14 Reacties

vorig jaar

't is een fietsstoeltje.. 🤷🏻‍♀️ Kinderen meenemen op de fiets kan pas vanaf een maandje of 8, vereiste is dat de zelfstandig moeten kunnen zitten anders kunnen de nekspieren het gehobbel op de fiets nog niet aan.

vorig jaar

Ja, ik! Ik ben helemaal weg van de bobike fietsstoeltjes. Ik heb voor de mini en achter de maxi en ik vind ze heel prettig in gebruik en heel stabiel. Daarnaast vind ik ze er van alle stoeltjes die er zijn er het leukste uitzien.

vorig jaar

Ik weet niet welke ervaring je zoekt en wanneer je dit stoeltje wil gebruiken, maar als je op zoek bent naar een fietsstoeltje voor aankomend zomer zou ik toch voor een fietstoeltje aan het stuur gaan en niet achterop. Wij hebben ook de stoeltjes van Bobike en ze bevallen verder prima! 👍 onze zoon is met ruim 2,5 jaar overgestapt naar het fietsstoeltje achterop.

vorig jaar

Reactie op Aphrodite

Ik weet niet welke ervaring je zoekt en wanneer je dit stoeltje wil gebruik ...
Is het veiliger als ze tot 2.5j voor zitten?

vorig jaar

Reactie op Mieke_C

Geen idee, wel practischer en gezelliger.. Tenzij je het zelf spannend vind moet je ze achterop doen. Maar zoon klein frummeltje van een maand of 10 vind de wereld veel te interessant en voor op kun je lekker kletsen onder het fietsen en aanwijzen.

vorig jaar

Reactie op Littl-one

Geen idee, wel practischer en gezelliger.. Tenzij je het zelf spannend vind ...
Klopt helemaal! Dan bestel ik 1tje voor op de stuur 😊

vorig jaar

Reactie op Mieke_C

Ze mogen tot 15 kilo voor zal rond 2 a 3 jaar zijn. Soms doe je ze al eerder naar achter als ze heel lang zijn, maar wij hebben niet zo’n grote jongen. Voor op is vooral dat je je kind in de gaten kan houden en dat het voor een kind vaak ook veel leuker is. Ze zien veel meer. Oh en vergeet een helm niet! 😊

vorig jaar

Reactie op Aphrodite

Ze mogen tot 15 kilo voor zal rond 2 a 3 jaar zijn. Soms doe je ze al eerde ...
Achterop ben je meteen je bagage kwijt.. 🙈 Je fietstassen functioneren niet meer zo goed omdat er fiets stoel voetensteunen bij zitten. Een helm? Waarom?

vorig jaar

Mijn zoontje heeft tot anderhalf jaar voorop gezeten en toen vond ie het fantastisch om naar achteren te gaan. Wij doen trouwens zonder helm.

vorig jaar

Reactie op Aphrodite

Ze mogen tot 15 kilo voor zal rond 2 a 3 jaar zijn. Soms doe je ze al eerde ...
Heb net de mini besteld. Helm kijk ik achter een paar maanden pas voor 😊

vorig jaar

Reactie op Littl-one

Achterop ben je meteen je bagage kwijt.. 🙈 Je fietstassen functioneren nie ...
Ik heb een krat voorop ipv fietstassen. Past prima met het stoeltje voor.

vorig jaar

Reactie op Littl-one

Achterop ben je meteen je bagage kwijt.. 🙈 Je fietstassen functioneren nie ...
Waarom een helm? Omdat ze hun nut heel vaak bewijzen, en andersom helaas ook vaak gevallen waarbij mensen veel beter wel een helm op hadden kunnen zetten. Als je kindje valt, maken ze echt een flinke smak! Dat het vroeger veel minder gebruikt werd en ook vaak goed ging (en gelukkig gaat het nog steeds vaak goed!), neemt niet weg dat je een onnodig risico neemt zonder helm

vorig jaar

Reactie op Hannelore13

Waarom een helm? Omdat ze hun nut heel vaak bewijzen, en andersom helaas ...
Daarop aanvullend: het hoofdje van je kindje veel kwetsbaarder dan een volwassen hoofd. Ze kunnen zich niet opvangen. Zitten vast in het stoeltje, waardoor goed opvangen uberhaupt niet mogelijk is (en het hoofdje wel een smak kan maken). Je fiets is minder stabiel, dus kan ook zo per ongeluk omvallen met kindje erin. Wegen worden steeds drukker, verkeerssituaties steeds gevaarlijker. En zo kan ik nog wel meer redenen bedenken. Onze dochter van 3 wil het graag op en wordt zelfs boos als we de helm een keer vergeten haha.

vorig jaar

Reactie op Au3-20

Daarop aanvullend: het hoofdje van je kindje veel kwetsbaarder dan een volw ...
Precies. Een schatting van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) uit 2019 – gebaseerd op een meta-analyse van buitenlands onderzoek – laat zien dat als iedereen een fietshelm zou dragen er jaarlijks maximaal vijf minder dodelijke verkeersslachtoffers onder de 12 jaar zouden zijn. Ook zouden er 200 minder ernstig gewonde verkeersslachtoffers zijn onder de 12 jaar. Onderzoek van VeiligheidNL uit 2022 toont ook de meerwaarde aan van een fietshelm. Het dragen ervan vermindert de kans op hoofdletsel met 62% en de kans op hersenletsel met 33%. Voor mij een reden om mijn kind een helm op te doen. Het is in NL niet verplicht, maar de cijfers die gegeven worden vind ik waardevol om toch een helmpje op te doen. Zeker met dat het verkeer steeds sneller gaat. (elektrische fietsers) voor de kosten hoef je het niet te laten zo duur is het niet en als je vroeg genoeg begint weten ze niet beter dan dat ze een helm op moeten bij het fietsen. Onze zoon wordt ook boos als hij zijn helm niet op heeft 😂😂 laatst wou hij hem al in de auto maar dat ging mij toch wat te ver.