191 Reacties

3 jaar geleden

Heel veel zin in! Maar laat eerst de kleine nog maar wat groeien. Binnen 8 weken is het er!

3 jaar geleden

Reactie op Hannelore13

Heel veel zin in! Maar laat eerst de kleine nog maar wat groeien. Binnen ...
Ugh. Dat besef he.. Binnen 8 weken is je kleine er!! Ben ook stiekem heeeel benieuwd wie de eerste is van de geboorte club augustus.. 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Ugh. Dat besef he.. Binnen 8 weken is je kleine er!! Ben ook stiekem heeeel ...
De eerste is er! Zie de topic 'geboorteverhalen'

3 jaar geleden

Reactie op Aardbei2

De eerste is er! Zie de topic 'geboorteverhalen'
Ik zie het! 🙈. Haha. Ik had dat topic nog niet gezien.

2 jaar geleden

Kan deze topic vastgepind worden ? 🙊

2 jaar geleden

Reactie op Chayyxx

Kan deze topic vastgepind worden ? 🙊
Gelukt 🎉

2 jaar geleden

Nu de verhalen nog 🤗

2 jaar geleden

Reactie op nadine87-24

Nu de verhalen nog 🤗
Haha.. Hier begonnen de heftige weeen op 35 weken precies maar had zoiets; ach kijk wel aan. Middernacht toch het ziekenhuis gebeld en er werd een ambulance gestuurd. Met dat de ambulance hier was te horen gekregen dat mijn opa plots was overleden dus heb uit emotie onderhand gesmeekt of ik niet gewoon met man en zoontje in de auto kon. Met eigen auto naar het ziekenhuis gegaan en ook daar denderde het lekker door. Mijn ouders zaten nog op de spoedeisende hulp om alles omtrent m'n opa te regelen en hebben na die tijd ons zoontje gehaald. De verloskundige wilde mij in eerste instantie om 8 uur naar huis sturen maar mijn vaste verloskundige heeft dit tegen gehouden. Ben op een gegeven moment in een uur tijd van 1 naar 6 cm ontsluiting gegaan en om 13.07 is ons meisje geboren middels een keizersnede. Ze was 2960 gram en 51cm op een termijn van 35+1 daarna was alles nogal als een rollercoaster en kan ik nu na 3 weken zeggen dat het eindelijk lukt een klein beetje te genieten

2 jaar geleden

Reactie op MamavanR

Haha.. Hier begonnen de heftige weeen op 35 weken precies maar had zoiets; ...
Poeh wat heb je dan een hoop meegemaakt ineens! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en fijn dat alles goed gaat ondanks dat ze vroeg was! Wel een flinke achtbaan met het overlijden van je opa erbij, gecondoleerd. Fijn dat jullie nu een beetje kunnen genieten en hopelijk wat in de rust kunnen komen samen 💛

2 jaar geleden

Reactie op MamavanR

Och wat een rollercoaster.

2 jaar geleden

Reactie op MamavanR

Jeetje, gefeliciteerd met jullie kindje en gecondoleerd met je opa ! Heftig hoor

2 jaar geleden

Reactie op MamavanR

Wauw wat een verhaal... wat een emoties niet normaal. Ik geloof niet in toeval en ik denk dat jouw opa en jouw kleintje elkaar ergens onderweg gekruist hebben❤️Hier ook iemand nét verloren terwijl ik hoog zwanger ben "er komt er één, er gaat er één, en ergens boven begeleid de oude ziel de nieuwe de wereld in" Veel sterkte met het verlies en gefeliciteerd met je lieve kindje✨🥰

2 jaar geleden

Een rollercoaster is het zeker.. en het lijkt allemaal achter elkaar aan op te stapelen. Als je de buitenwereld hoort moet je maar even "gewoon" op die roze wolk gaan zitten en genieten.

2 jaar geleden

Reactie op MamavanR

Een rollercoaster is het zeker.. en het lijkt allemaal achter elkaar aan op ...
Ik hoor steeds vaker dat de kraamtijd een grijze wolk is met wat roze glitters af en toe. Ik vind dit ook veel fijner om mijzelf voor te nemen. Haalt de druk er wat af om je maar goed te 'moeten' voelen

2 jaar geleden

Reactie op Aardbei2

Ik hoor steeds vaker dat de kraamtijd een grijze wolk is met wat roze glitt ...
Maar dat is wel de verwachting van mensen die verder weg staan hoor. Je hebt een baby dus je zit in je roze/blauwe bubbel. En natuurlijk kan de kleine er niks aan doen en je probeert je sterk te houden bij/voor haar maar toen zij vrijdags ook nog eens met toeters en bellen naar Groningen moest breekt in zo'n situatie denk ik iedere mama/papa🙈

2 jaar geleden

Reactie op MamavanR

Een rollercoaster is het zeker.. en het lijkt allemaal achter elkaar aan op ...
Ja er ligt helaas nog een taboe op. Mijn ervaring bij de 1e was ook gits en gits zwart. En kreeg toen ook te horen idd dat ik maar moest gaan genieten terwijl ik dood ziek was en het met de kleine niet goed ging. Daarom is het zo belangrijk dat wij vrouwen elkaar steunen.🩷

2 jaar geleden

Reactie op MamavanR

Maar dat is wel de verwachting van mensen die verder weg staan hoor. Je heb ...
Ja dan breekt je hart in duigen idd. Je ervaart dan zo enorm veel stress op dat moment het is gewoon uitputtend.

2 jaar geleden

Ook als je "geen reden" hebt om het een donkere wolk te vinden, is het oke dat het dat als nog is. Ik vond bij mijn eerste de eerste 3 a 4 maanden echt heel pittig, terwijl ze een vrij makkelijke baby was en geen echte problemen had. Desondanks vond ik het jonge ouderschap echt zwaar en lag ik er geregeld zelf ook af. Wat ik toen vooral miste was herkenning en erkenning van anderen. Ik voelde me heel eenzaam en alsof ik de enige was die hier moeite mee had en ik geregeld een waardeloze moeder was. Helemaal niet waar! Maar het uitspreken en normaliseren scheelt de wereld!

2 jaar geleden

Onze dochter zou 4 augustus gehaald worden met een geplande keizersnede. Hier dacht zij alleen net anders over 🙈 Toen ik net 5 min sliep braken mijn vliezen en 5 min er na kwamen de weeen Eenmaal in het ziekenhuis hebben ze mij binnen een uur naar de OK gebracht en is onze knapperd om half 1 geboren vannacht. Na een traumatische keizersnede bij mijn zoon ( spoedkeizersnede) kijk ik nu echt terug op iets heel speciaals 💗 Ze doet het goed ! Wij gaan nu even lekker 2 dagen aansterken in het ziekenhuis en dan heerlijk naar huis 💗 Haar naam is Felicia Maria Benita Sweijen Weegt 3020 gram

2 jaar geleden

Hai lieve dames, Uitgerekend op 2 augustus, maar meneer dacht hier anders over. 10 juli opgenomen met een hoge vliesscheur en constant vruchtwaterverlies. Ben ik 12 juli ingeleid. Met precies 37 weken. Het was een hele vlotte bevalling. Maar de placenta kwam niet los. Deze is op de OK verwijderd en heb ik erg veel bloed verloren. Allemaal heel erg spannend en ben nog herstellende. Maar voor nu genieten we van ons mannetje Levi🩵