1015 Reacties

2 jaar geleden

Zijn er nog meer mensen nu tijden de laatste weken van de zwangerschap met de handen kloven ? Ik was wel trots om me zelf de eerste 2 cc heb ik opgevangen en in de vriezer liggen. 💪🏻

2 jaar geleden

Jaa zojuist begonnen. 1 ml 👌🏻 gek hè dat je zo trots kan zijn op lichaamssappen 😂. Morgen verder en dan samen in het spuitje de vriezer in.

2 jaar geleden

Reactie op Lilymy

Zijn er nog meer mensen nu tijden de laatste weken van de zwangerschap met ...
Kijk wel uit... kolven mag pas vanaf 37 weken! Het kan namelijk je bevalling op gang brengen😉

2 jaar geleden

Reactie op Lilymy

Zijn er nog meer mensen nu tijden de laatste weken van de zwangerschap met ...
Wel super mooie opbrengst trouwens! Snap dat je trots bent🤩🤩

2 jaar geleden

Ik ben zo'n 2 weken geleden gestart met 1x pdag kolven (nu 37+3). Dit i.o.m. lactatiekundige en verloskundige. In principe hoef je niet te wachten tot 37e als er geen vergroot risico is op vroeggeboorte en/of verbod op seks/orgasme volgens hen. Er komt een soortgelijke hoeveelheid oxytocine vrij bij kolven nl 😊. Ik heb inmiddels een zakje met gevulde spuitjes in de vriezer liggen, varierend van 3ml t/m 10 ml. Ik ben begonnen met de hand maar vond dit lastig en vervelend en toen overgestapt op een handkolf, dat gaat voor mij prettiger. Wat is de reden dat jullie reeds gestart zijn met kolven?

2 jaar geleden

Ik heb nu twee keer gekolfd met de hand en had 4ml en 3ml opbrengst. Veel voor een eerste keer weet ik van mijn vorige zwangerschap, maar ik heb nu een zoontje dat nog aan de borst drinkt twee keer per dag. Of nou ja, drinkt…. Veel komt er niet meer uit, maar dus wel colostrum. Ik heb twee keer gekolfd deze week op de avonden dat hij niet bij me dronk voor het slapengaan. Ik wil mijn baby geen kunstvoeding geven, ook niet als bijvoeding nodig is. Daarom wil op graag wat colostrum op voorraad hebben liggen. Waarom kolven jullie antenataal?

2 jaar geleden

Reactie op DVEM

Ik ben zo'n 2 weken geleden gestart met 1x pdag kolven (nu 37+3). Dit i.o.m ...
Voor mij is de reden dat ik absoluut niet wil dat ons kindje bijgevoed wordt met kunstvoeding. Grote broer heeft een kma gehad (mogelijk dus vanwege bijvoeding in de eerste week ivm infectie bij hem), waar kan wil ik dit voorkomen. Dus liever een voorraadje in de vriezer welke aangesproken kan worden indien nodig. Wat is voor jou de reden? ☺️

2 jaar geleden

Dit is mijn eerste zwangerschap. Ik wil borstvoeding geven, maar heb nog geen lekkende borsten gehad ook niet als ik erin knijp ofzo. De vk zegt dat de ene zwangere wel al borstvoeding voor de geboorte heeft en de ander niet. En ik mij geen zorgen hoef te maken. Zijn er ook vrouwen hier die nog geen borstvoeding hebben rond 37 weken.

2 jaar geleden

Reactie op november11

Jaa zojuist begonnen. 1 ml 👌🏻 gek hè dat je zo trots kan zijn op lichaams ...
Jahh echt wel 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Aardbei2

Kijk wel uit... kolven mag pas vanaf 37 weken! Het kan namelijk je bevallin ...
Weet ik kan ben morgen 37 en word tussen de 38 en 39 weken ingeleid. Hoop toch nog dat de baby uit zicht zelf komt. Maken die paar uur ook niet uitt lijkt mij🤭

2 jaar geleden

Reactie op Moeder1dochter

Dit is mijn eerste zwangerschap. Ik wil borstvoeding geven, maar heb nog ...
Of je lekt tijdens de zwangerschap zegt niks over hoeveel melk je maakt na de bevalling. Dus maak je vooral geen zorgen. Ik lekte en lek niet. Wel komen er druppels uit mijn tepels als ik er in knijp. Het meeste/beste als ik in een warm bad lig. Heb je al eens geprobeerd om je borsten te verwarmen voor je ze masseert en daarna probeert er wat uit te krijgen?

2 jaar geleden

Reactie op DVEM

Ik ben zo'n 2 weken geleden gestart met 1x pdag kolven (nu 37+3). Dit i.o.m ...
Hoop ergen dat de baby nog zelf komt voor dat ik ingeleid word tussen de 38 en 39 weken ben morgen 37

2 jaar geleden

Reactie op Marianne123

Of je lekt tijdens de zwangerschap zegt niks over hoeveel melk je maakt na ...
Ik heb nog niks geprobeerd omtrend proberen van kolven ofzo. Gezien vk zegt dat het niet raar is gezien dit ons eerste kindje is en dat het niet raar is als het pas op gang komt na de geboorte. De een heeft eerder de hormonen dan de ander. Moest gewoon afwachten.

2 jaar geleden

Reactie op Lilymy

Weet ik kan ben morgen 37 en word tussen de 38 en 39 weken ingeleid. Hoop ...
Oh wow! Dit was je eerste opbrengst! Gaaf hoor🤩

2 jaar geleden

Reactie op Marianne123

Ik heb nu twee keer gekolfd met de hand en had 4ml en 3ml opbrengst. Veel v ...
Wat je kolft, is dat wit of doorzichtig? Mijn dochter drinkt ook nog 's ochtends en 's avonds aan de borst en ik vroeg me af of het al colostrum was wat ik produceer. Ik meen me te herinneren van de vorige keer dat dat dik en wit was, maar momenteel is het doorzichtig. Ben morgen 35 weken.

2 jaar geleden

Reactie op Lilymy

Hoop ergen dat de baby nog zelf komt voor dat ik ingeleid word tussen de ...
Al dadels aan het eten? 😊

2 jaar geleden

Reactie op JosjeN

Al dadels aan het eten? 😊
Jahh dat ook 6 per dag 😊 en ga zo steeds lekkerder vinden 🤭

2 jaar geleden

Reactie op JosjeN

Wat je kolft, is dat wit of doorzichtig? Mijn dochter drinkt ook nog 's och ...
Wat gelig en doorzichtig. De melk was voor mijn zwangerschap een stuk witter. Ik heb een tijdje droog gestaan tijdens de zwangerschap. Toen er weer productie kwam zag het eruit als colostrum.

2 jaar geleden

Reactie op Moeder1dochter

Ik heb nog niks geprobeerd omtrend proberen van kolven ofzo. Gezien vk zegt ...
Hoeft ook helemaal niet! Bij eerste ook niet gedaan en heb ruim 19 maanden bv kunnen geven! Nooit een druppel gelekt tijdens m’n zwangerschappen. Nu weer niet, ik moet inderdaad echt ‘knijpen’ wil er iets uitkomen 😊 Het kunnen kolven tijdens zwangerschap zegt ook 0 over verloop van de bv nadien. No worries!

2 jaar geleden

Reactie op november11

Voor mij is de reden dat ik absoluut niet wil dat ons kindje bijgevoed word ...
Oh, dat kan ik me voorstellen idd. Fijn gevoel dan als er een voorraadje in de vriezer ligt! Ik wil ook graag bijvoeden met moedermelk als het nodig is. Bij mijn 1e kindje bleek na de kraamweek dat ze toch niet goed aankwam en achteraf vermoed ik dat dit echt kwam door te weinig melk (pittige bevalling met veel bloedverlies en placenta verwijdering op OK). Kans op herhaling van dat hele circus is aanwezig en ik wil gewoon zeker weten dat er genoeg is! Twijfel wel hoeveel ik meeneem naar het ziekenhuis...