913 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Angelll

Heel eerlijk? Ik val regelmatig in slaap dus zorg dat ik veilig lig/zit tij ...
Zo doe ik het ook. En het bevalt me wel, want we krijgen allemaal veel meer rust zo en de kans op ongelukken is veel kleiner. Als ik zittend voed val ik namelijk ook in slaap. Dat is onveilig, dus liever dat ik het bed zo veilig mogelijk maak zodat als het gebeurt, het niet erg is. Maar het lukt me langzaam aan steeds beter om de voeding (half) wakker te doen

één jaar geleden

Wat een nacht 😫. Zoonlief meldde zich elke 60 minuten. Dus 8 voedingen van 23 tot 7. Ik was echt gesloopt. Gelukkig nam mijn man de baby en peuter om half acht mee naar de woonkamer en kon ik net nog drie uur slapen. Sinds een week komt mijn baby vaker in de nacht. Hij zat al een tijd op maar één voeding, afgelopen week steeds twee of drie en vannacht dus elk uur. Hopelijk was het een eenmalige nacht op deze manier, want het is slopend.

één jaar geleden

Reactie op Marianne123

Wat een nacht 😫. Zoonlief meldde zich elke 60 minuten. Dus 8 voedingen van ...
Klinkt slopend. Hopelijk komende nacht weer beter

één jaar geleden

Hee mama’s, ik heb sinds ongeveer twee weken echt zo veel last van verstopte melkklieren en nu al een aantal dagen iedere dag. Het doet zo veel pijn. Ik heb een kruik tijdens het kolven en koel dan daarna met icepacks. Helaas wilt mijn dochter nog steeds niet aan de borst, waardoor ik alles moet kolven. Ik kolf altijd 10 minuten beiden borsten (dubbele elektrische borstkolf). Wat kan ik nog meer doen? En vooral: hoe kan ik dit voorkomen? Ik kolf iedere drie uur altijd, alleen soms in de nacht zit er langer tussen als mijn dochter langer slaapt (6 uur bijvoorbeeld)

één jaar geleden

Reactie op SAvS

Hee mama’s, ik heb sinds ongeveer twee weken echt zo veel last van verstopt ...
Is er in 2 weken iets anders waardoor je nu opeens een verstopping hebt? De trigger/oorzaak kan ook helpen bij de oplossing. Als ik een verstopping had zette ik weleens de vaccuum pomp/hakkaa op mijn met warm water en zout, daar gaan de melkklieren een soort van open had ik het idee! Als je even googled vind je de instructies hoe je dat precies moet doen. Ook heb ik weleens gehoord dat mensen een bepaald supplement nemen dat zorgt dat je melk wat dunner wordt?

één jaar geleden

Reactie op SAvS

Drukken de borstschilden niet toevallig je melkkanalen dicht?

één jaar geleden

Reactie op SAvS

Ik heb gelezen dat lecithine supplementen kunnen helpen. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik had zelf een paar maanden geleden een verstopt melkkanaal, nadat de peuter tijdens het drinken met zijn arm verkeerd lag tegen mijn borst. Na 2,5 weken was het pas over. Ik had er ook een klein melkblaartje bij of zo’n wit puntje op de tepel. Die heb ik onder de douche open gedrukt, maar ik had niet het idee dat dat hielp.

één jaar geleden

Reactie op Marianne123

Ik heb gelezen dat lecithine supplementen kunnen helpen. Ik heb er zelf gee ...
Teddy Roorda poste laatst dat bij een melkblaar het huidige advies issmeren met hydrocortison crème.

één jaar geleden

Reactie op Marianne123

Ik heb gelezen dat lecithine supplementen kunnen helpen. Ik heb er zelf gee ...
Ik las ook iets over lecithine inderdaad! Ik ga dat maar eens bestellen. Iemand enig idee waar ik dat het beste kan kopen?

één jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Drukken de borstschilden niet toevallig je melkkanalen dicht?
Dat is ook nog wel goed om op te letten. Ik ben nu namelijk geneigd om mn kolf juist tegen mn borsten te drukmen met het idee dat het beter kan worden leeggekolft maar misschien werkt dat juist averechts

één jaar geleden

Reactie op Luus2988

Is er in 2 weken iets anders waardoor je nu opeens een verstopping hebt? De ...
Ik vind het zo moeilijk om te achterhalen wat de reden is. Ik heb het nooit gehad met live borstvoeding geven, maar omdat mijn dochter nu ruim een maand de borst weigert en ik fulltime moet kolven is dit ineens ontstaan. Dus ik vermoed toch iets met het kolven..ik ga dr even goed op letten. Woensdag komt de lactatiekundige, misschien kan ze meekijken. Ik heb vandaag epsomzout gekocht dus ga dat ook proberen met de Haakaa. Thanks voor de tip ☺️

één jaar geleden

Reactie op SAvS

Dat is ook nog wel goed om op te letten. Ik ben nu namelijk geneigd om mn k ...
Dat werkt zeker averechts! Je kan dan beter borstcompressies toepassen en meekolven

één jaar geleden

Reactie op Mama Aapie

Dat werkt zeker averechts! Je kan dan beter borstcompressies toepassen en m ...
Mee masseren bedoel ik haha

één jaar geleden

Reactie op SAvS

Ik heb dit nu al een paar keer gehad maar dan met live voeden. Voor mij werkt dangle feeding heel goed, dan hang je als het ware over je kindje heen. Ik begreep dat dit ook kon met kolven! Daarnaast slik ik sinds mijn borstontstekingen zonnebloem lechitine capsules, zodra ik een verstopping heb neem ik er 3 p dag en anders 1 p dag als “onderhoud”. Heb deze besteld bij de online drogist.nl Voor mij werkt dit ook echt goed. Koelen is verder belangrijk na elke voeding. Ook kan ibuprofen helpen tegen eventuele ontsteking en remt de zwelling. Succes! Het is echt pijnlijk.

één jaar geleden

Reactie op SAvS

Ik las ook iets over lecithine inderdaad! Ik ga dat maar eens bestellen. Ie ...
Het beste weet ik niet, maar Holland & Barrett verkoopt het! Ik vond het best prijzig.

één jaar geleden

Mijn zoontje is 4 maanden en gaat morgen zijn eerste volle dag naar de opvang. Nu wil ik graag in de ochtend en in de avond hem bv geven en op de opvang krijgt hij dan gekolfde melk van 150 ml uit een flesje. Ik zou dan 3 voedingen meegeven en er gaat er een daar in de diepvries. Hoe doen jullie dit en hoeveel ml geven jullie mee? Of moet ik 4 voedingen meegeven voor het geval dat? Hij drinkt om de 3 uur. Even zoeken allemaal en benieuwd hoe jullie dit doen?

één jaar geleden

Reactie op eerstea

Mijn zoontje is 4 maanden en gaat morgen zijn eerste volle dag naar de opva ...
Het is de eerste weken zoeken geweest hoeveel ml zoonlief daadwerkelijk drinkt op het kdv. Ik zeg steeds dat ze hem elke drie uur ongeveer een fles moeten geven, maar door zijn slaapjes die nooit op vaste tijden zijn lukt dat niet altijd. Ze mogen mijn zoontje 120 per fles geven. Ik geef drie flessen mee en er ligt een zakje in de vriezer voor achter de hand. Soms krijg ik een fles mee terug. Daarom zorg ik er altijd voor dat de derde fles vers is en niet uit de vriezer, zodat we die melk de volgende opvangdag nogmaals mee kunnen geven.

één jaar geleden

Reactie op SAvS

Hee mama’s, onze dochter drinkt de flesjes afgekolfde melk echt bizar snel. ...
Therapeutisch voeden met een prematuurspeen! https://borstvoeding.com/artikelen/kindjeaandeborst/al-even-bezig/flesvoeden/

één jaar geleden

Reactie op SAvS

Ik vind het zo moeilijk om te achterhalen wat de reden is. Ik heb het nooit ...
Bloot op bloot al geprobeerd? Dan willen ze vaak toch de borst weer pakken!

één jaar geleden

Tijdens sprongen of zo wil een kindje nog wel eens super onrustig drinken. Nou die notie heeft die van ons ontvangen hoor! Heel gulzig en dan na 5 minuten huilen en steeds loslaten, ook bij de nieuwe borst. Soms wekt hij alleen een tsr op en dan hoeft ie niet meer, de grapjas. Zit alles onder de melk ondat het eruit spuit. Om vervolgens een uur later dikke honger te hebben. Intussen hebben mijn borsten echt iets van '??????' dus weer lekker veel stuwing de hele tijd. Soms kolf ik maar gewoon af en geef de fles, vooral in de avond, in de hoop iets langer te kunnen slapen. Blij als deze fase erop zit. Had hij een paar weken terug ook tijdens een ontwikkeling, gelukkig weet ik nu wat het is en dat het tijdelijk is. 😊 Oh en z'n eerste tandje lijkt door te komen (rip tepels) 😱