12 Reacties
2 jaar geleden
Dit zegt internet “Het is belangrijk te onderscheiden waar de baby blauw ziet.
Ernstiger is het als de baby blauwe lippen en een blauwe tong heeft. Dit kan wijzen op een hartafwijking, longaandoening of een ernstige infectie. Is je baby heel erg overstuur en heeft hij dan wat blauwe lipjes, dan is er meestal ook niets aan de hand.”
2 jaar geleden
Heeft je baby blauwe lippen? Vaak heeft dit een onschuldige oorzaak, zoals kou. Het kan echter ook wijzen op een zuurstoftekort. Wanneer je baby moeilijk kan ademhalen, bijvoorbeeld door een longontsteking, kan zuurstoftekort ontstaan. Ook een hartafwijking of hersenvliesontsteking kan de oorzaak zijn. Merk je dat je baby blauwe lippen heeft waarvan kou niet de oorzaak kan zijn? Neem dan contact op met de huisarts of huisartsenpost. Deze kan inschatten wat er aan de hand is.
2 jaar geleden
Reactie op fie12
Ok kan dan eventueel wel van overstuur zijn… dat was hij daarnet🫣
Ik zou het even half uurtje tot een uurtje aankijken of het minder wordt of zelfs weg gaat. Als het erger wordt zou ik wel de nightcare voor de zekerheid misschien bellen?
2 jaar geleden
Hoi! Ben je er nog achter gekomen wat dit was? Onze dochter ( 5 maanden) had dit gisteren nadat ik haar uit bed haalde. Na een uurtje was het wel weer helemaal weggetrokken dus wij dachten aan kou.