33 Reacties

2 jaar geleden

Heb je toevallig zwangerschapscholestase?

2 jaar geleden

Heb je toevallig zwangerschapscholestase?
Geen idee 😱. Wat is dat..

2 jaar geleden

Reactie op JamesJoyce

Geen idee 😱. Wat is dat..
Als ik opzoek “verhoogde leverwaarden zwanger” (zoals jij aangeeft) kom ik uit bij zwangerschapscholestase. Heb je toevallig ook last van jeuk?

2 jaar geleden

Als ik opzoek “verhoogde leverwaarden zwanger” (zoals jij aangeeft) kom ik ...
Ging inderdaad ook meteen opzoeken haha. Heb last van jeuk in m’n handpalmen. Maar echt alles is gecontroleerd, ook op kweek gezet. En daar kwam niks uit. Beetje gek als ze dit niet opgenoemd zouden hebben toch 😱.

2 jaar geleden

Reactie op JamesJoyce

Ging inderdaad ook meteen opzoeken haha. Heb last van jeuk in m’n handpalme ...
Ik zal er nog een keer achteraan gaan hoor! Bij mij begon het ook met jeuk in m’n handpalmen en daarna onder m’n voeten. Ik word aankomende zondag ingeleid met 37+1 omdat zwangerschapscholestase wel risico’s met zich meebrengt voor de baby 😬

2 jaar geleden

Heb je ook wel aangegeven dat je jeukende handpalmen hebt?

2 jaar geleden

Ik zal er nog een keer achteraan gaan hoor! Bij mij begon het ook met jeuk ...
Je hebt gelijk! Ik heb er meteen een notitie van gemaakt, dit ga ik direct straks navragen. Heb jij zwangerschaps cholestase? En wat fijn dat je ingeleid wordt. Ik hoop ook dat bericht morgenochtend te krijgen. Hoe is jou bloeddruk?

2 jaar geleden

Wil je via deze weg heel veel kracht toe wensen met de laatste loodjes. Ik heb zelf pre eclampsie gehad bij mijn 1e kindje. Dat begon ook met hoge bloeddruk en nadien ook eiwitten in mijn urine. Je hebt ook nog de variant hellp syndroom. Hoort ook tot de categorie zwangerschap vergiftiging maar hierbij gaan dus je lever en nier waarden achteruit. Ik neem aan dat de artsen morgen een beslissing zullen maken als jou lever waarden nog verder achteruit zijn gegaan en hierop jou toch in gaan leiden. Je hebt al een voldragen termijn en de enige manier om van zwangerschap vergiftiging af te komen is door de baby geboren te laten worden.

2 jaar geleden

Reactie op chelle92

Wil je via deze weg heel veel kracht toe wensen met de laatste loodjes. Ik ...
Dank je wel, lief bericht! En inderdaad dat hoop ik ook. Ben heel benieuwd morgen wat de uitslag is en wat er daarop gaat volgen. Heb zelf aangegeven of ze mijn galzuren hebben gemeten en dat vond ze een goede en gaan ze dus morgenochtend ook nog na checken. Dat ik dit zelf moet aangeven is best apart, maargoed.

2 jaar geleden

Reactie op JamesJoyce

Je hebt gelijk! Ik heb er meteen een notitie van gemaakt, dit ga ik direct ...
Ja heb ik! Zijn er 3 weken geleden achtergekomen omdat ik belde ivm de jeuk. Toen bloed laten prikken en ze zagen vrijwel gelijk dat m’n waardes verhoogd waren. Vorige week opnieuw laten prikken en toen was het bijna weer zoals het hoort te zijn maar het neemt de risico’s voor je ongeboren baby niet weg daarom gaan ze toch door met de inleiding. M’n bloeddruk is altijd wel goed geweest alleen die leverwaardes dus niet..

2 jaar geleden

Reactie op JamesJoyce

Dank je wel, lief bericht! En inderdaad dat hoop ik ook. Ben heel benieuwd ...
Wow! Dus dat hebben ze dus NIET nagekeken terwijl jij in de veronderstelling was dat alles uitgebreid was onderzocht. Ik hoop echt dat ik ernaast zit en je geen cholestase hebt anders zou dit echt heel slordig zijn van ze. Mijn gyn en vk hebben zovaak het woord “doodgeboren baby” laten vallen toen ik ook te horen kreeg zwangerschapscholestase te hebben. Hoe langer je daarmee loopt, hoe groter de kans namelijk is op complicaties bij je baby omdat je galzuren hun hartje kunnen aantasten 😔

2 jaar geleden

Wow! Dus dat hebben ze dus NIET nagekeken terwijl jij in de veronderstellin ...
Echt heeeeel bizar dit! Ik heb het dus net nagevraagd en dit hebben ze niet gecheckt en gaan ze dus morgenochtend doen. Echt als er blijkt dat mijn galzuren te hoog zijn, word ik gek. Heb sinds vandaag die hoge lever waardes, kan dan een nacht eroverheen nog kwaad? Echt zo goed dat je dit aangekaart hebt! Anders had ik er nooit naar gevraagd pffff

2 jaar geleden

Ik vind het wel echt hoge bloeddruk ik he zelf bij de eerste een zwangerschaps vergifteging gehad. En ik ben na die hogebloeddruk en hoge bloedwaardes direct ingeleid geworden op 37 weken. Dus ik snap niet zo goed waar ze op wachten want in principe mag die baby gehaald worden. Ik wens je veel sterkte en probeer niet je te gek te laten maken dat is ook niet goed voor jou en de baby!

2 jaar geleden

Reactie op Didem68

Ik vind het wel echt hoge bloeddruk ik he zelf bij de eerste een zwangersc ...
Dank je wel voor je berichtje! Snap ik dus ook niet goed. Lijkt wel of ik extra op m’n strepen moet staan, zelfs met het termijn dat ze voldragen is. Ik had graag gezien dat hún hierop kwamen en niet dat ik dit zelf moet aankaarten. Proberen vooral rustig te blijven nu, haha 😮‍💨🙏🏽🥰

2 jaar geleden

Reactie op JamesJoyce

Echt heeeeel bizar dit! Ik heb het dus net nagevraagd en dit hebben ze niet ...
Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik je bericht ook heb doorgestuurd naar m’n moeder die zelf in het ziekenhuis werkt en zij zegt wel “als ze zelf niet heeft aangegeven dat ze jeuk heeft testen ze daar ook niet op”. Maar ik vind het wel heel dubbel dat als er verder niks uit je bloedonderzoek is gekomen, ze zelf niet even verder gaan nadenken wat het dan wel zou kunnen zijn. Ik zie dat je nu 37 weken zwanger bent en mocht je wel cholestase hebben wordt je ook pas ingeleid vanaf 37 weken dus ik zou je niet te druk maken! Ik word zelf zondag ingeleid met 37+1 dus ik denk dat die ene dag ook niet veel meer uitmaakt dan.

2 jaar geleden

Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik je bericht ook heb doorgestuurd naar ...
Ik snap je hoor. Ik heb sinds zondag ook last van jeuk in m’n handpalmen en onder m’n voeten. Niet wetende natuurlijk wat het verder kan betekenen, ik dacht weer een “zwangerschapskwaal”. Ze gaan het morgenochtend checken vanuit m’n bloed. En ik zat zelf ook te denken, het is “gelukkig” vanaf vandaag dat die lever waardes hoger zijn. Van het weekend waren ze nog goed. Dus inderdaad nog op tijd erbij. Maar jij word ingeleid dus ook ivm cholestase?

2 jaar geleden

Reactie op JamesJoyce

Ik snap je hoor. Ik heb sinds zondag ook last van jeuk in m’n handpalmen en ...
Ik heb het geluk dat m’n moeder in het ziekenhuis werkt anders had ik het ook niet geweten hoor. Het komt namelijk ook echt heel weinig voor. Ik kreeg 3 weken terug in de nacht opeens zulke erge jeuk dat ik mezelf wel kapot kon krabben en toen ik dat aan m’n moeder vertelde zei ze gelijk “jeuk = altijd bellen” zo ben ik er eigenlijk achter gekomen 😅. Ik ben heel benieuwd, hou je me op de hoogte? En ik word idd ingeleid ivm cholestase. Zijn er dus met 34 weken achter gekomen maar toen was het nog te vroeg om haar te halen en de risico’s worden eigenlijk alleen groter hoe verder je bent in je zwangerschap. Toen hebben ze gezegd dat ik vanaf 37 weken ingeleid kon worden en daar was ik het eigenlijk gelijk wel mee eens.

2 jaar geleden

Ik heb het geluk dat m’n moeder in het ziekenhuis werkt anders had ik het o ...
Haha daar heb je zeker geluk mee! Want dat is niet iets waarvoor je eigenlijk zomaar belt. Tenminste niet snel 😱. Heel goed dat je het aangegeven hebt! Ik hou je zeker op de hoogte. Maar omdat ik dus al verder ben in m’n zwangerschap, maak ik me wel zorgen. De arts kwam net naar me toe en zei dat als ze me nog wel wilde bloed prikken, ze me wakker maakte en anders morgenochtend. Dus dan wacht ik het maar weer af. Vindt het nog steeds echt belachelijk dat ze hier niet naar gekeken hebben, ongeacht jeuk of niet. Echt heel goed dat je ingeleid gaat worden hoor, vind je het spannend? Bij welk ziekenhuis loop je als ik vragen mag 😊.

2 jaar geleden

Reactie op JamesJoyce

Haha daar heb je zeker geluk mee! Want dat is niet iets waarvoor je eigenli ...
Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid hebt! Voel je de baby wel gewoon goed bewegen? Dat stelt mij wel altijd gerust namelijk. Ik vind het wel steeds spannender worden alhoewel ik eerst vrij nuchter was maar dat komt meer door de verhalen die ik heb gelezen mbt inleiden. Dat de kans op een weeënstorm groter is en je lichaam geen hormonen aanmaakt die de pijn zouden “verlichten” wat je bij een normale bevalling wel allemaal zou hebben. Het is ook nog m’n eerste zwangerschap. Maar goed, die kleine moet er vroeg of laat toch uit dus ik laat het allemaal op me afkomen! Ik loop bij het Wilhelmina ziekenhuis in Assen 😊

2 jaar geleden

Reactie op JamesJoyce

Dank je wel voor je berichtje! Snap ik dus ook niet goed. Lijkt wel of ik e ...
Ja ik begrijp je volkomen. Maar op dit moment enigste wat je kan doen even wachten op morgen en dan ben ik benieuwd wie weet word je ingeleid. Komt allemaal goed probeer te slapen 🥰