20 Reacties
2 jaar geleden
Hier hetzelfde verhaaltje wel met een jongen 🙄 vroeger nooit problemen gehad maar de laatste tijd gebeurt het ook vaker. Ik denk dat dat is door de tandjes want het kan ook wel ruiken soms 🙈 ik gebruik ook pampers premium protection maat 5 dus daaraan zou het niet liggen🤣 je kunt wel altijd proberen who knows. Kijk even op Bol daar is nu een goeie aanbieding op die pampers heb het zelf ook besteld 🥰
2 jaar geleden
Hier hetzelfde verhaaltje wel met een jongen 🙄 vroeger nooit problemen geh ...
Die geur is erg he! De eerste 6 maanden nooit wat geroken maar nu… gister liep ik door de supermarkt en vroeg een oma of ik haar niet eens zou verschonen🙈
(Ja gerda als dat kon had ik dat meteen gedaan)
2 jaar geleden
Wij hadden dit ook en bij ons was de truc om hem ‘s ochtends niet in de newborn set te zetten, maar op zijn buik in de box te laten spelen. Hierdoor kroop het niet meer naar boven en dat scheelde aanzienlijk in het schoonmaakwerk.
2 jaar geleden
je hebt ook kans dat het er eerder uitloopt door een te ruime luier, maar zal meevallen dus. Maar ook met een te strakke romper bvb. En inderdaad sommige merken werken beter voor andere kindjes qua pasvorm. Wellicht dat je kan kijken naar eten dat de poep wat vaster laat zijn.
Hier poept hij het vaakst als hij op zn buik aan het trainen is. Ik leg hem dus vaak eerst even op zn buik met opstaan / voor we weggaan en verschoon daarna dus.
Als jouw dochter het met zitten heeft kan je zoiets ook proberen dat je haar bewust even laat zitten en goed oplet als je denkt dat ze poept en dan gelijk eruit halen zodat het niet de kans krijgt op zo te verspreiden dat ze lekt.
2 jaar geleden
Reactie op Au3-20
Je zou ook nog een overbroekje van een wasbare luier over de wegwerp luier ...
Hier werkt dit super goed om het lekken tegen te gaan! Ze poept hier meestal ‘s ochtends dus we doen die erover heen totdat ze gepoept heeft. Neemt wel iets meer ruimte in bij de romper en het broekje.
2 jaar geleden
Kruidvat maat 4 is anders dan bijvoorbeeld bon bebe maat 4 (huismerk luier van Plus). Bon bebe is iets ruimer, die gebruik ik voor de nacht. Kiddo is hier ook 9/9,5 kilo. Misschien suf maar zorg je dat het randje van de luier bij de rug goed uitgevouwen is? Dat maakt nog wel eens het verschil hier.
2 jaar geleden
Probeer anders eens wat verschillende merken. Etos zat bij mij vrij dun gebouwde oudste kind vrij slecht (ook spuitluiers), maar bij mijn wat voller gebouwde tweede zitten ze super. Ik zou wat kleine verpakkingen van verschillende merken kopen en kijken of dat wat uitmaakt.
2 jaar geleden
Reactie op mama0208
Had ik vanmiddag gekocht.. maat 5. Geen blowout achterop maar tussen de bee ...
bij de beentjes klinkt wel als te groot