16 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb een lounge pak vest met broek lekker wijd voor na de bevalling en netbroekjes heerlijk met een groot verband erin. Voor met de bevalling heb ik van de Hema toen nachthemden gehaald met knoopjes aan de voorkant die vallen tot je knie ong lekker grote maat genomen.

3 jaar geleden

Lekker zittende kleding voor er na kan fijn zijn. Tijdens de bevalling ga ik altijd helemaal naakt. Maar ik ben twee keer thuis bevallen, wel met verloskundige uiteraard. Maar ik had niks aan ook niet over mijn borsten. In het ziekenhuis is volgens mij airco? Ik hoor wel eens dat lekkere dikke fijne sokken fijn zijn voor tijdens de bevalling.

3 jaar geleden

In het ziekenhuis droeg ik niks, weeën opvangen onder de douche was fijn en op een gegeven moment ben je met vanalles bezig, maar niet met hoe je er uit ziet. En als de kleine er is wordt deze meteen op je borst / buik gelegd en zo blijf je even lekker samen liggen, dat is fijn voor de hechting. Een shirt met knoopjes die open kunnen of blouse kan eventueel ook. Of je trekt je shirt naar boven, maar ik had er dus geen aan. En in standaard onderbroeken past het kraamverband eigenlijk altijd, niet in een string ofzo, maar een standaard katoenen slip is prima. In het ziekenhuis hebben ze eventueel ook van die wegwerp onderbroeken voor je. In de kraamweek doe je dat aan wat lekker zit, vaak zijn dat nog zwangerschapsbroeken of jurken. In juli zal het wel warm zijn, dus lekker een losse jurk aan ofzo. En zorg voor goede bhs, al helemaal als je borstvoeding wilt geven.

3 jaar geleden

Ik werd ingeleid, dus in normale kleding naar zkh. Had thuis, mocht de bevalling eerder begonnen zijn, een joggingbroek klaarliggen voor de reis naar het zkh. In zkh droeg ik een groot pyjamashirt, waarin ik bevallen ben. Naar huis in joggingbroek. Had dus comfortabele loszittende kleding in de tas. Ga dat nu weer zo doen. Houd er rekening mee dat mogelijk je buik niet gelijk weg is, dus je nog een tijdje in positiekleding loopt. Dat zat bij mij nadien ook het fijnste. Ook de onderbroeken voor verband etc dezelfde als tijdens de zwangerschap

3 jaar geleden

Ik vind deze heel fijn, omdat je hiermee ook geen banden over je buik hebt. Is na de bevalling ook prettig. https://www.hema.nl/dames/lingerie/zwangerschapsondergoed/zwangerschapsboxer-zwart-1000009692.html En als bevalkleding had ik het bevaljurkje (https://www.hetbevallingsjurkje.nl/), maar ik had uiteindelijk een geplande keizersnede. Deze was toen alsnog top als pyjama voor borstvoeding, huid op huid contact etc.

3 jaar geleden

Ik was naakt toen ik beviel in het ziekenhuis. Ben ook in bad bevallen en vond het echt fijn om niks aan te hebben. Ze moeten ook om de zoveel tijd je ontsluiting checken. En als de kleine is geboren wordt hij/zij ook meteen op je borst gelegd voor de hechting. Dan is het ook het fijnste als je boven lichaam bloot is. Maar je moet doen waar jij jezelf goed bij voelt.😊 voor in het ziekenhuis had ik makkelijk en los zittende kleding aan en droeg ik een netbroekje als onderboek.

3 jaar geleden

Hier had ik twee bevallingsjurkjes tijdens de weeën ben ik op een moment gaan douchen (omdat ik overal las dat dit fijn werd gevonden) dit vond ik vreeeselijk! Ik kreeg het ijskoud! Ik stond te rillen en wist niet hoe snel ik weer mijn jurkje aan moest en weer de kamer in kon en Ik heb tot en met de geboorte het bevallingsjurkje aangehad. Ik vond dit heel fijn omdat ik met de geboorte mijn knoopjes open kon trekken en mijn zoontje op mijn buik neergelegd kon worden. Voor de foto's had ik dus nog wel dat het enigszins bedekt was en ik vond het fijn om wel wat stof om mijn lijf te hebben. Na het gouden uurtje en de eerste borstvoeding heeft mijn partner onze zoon ook nog op zijn borst gehad en ben ik gaan douchen toen heb ik het tweede bevallingsjurkje aangetrokken omdat die lekker ruim zat en ik makkelijk huid op huid contact kon hebben en borstvoeding kon geven. Ik zal het dit keer weer zo doen, ik was blij dat ik deze jurkjes had. Uiteraard hoeft het niet perse het bevallingsjurkje te zijn, maar zou wel een jurkje kiezen met drukknopen 't/m je buik zodat je geen echte knoopjes hoeft los te maken en dat je kindje op je buik kan liggen (dus niet een jurkje waar alleen je borsten vrij komen). Ikzelf zou me er niet prettig bij voelen om de hele tijd helemaal naakt te liggen (als je in bad bevalt is dit natuurlijk anders, maar dit kon niet ivm langdurig gebroken vliezen en de apparatuur om het hartje in de gaten te houden) ook zou ik het niet fijn vinden als er geen foto's zijn die 'toonbaar' zijn voor familie en mijn kinderen zelf later.

3 jaar geleden

De grote mady onderbroeken van de zeeman zijn echt superfijn! Vallen ook lekker over je buik heen en die dikke verbanden kunnen daar prima in. En ze zijn lekker goedkoop!

3 jaar geleden

Reactie op Maadjuh

Lekker zittende kleding voor er na kan fijn zijn. Tijdens de bevalling ga i ...
Even uit je droom helpen. 🙈 🙈 Er is geen airco in 't ziekenhuis.. Wel klimaatcontrole. Mogelijk maar een paar graden minder warm dan buiten.. 😂 Ik werd door een kennis ff uit mijn vlucht plek gerukt.. 🙈 Maar tijdens bevallen had ik een simpel zwart voeding pyjama aan van de bonprix... Zat prima, knoopjes konden open.. En ik heb een hekel aan zweten en dan huid op huid contact.. Dus zoon jurkje is perfect. De vk kon de ontsluiting controleren.. Ze hebben meerdere keren gevraagd of ik de kleding niet uit wou, en elke keer was 't antwoord nee.. Ik had ook sokken aan.. Schijnbaar krijg je vet snel koude voeten als je bevalt... Ik moet wel zeggen.. Bij mijn eerste bevallen was ik gestressd om het "baalt" zijn.. Maar op 't moment zelf was ik waarschijnlijk zelfs nog naakt een vol concertzaal ingewandeld 😂😂

3 jaar geleden

Neem iig een donkere kleur.. mocht je bloeden etc dan oogt het wat minder smoetselig op de foto’s! 😉 Verder kreeg ik de tip om laagjes te dragen, je weet nooit hoe warm of koud je het hebt.. ik had een wijd zwart en jurkje nachthemd jurkje (niet specifiek voor zwangerschap maar in grote maat) van Zeeman.. zonder mouwen en brede hals… kon hem voor huid op huid makkelijk naar beneden laten zakken.. Onderbroeken had ik boxertjes van de Hema, vond ik erg fijn en dan zag je kraam verband wat minder zitten als in gewone onderbroek! Neem ook hier wat ruimere en niet corrigerende ofzo ivm gevoelige buik … boxershorts van je partner voldoen overigens ook prima! 😅

3 jaar geleden

Ik heb 4 van deze, 2 in grijs 2 in zwart. https://www.bonprix.nl/product/voedings-nachthemd-met-biologisch-katoen-zwart-943160/?itemOptionId=29942341&promo=Nachthemden&typ=PLA&anbieter=googleshopping&aktion=Shopping_smec&version=MAT&matchkey=144774374121_94316095%2348&gclid=CjwKCAjwjYKjBhB5EiwAiFdSftkKutYmQICnN40SB_xKHraZhCLQl6Jn-hqtj0-9X6xyD04jyKM_WxoCctEQAvD_BwE Daarin begon ik mn bevalling en die ging erna wel uit (ben naakt bevallen) Ik leefde erin in de kraamperiode als ik thuis was en droeg soms ook alleen een onderbroek en voedingsbh thuis (hittegolf) Onderbroeken zijn van de action (Dolce Bella) middelhoog: https://www.action.com/nl-nl/p/dolce-bella-midi-slips/ Vond die het fijnste, ook voor een keizersnede heel prettig (schoonzusje had keizersnede en heb ik deze ook aangeraden)

3 jaar geleden

Ik stond thuis weeen op te vangen in een badjas want kwam onder de douche vandaan. Toen moest ik ineens naar het ziekenhuis vanwege hoge bloeddruk. De verloskundige en mijn man hebben een setje gepakt een legging en tshirt. Mijn sneakers aangetrokken. De bevalling heb ik naakt gedaan. Kon ook weinig verdragen aan mijn lijf. Na de bevalling ging ik als een soort zwerver weg. Ik had last van vocht vasthouden, dus eigen schoenen paste ik niet meer zelfs geen slippers. Dus mijn man zijn schoenen had ik aan. En verder een joggingspak. Tips die al zijn gegeven maar echt heel fijn zijn de mady onderbroeken van de zeeman. En de bevalpyjama/jurkjes van bonprix.

3 jaar geleden

Pin je er niet teveel op vast wat je aan doet tijdens je bevalling … Gewoon een wijd groot shirt of pyjama jurk. Alles kan ineens zo snel gaan. Onderbroeken had ik van de zeeman, mady.

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Even uit je droom helpen. 🙈 🙈 Er is geen airco in 't ziekenhuis.. Wel kli ...
Oh haha Nou ik weet in geboortehuis van leiden dat het daar wel behoorlijk frisjes is. Dat hoor ik althans van andere moeders, geen ervaring.

3 jaar geleden

Reactie op Maadjuh

Oh haha Nou ik weet in geboortehuis van leiden dat het daar wel behoorlijk ...
Geboorte huis heb kk geen ervaring mee.. Maar een ziekenhuis mag geen airco hebben ivm de pasgeboren baby's.. 🙈

3 jaar geleden

Tijdens mijn vorige bevalling enkel een bh top (zn zachte sport top achtig iets) aangehad. En na de bevalling een fijn lounge/huispak. Qua ondergoed had ik van die hoge slips van de Hema, zitten dan lekker en niet knellend + kraamverband kan er goed en makkelijk in 😊