit. Pas vanaf latere leeftijd zou ik los broekje en shirtje aanbevelen ivm toilet en dan trekken wij het tussendoor ook niet meer uit. We zijn toevallig net terug van vakantie en onze oudste had de hele dag z’n uv shirt en zwembroek aan + pet met nekflap. En echt waar alle kinderen waren enorm verbrand behalve de kindjes in uv kleding 😶‍🌫️.

vorig jaar

Enige voordeel voor zwemkleding is in mijn ogen.. Het droogde heeeeel veel sneller.. Waardoor ze minder afkoelen.. Maar ik vind 't maar een Mega gedoe.. Uitkleden, zwemluier aan, badpak er over heen, laat staan zoon uv shirt met lange mouwen.. Ik kleed d'r nu maar gewoon 3x per dag om.. En ruim elke dag het waterpark maar gewoon op als ik klaar ben met het omkleden.

vorig jaar

Ik weet niet wat wijs is, maar ik verbrand erg snel en moest vroeger altijd gewoon een wit shirt aan en dat leek ook goed te werken

vorig jaar

Ik had tijdens de eerste 2 vakanties uv badpakjes met lange mouwen gekocht. De eerste keer mega inhandig want je wil die zwemluier meteen uit na het zwemmen en dan moet heel het badpakje uit! Nu voor de derde vakantie heb ik bij de H&M een zwemsetje gekocht met een shirtje en broekje. Het grote voordeel van UV kleding ten opzichte van normale kleding is dat het nogsteeds goed beschermd als het nat is, vandaar dat het toch echt mijn voorkeur heeft. Ik denk dat een setje het meest praktische is!

vorig jaar

Sowieso voor wasbare zwemluier gaan! Want je zwemluiers vliegen er anders doorheen! Iedere keer als ze in t water geweest zijn moet hij weer uit.. Daarnaast heb ik een badpak bij de oudste gehad met mouwen (drukkers zoals romper om luier aan/uit te doen) maar nu bij jongste doe ik gewoon badpak.. veel makkelijker aan/uit doen als het nat is…

vorig jaar

Ik had voor mijn dochter badpak lange mouwen met drukknoopjes onderin, dus de wasbare zwemluier kon makkelijk gewisseld worden! Ze is inmiddels zindelijk. Voor mijn zoontje nu uv shirt lange mouw, voor mijn dochter lange en korte mouw, omdat zij al wat meer zon kan hebben en zich makkelijk laat insmeren (geen 100 plooitjes meer haha). Voor de hete dagen erg fijn, omdat het natte shirt dan lekker afkoeld. Op minder hete dagen meer gedoe, omdat je het na elke keer zwemmen uit moet doen. Ik gebruik de uv shirts overigens ook voor stranddagen of wandelingen/lange fietstochten zonder te zwemmen. Juist ook bij warm weer (ik draag het zelf ook), omdat je het tussendoor met een flesje water nat kunt maken om af te koelen. Heerlijk als je aan het wandelen of fietsen bent en het scheelt een hoop smeren.

vorig jaar

Reactie op Au3-20

Ik had voor mijn dochter badpak lange mouwen met drukknoopjes onderin, dus ...
Kijk! En dat klinkt dan dus als logische aanschaf! Maar puur voor het zwemmen.. Meh.. Maar voor een dagje strand.. Inderdaad mega goed idee!

vorig jaar

Lange mouwen sowieso tegen verbranden, badpak want die stof droogt veel sneller op dan een t-shirt. Dat is wat wij eigenlijk altijd alleen maar hebben al 3jr en wij wonen in een warm klimaat en gaan vaak naar strand/zwembad. Ook een pet/hoed van zwempakstof met nekflap erbij