40 Reacties

3 jaar geleden

Die zijn zeker mooi!! Wij gingen meer voor praktisch omdat de badkamer klein was. Dus we hebben nu een van bebejou als ik het goed heb. Dat onderstel kan je inklappen. Heeft hij tot hij 1 was lekker in gebadderd en nu in een groot bad :)

3 jaar geleden

Je kunt ook stoppen met zoeken naar een set. Die stoeltjes zijn ondingen, nooit echt gebruikt (mijn ervaring). Baby zakt er uit en ligt half boven water (koud). De nagelset en de thermometer heb ik vaak gebruikt, maar een emmer is ook niet echt nodig. Ik zet het badje in de badkamer, stop kan er dan gewoon uit boven de douche of bad, en vullen doe je met de douchekraan. Borstel heb ik eigenlijk ook nooit gebruikt, terwijl mn zoontje best wat haren had. Misschien zie je bij de niet setjes een bad wat je aan staat? En ik zou zelf ook niet iets aanraden waar de poten aan vast zitten, weet niet of dat bij deze zo is? Want zodra de kleine zelf goed rechtop kan zitten, kun je dan het badje op de grond zetten (wij hebben geen bad in de badkamer) in de badkamer, zodat ie zelf in bad kan spelen. Dat zou ik met dat gewiebel op die hoogte niet prettig vinden. Maar dat zijn mijn ervaringen, misschien heeft iemand anders andere tips?

3 jaar geleden

Reactie op Aprilmoeder

Die zijn zeker mooi!! Wij gingen meer voor praktisch omdat de badkamer klei ...
Same here (bebejou)! Hoewel onze badkamer groot is, vond ik het toch fijn om de onderstel in te klappen wanneer we het niet nodig hadden.

3 jaar geleden

Ik heb deze grijze van Luma, en inderdaad ik vind het badje zelf fijn maar heb alle assecoires nooit gebruikt.

3 jaar geleden

Wij hebben de Luma ook in grijs! Nagelknipper gebruiken we zeker en het zitje ook tijd gebruikt. De rest niet. Ook de poten hebben we maar kort gebruikt.

3 jaar geleden

Ik wilde ook een mooie. Heel eerlijk. Ik heb hem alleen de dagen van de kraamzorg gebruikt. Daarna nooit meer. Nu kan ik hem weer een paar dagen gebruiken voor baby2 en dan kan het weg haha.

3 jaar geleden

Hier het badje max 3 keer gebruikt. Wij vonden douchen met de kleine veel fijner. Elke keer het badje leeghalen en vullen vond ik echt een gedoe. Daarnaast stond het me ook gewoon in de weg ookal konden we de standaard inklappen, het badje zelf kon dit namelijk niet. Wij hebben uiteindelijk nog wel een grote stokke inklapbare bad gekocht omdat het in de arm houden tijdens het douchen soms te zwaar werd ik verwacht dat we deze straks bij mooi weer ook als badje gaan gebruiken (inmiddels is hij anderhalf en past hij prima in de xl variant) daarnaast als voordeel dat hij inklapbaar is. Het nadeel van de xl variant is dat je er geen standaard bij hebt. Maar ik had al bedacht als we haar wel in bad willen doen bv in de kraamweek om het eventueel in de woonkamer op de keukentafel te doen. Wat mij betreft was het babybadje een dikke miskoop😆

3 jaar geleden

Hier heb ik een bad wel op poten. Ik heb het badje de eerste maanden zeker gebruikt, dan kon ik mijn zoontje als ik alleen was in bad doen (douche alleen als partner er is om aan te pakken). Nog steeds gebruik ik het badje, dat vindt mijn zoontje ook leuk om in te spelen (14 maanden nu). Zou zeker wel een standaard nemen want op de grond dan breekt je rug ;) In het begin heb ik altijd mijn zoontje in de keuken in bad gedaan omdat ik dan het aankleedkussen en alles bij de hand had. Toen gebruikte ik gewoon een willekeurige emmer om het afval water weg te gooien (bad is te zwaar om leeg te gieten). Nu zet ik mijn bad in de douche en trek ik gewoon het stopje eruit. Ik heb geen zitje dus weet ook niet of het een meerwaarde is, ikzelf zou mijn kindje toch niet los durven te laten dus zag de meerwaarde er niet van. Het bad staat zeker in de weg, bij ons staat hij nu gewoon in ons grote bad ;) hiervoor telkens in een hoekje op z'n kamer. Succes met kiezen in elk geval!

3 jaar geleden

Ik zelf vind douchen ook veel fijner. Daarom een badje gekocht via marktplaats. Zonde om daar veel geld aan uit te geven.

3 jaar geleden

Ik heb die van MamaLoes vandaag ontvangen

3 jaar geleden

Wij hebben het badje alleen in de kraamweek een keer gebruikt. Twee keer de tummytub gebruikt. Daarna beiden de deur uit gedaan en lekker samen onder de douche en later samen in bad. Tummytub hadden we geleend, badje had ik incl. standaard voor 2 euro via Marketplace. Die dure sets zien er mooi uit en zijn voor sommige mensen zeker de investering waard. Voor ons niet. Oh ja we hadden ook zo’n ding voor in het grote bad gekregen. Bleek niet handig.

3 jaar geleden

Wij hebben de badset van we-too en gebruiken hem nog steeds (dochter 8 maanden). Hij staat in de badkamer en daar hebben we de kleur ook op uitgekozen. Het bad zitje vind ik dan weer niks, ze glijd eruit weg.

3 jaar geleden

Wij hadden de Luma dark Grey bij onze eerste dochter en gaan hem nu voor de volgende ook weer met veel plezier gebruiken. Wij vinden een fijne set.

3 jaar geleden

Wij hebben de meest simpele via marktplaats. Badje, standaard en tummytub, samen €5. We hebben hem gebruikt, maar niet super vaak. Kind met gevoelige huid, dus liefst max 1x per week in bad, waarvan we hem ook regelmatig meenamen onder de douche. Vanaf 4 maanden spetterde hij in bad zoveel dat we naar een grondbadje in de douche zijn gegaan. Kortom: badset denk ik max 15x gebruikt. Blij dat we er niet teveel aan uit gegeven hebben. Benieuwd hoe dat bij deze baby gaat, ik verwacht ongeveer hetzelfde. Misschien niet wat je horen wilt, maar mijns inziens wel iets om mee te nemen in je overwegingen. Al snap ik ook dat het erg leuk is om alle spulletjes perfect te regelen

3 jaar geleden

Reactie op Hannelore13

Wij hebben de meest simpele via marktplaats. Badje, standaard en tummytub ...
Nagelsetje zie ik er nu ook bij. Ook minimaal gebruikt. Die kartonnen vijltjes zijn in het begin veel fijner. Daarna met een normaal nagelschaartje, die babyvariant vind ik vreselijk vasthouden. Zeeppompje etc is ook niet nodig, je baby heeft voldoende aan water en naderhand een beetje verzorgende olie. Badzitje heb ik nooit gemist, vasthouden vond ik fijner, en dan kan de kleine ook wat meer in het water. Thermometer ook nooit gebruikt, met pols/elleboog voel ik de temperatuur veel beter aan. Wat ik wél fijn vond is een slang bij de stop van het bad, dan loopt het badje zo leeg in de emmer/ grote bad. Wow, mijn schrijven lijkt je set echt af te kraken. Zo is het niet bedoeld. Als jullie dit mooi vinden, vooral doen! Ik probeer vooral praktische tips te geven vanuit mijn eigen ervaring. Veel succes en plezier in verdere voorbereidingen voor jullie kleintje!

3 jaar geleden

Reactie op Claartje85

Dit bericht is verwijderd
Hier de luma aanrader

3 jaar geleden

Wij hebben gewoon het goedkoopste badje gekocht.. 🙈 Bedoel.. Ze hoeven er alleen maar in te zitten 😅😂

3 jaar geleden

Ook hier geen bad fan maar lekker mee onder de douche 🙈

3 jaar geleden

Als je hem mooi vindt en graag een mooie wilt zou ik hier gewoon voor gaan! Wij hadden een simpel wit badje met opvouwbaar standaard. Dat laatste was wel erg prettig, zeker omdat we op een gegeven moment het douchen en badderen afwisselden. En toen hij zelf in het grote bad ging was het nog makkelijker opbergen op zolder. Wat betreft de andere spullen gebruiken wij de badthermometer wel altijd. Ik neem daarmee liever geen risico.

3 jaar geleden

Wij hebben de Luma gebruikt bij de eerste en gaan hem bij de tweede ook weer gebruiken. Prima formaat, handig op een standaard in de begin fase en makkelijk eraf te klikken als het kindje wat groter/ ouder is. Dan kan het badje op de grond staan. Ook het zitje wat je makkelijk erin en eruit kan halen vonden wij erg fijn om te gebruiken 😊