7 Reacties

2 jaar geleden

Vorige maand met een controle afspraak zat ze bij ons tussen de 190/210 hierop direct doorgestuurd naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis hebben ze toen een half uur haar hartslag in de gaten gehouden. Hartslag was gezakt en acceptabel. Tijdens controle in het ziekenhuis zat haar hartslag op hoogste punt op de 180 maar dit was dan ook wanneer ze bewoog. In rust zat die ongeveer op de 160.

2 jaar geleden

Ze noemen het jogging fetus. Wanneer het kindje veel beweegt wordt de hartslag ook sneller. Ik had laatst hetzelfde, zelf kwam die op 190 uit. Ik ben toen wel doorgestuurd naar het ziekenhuis maar na de ctg was die gewoon weer normaal. Komt vaak voor!

2 jaar geleden

Ja! Maar ik vind 160 eigenlijk ook helemaal niet zo extreem hoog klinken hoor. Ik heb in mijn vorige zwangerschap meermaals een CTG gehad, dan wordt het gedurende een halfuur (of langer) gemeten. De hartslag van de baby varieerde dan tussen de 140 en 170 en dat was allemaal helemaal prima. Dus ik zou me er geen zorgen om maken!

2 jaar geleden

Reactie op MABW

Ja! Maar ik vind 160 eigenlijk ook helemaal niet zo extreem hoog klinken ho ...
Ik heb exact dezelfde ervaring.

2 jaar geleden

De hartslag van onze baby zit ook telkens tussen de 140 en 160 en is nog niet iets om je zorgen over te maken.

2 jaar geleden

160 is heel normaal begrijp ik zeker als ze wat drukker zijn?