31 Reacties

2 jaar geleden
Reactie op kuss_ies
Sorry maar een papegaai huren? Huh haha
Haha, ja gezellig toch 🦜 beetje aanspraak!
Zonder gekheid: dat is zo'n "triangel" voor boven je bed waaraan je je kunt optrekken om je iets te verplaatsen in bed. Vorige keer voor elke cm dat ik wilde gaan verliggen mijn man moeten roepen, dus zou toch iets meer "vrijheid" geven.

2 jaar geleden
Papegaai is een medisch hulpmiddel waaraan je je op kunt trekken om je te verplaatsen in bed.
Vast wel eens gezien in het ziekenhuis ;-).
Ik had een vriendin waarbij haar vriend het bed op kratjes bier had gezet 😂. Dus als je beetje creatieve of handige man hebt, valt er wel iets te fabriceren. Blokken hout op maat zagen bijv.

2 jaar geleden
Ik doe het bed niet op klossen. Gooi er een extra matras op tijdens de controles. Nou ja ik, mijn man dan😄

2 jaar geleden
Ik heb de optie bierkratjes vaker voor ik zien komen. Komt dat voor jullie uit qua hoogte?

2 jaar geleden
bij ons kan het bed niet op klossen hebben geen kleine pootjes maar juist over de hele breedte van het bed een metalen poot laat maar zeggen.... we hebben 2 losse opvouwbare logeermatrassen van pak en beet 8 cm hoog die gooien we er wel op bij controles

2 jaar geleden
Paar dikke boeken (bijv ouderwetse telefoonboeken)
Stukje houten balk
Bierkratjes
Bij ons mogen extra matrassen op bed niet, staat expliciet vermeld zowel bij vk als kraamzorg in de info

2 jaar geleden
Het is voor ons tweeledig; enerzijds voor de controles van kraamhulp, anderzijds omdat er aan de onderkant een poot onder moet van de papegaai. Daarom helpt een extra matras helaas niet; we hebben ruimte nodig aan de onderkant van het bed.
De bierkratjes zie ik vaak idd. Zou dat stevig genoeg zijn...

2 jaar geleden
Reactie op Angela N
Het is voor ons tweeledig; enerzijds voor de controles van kraamhulp, ander ...
Ja hoor, is stevig genoeg wanneer je er voldoende onder plaatst

2 jaar geleden
Wij moeten ook 6 cm omhoog met de boxspring. Daar zijn bierkratten te hoog voor. Wij gaan stoeptegels halen van marktplaats en doen er antislip matjes omheen. Vond de kraamzorg goed.
Boeken zou ook kunnen, maar moeten ze wel precies even dik zijn allemaal.

2 jaar geleden
Reactie op Hannelore13
Paar dikke boeken (bijv ouderwetse telefoonboeken)
Stukje houten balk
Bierk ...
Ik vind dat laatste wel echt heel flauw, alsof ze je willen plagen. Wij hebben een ander hoofdbord aan onze boxspring en door klossen staat het bed schuin, bloed loopt naar je hoofd. Enige oplossing is dus een extra matras. Mijn vorige kraamzorg is 1(!!!)x aan mijn bed geweest en heeft alle controles op de bank gedaan die vele malen lager is. Had ik daarvoor alle moeite gedaan? Mocht de kraamzorg dit keer hier echt heel moeilijk over gaan doen dan houdt het op, dan maar geen kraamzorg hoor.
Uitzondering: ik heb opeens zodanig veel controles nodig dan regelen we uiteraard een oplossing

2 jaar geleden
Reactie op SMONN
Ik vind dat laatste wel echt heel flauw, alsof ze je willen plagen. Wij heb ...
Wij hadden gisteren de laatste bijeenkomst van de zwangerschapscursus. En de verloskundige die de bijeenkomst deed zei heel grappig " van mij part beval je OP tafel, kan ik er mooi bij zitten met een stoel voor mijn neus.
Toen dacht ik ja, opzich wat is die moeite.. Zij wringen zich in allerlei bochten en proberen je zo goed te helpen waar mogelijk..
Lekker die ene of twee weken verhogen, dan is 't ook gewoon geregeld. En hoeven zij geen rugklachten op te lopen.
Wij hebben onze comode ook 10 cm hoger gemaakt omdat ik altijd rugklachten heb, ik vind het echt heerlijk zoon comode op bijna 1 meter hoogte.

2 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Wij hadden gisteren de laatste bijeenkomst van de zwangerschapscursus. En d ...
Maar mijn punt was dat het in sommige gevallen juist geen kleine moeite is, alsin wij zouden ons bed moeten verbouwen omdat we een afwijkend bed hebben, en matrassen erop zou dan een simpele oplossing zijn en dat mag dan niet. Dat vind ik kinderachtig. Zij wringen zich niet in bochten, het is toch hun werk?
Of begrijp ik misschien verkeerd wat je bedoelt met in bochten wringen🤗

2 jaar geleden
Reactie op SMONN
Maar mijn punt was dat het in sommige gevallen juist geen kleine moeite is, ...
Mhh ik heb inderdaad je punt gemist sorry. 🙈
Ik bedoel wel dat de verloskundige zich in bochten wringt om ons zo fijn mogelijk te helpen, en als wij daardoor het bed moeten verhogen, dan doe ik dat.. Ik bedenk wel een oplossing.. Het is inderdaad wel. Heeeeeel gek dat een extra matras niet mag. (dit stukje had ik ff gemist tijdens het lezen sorry.)
Ik werk in de kinderopvang, ik verschoon wel 60 luiers per dag.. Maar ik vind het wel prettig dat ik dat op de juiste hoogte kan doen zonder dat mijn rug er aan kapot gaat... Zo ook de verloskundige die aanwezig is bij je bevalling.
Kan je dit bespreken bij een afspraak? Dat de enige optie een extra matras is? 🙈