642 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Marianne123

Hier ook bij Avent. Nu gebruiken we de S(low) speen van Lansinoh en duurt h ...
Maandag was de preverbaal logopedist bij ons en die had deze ook bij ons achtergelaten. Op alle fronten echt een superfles, maar met deze dronk onze dochter de fles in anderhalveminuut leeg 😳 hebben nu ook de hegen extra slow flow aangeschaft, maar ook daar drinkt ze nog steeds vlot aan de fles, net als bij avent. Volgende week woensdag komt de lactatiekundige aan huis, misschien dat die met ons mee kan kijken welke fles het beste bij onze dochter past. Ohja hebben ook nog medela calma, maar die pakt ze weer wat lastiger. Genoeg in de aanbieding in ieder gevla 😂

5 maanden geleden

Reactie op SAvS

Maandag was de preverbaal logopedist bij ons en die had deze ook bij ons ac ...
Hoe lang drinkt je dochter per voeding aan de borst? Mijn zoontje is ook aan de borst vaak na vijf minuten al klaar, dus dan past het denk ik bij hem om ook de fles zo snel leeg te drinken.

5 maanden geleden

Reactie op AmyAnoniem

Vraagje. Ik wil eind januari vier dagen weg (bruiloft in het buitenland en ...
Ik heb m’n voorraadje opgebouwd door in de ochtend en in de avond nog maar 1 borst aan te bieden en de andere borst af te kolven. Ik ben niet zo gevoelig voor borstontstekingen of overproductie, maar misschien werkt het voor jou ook? Als je voldoende voorraad hebt kun je weer je tweede borst aanbieden en dan reguleert je kindje de productie weer denk ik?

5 maanden geleden

Reactie op AmyAnoniem

Vraagje. Ik wil eind januari vier dagen weg (bruiloft in het buitenland en ...
Hoe oud is je kindje? Ik zou gaan afkolven na je ochtend voeding en eventuele meerdere voedingsmomenten en zo voorraad opbouwen. Zou persoonlijk niet kv gaan geven om dan te gaan kolven en voorraad op te bouwen.

5 maanden geleden

Reactie op Mama Aapie

Hoe oud is je kindje? Ik zou gaan afkolven na je ochtend voeding en eventue ...
Gevoelsmatig wil ik dat ook eigenlijk niet. Ze is nu 4 maanden, als we gaan ruim vijf maanden. Ik heb besloten toch maar even contact op te nemen de lactatiekundige waar ik al vaker contact mee heb gehad, ik heb volgende week een telefonisch consult met haar. Ik ben toch echt te bang voor de stuwing en ontstekingen...

5 maanden geleden

Reactie op AmyAnoniem

Gevoelsmatig wil ik dat ook eigenlijk niet. Ze is nu 4 maanden, als we gaan ...
Slim. Zeker om idd die stuwing enzo te voorkomen. Hopelijk krijg je goed advies en weet je wat te doen, succes! 😊

5 maanden geleden

Heeft er hier iemand een tip welke kunstvoeding je evt t beste kan combineren/tijdelijk gebruiken naast de borstvoeding? Vorige wk had ik n flinke griep met hoge koorts en toen was mijn productie minder maar nog wel genoeg. Nu heb ik echter weer koorts en een longontsteking en is de hoeveelheid melk tot bijna t nulpunt gedaald. Gelukkig heb ik nog n voorraad in de vriezer en probeer ik te blijven aanleggen en kolven. Met de antibiotica die ik heb gekregen mag ik borstvoeding blijven geven. Er komt alleen nauwelijks wat uit op t moment tot frustratie van mijn dochter (bijna 5 mnd). Nu gaat de voorraad alleen wel ineens heel snel en weet ik niet wanneer mijn productie weer bij trekt, dus ben ik in mn hoofd vast bezig met : wat als t op is en mn productie nog niet op peil???

5 maanden geleden

Reactie op Fem36y

Heeft er hier iemand een tip welke kunstvoeding je evt t beste kan combiner ...
Welke kunstvoeding maakt niet uit, is in de praktijk allemaal hetzelfde. Ik heb bij mijn oudste ook gehad dat ik nadat ik flink ziek was een poos amper een toeschietreflex kreeg. Syntocinon neusspray hielp bij mij toen goed, minder frustratie bij mijn zoontje waardoor hij vaak wilde drinken en zo zelf de productie weer op peil bracht. Je hebt daar wel een recept van de huisarts voor nodig.

5 maanden geleden

Reactie op Fem36y

Heeft er hier iemand een tip welke kunstvoeding je evt t beste kan combiner ...
Oh en beterschap! Is wel echt pittig hè, zelf goed ziek zijn en ondertussen voor een baby zorgen..

5 maanden geleden

Jammer dat er ondertussen minder mensen actief zijn in de nacht. Tijdens het geven van bv was dit forum lezen een goede manier om wakker te blijven. Online shoppen is ook niet alles. De postbode is mijn beste vriend maar mijn bankrekening is niet zo blij. Wat doen jullie om wakker te blijven tijdens de nachtelijke voedingen?

5 maanden geleden

Reactie op Dina93

Oh en beterschap! Is wel echt pittig hè, zelf goed ziek zijn en ondertussen ...
Dankjewel. Ja heel pittig. Bij die hoge koorts kwam idd mijn tsr veel later pas. Maar nu komt deze wel gewoon binnen de 2 minuten. Alleen is t daarna heel snel klaar met de toestroom. Nou ik hoop maar dat die AB snel aanslaat en t überhaupt niet nodig is🤞

5 maanden geleden

Reactie op LT2023

Ik heb m’n voorraadje opgebouwd door in de ochtend en in de avond nog maar ...
Oké slecht advies van mezelf, ik word net wakker met een meeega pijnlijke rechter borst… toch teveel afgekolfd afgelopen dagen 🤦‍♀️

5 maanden geleden

Reactie op Knutje

Jammer dat er ondertussen minder mensen actief zijn in de nacht. Tijdens he ...
Wij kijken programma's die we 's avonds "hebben gemist" door onze vroege tijd om naar boven te gaan of zetten een serie aan. Ik kan niet voeden met vrije hand 🫣

5 maanden geleden

Reactie op Knutje

Jammer dat er ondertussen minder mensen actief zijn in de nacht. Tijdens he ...
Mijn man snurkt mij wakker haha. Ik voed in bed, nu de kleine nog bij ons op de kamer ligt. Maar ik lees graag mee voor tips voor wanneer hij naar zijn eigen kamer moet.

5 maanden geleden

Reactie op Solanum

Mijn man snurkt mij wakker haha. Ik voed in bed, nu de kleine nog bij ons ...
Ik voed ook in bed, vandaar dat het lastig is om niet in slaap te vallen. Als ik wel in slaap val zet ik onbewust mijn spieren op slot en daar is mijn bekken niet zo blij mee. Plus dan slapen we allemaal onrustiger/ korter. Na een uur wordt ik wakker en leg ik meneertje in z'n wieg. En een uur later is meneertje meestal weer wakker 😅

5 maanden geleden

Reactie op Knutje

Jammer dat er ondertussen minder mensen actief zijn in de nacht. Tijdens he ...
Ik heb een e-reader met licht erin! Bijna de hele Zeven Zussen serie kunnen lezen in m’n verlof op deze manier 😅

5 maanden geleden

Reactie op Knutje

Jammer dat er ondertussen minder mensen actief zijn in de nacht. Tijdens he ...
Doomscrollen op instagram en Reddit... Ik voed in een stoel, kan daar (gelukkig) niet echt in slaap vallen. Echt iets van informatie in me opnemen lukt me ook nog niet, boek lezen zit er echt nog even niet in.

5 maanden geleden

Reactie op Knutje

Jammer dat er ondertussen minder mensen actief zijn in de nacht. Tijdens he ...
Hier duren ze gelukkig maar 5 min (zoontje is een sneller drinker) dus hoef niet lang vol te houden!

5 maanden geleden

Reactie op Knutje

Jammer dat er ondertussen minder mensen actief zijn in de nacht. Tijdens he ...
Heel eerlijk? Ik val regelmatig in slaap dus zorg dat ik veilig lig/zit tijdens het voeden. Ook nog geen goede besteding gevonden helaas.

5 maanden geleden

Reactie op Knutje

Jammer dat er ondertussen minder mensen actief zijn in de nacht. Tijdens he ...
Toen de voedingen lang duurde liet ik een wekker 15 min later afgaan. Ergste wat kon gebeuren was dan 15 min slapen. Ik voed snachts liggend, en zorg dat de dekens goed liggen en als ze spontaan zou rollen, rolt ze de cosleeper in.