17 Reacties

één maand geleden

Aah van harte meid…

één maand geleden

Ik heb ook borstvoeding geven tot 1 maand geleden (ondertussen 16 weken zwanger) aan ons zoontje van 24/08/23, ik ben ermee gestopt omdat het heel gevoelig werd bij mij (dus pijnlijk was), aan de productie zelf merkte ik niks. Maar ik was er ook wel klaar mee 😊 Proficiat met je zwangerschap!

één maand geleden

Reactie op sulek

Aah van harte meid…
Dankjewel ☺️ wel spannend hoor! Heb hiervoor een miskraam gehad dus die wachtweken zijn wel extra spannend!

één maand geleden

Reactie op Druifje🩵

Ik heb ook borstvoeding geven tot 1 maand geleden (ondertussen 16 weken zwa ...
Oh fijn! Mijn dochtertje geniet zo veel van borstvoeding en merk nu al dat het echt gevoelig is dus ik ben benieuwd.. ze wilt ook absoluut geen andere melk drinken of uberhaupt uit een flesje 😫

één maand geleden

Reactie op Rachellabosch

Dankjewel ☺️ wel spannend hoor! Heb hiervoor een miskraam gehad dus die wac ...
Ja dat snap ik! Ik wens je het allerbeste in t leven… kindje krijgen is niet makkelijk ( altans bij mij :( fus geniet er maar van♥️

één maand geleden

Reactie op sulek

Ja dat snap ik! Ik wens je het allerbeste in t leven… kindje krijgen is nie ...
Dank je wel! Hopelijk mag het ook snel raak zijn bij jullie wanneer jullie hier klaar voor zijn! Geef de hoop niet op ❤️

één maand geleden

Reactie op Druifje🩵

Ik heb ook borstvoeding geven tot 1 maand geleden (ondertussen 16 weken zwa ...
Gefeliciteerd! Mag ik vragen hoe je gestopt bent met borstvoeding geven? Overgegaan op flesjes melk of helemaal geen fles meer en voedde je ook voor het slapen en in de nacht? Hoe heb je dat afgebouwd?

één maand geleden

Reactie op DTuMa

Gefeliciteerd! Mag ik vragen hoe je gestopt bent met borstvoeding geven? Ov ...
Dankjewel! Ik gaf 2 x borstvoeding, ochtend en avond, heb de avond eerst weggelaten, aantal dagen wel extra gevoelige borsten maar kon snel de ochtend ook laten. Heb nu wel nog steeds melk maar dat heeft misschien ook met de zwangerschap te maken 🤷🏼‍♀️ Het is niet storend ofzo 😊

één maand geleden

Vond je dreumes dat niet erg? Die van mij is echt gek op borstvoeding 🙃

één maand geleden

Reactie op Rachellabosch

Vond je dreumes dat niet erg? Die van mij is echt gek op borstvoeding 🙃
Daar ben ik inderdaad ook heel benieuwd naar! Grappig dat het perspectief zo anders is, ik maak me geen zorgen over op knappen staande borsten, daar kom ik wel overheen. Maar hoe ga ik met een dreumes om die zo graag aan de borst wil én dat zo gewend is

één maand geleden

Gefeliciteerd! Ik gaf tijdens mijn 2e zwangerschap ook nog borstvoeding aan de oudste. Hij was toen 13 maanden. Uiteindelijk stopte de productie met een week of 12. Maar ik was zelf enorm uitgedroogd, dus misschien dat het onder gunstigere omstandigheden langer had kunnen duren.

één maand geleden

Reactie op DTuMa

Daar ben ik inderdaad ook heel benieuwd naar! Grappig dat het perspectief z ...
Mocht jou dreumes wel van normale melk houden; ik heb voor een dagje mn tepels met zwarte stift zwart gekleurd en ze wilde hele dag mijn borst niet want dat vond ze bah haha maar vond het zo sneu omdat dat ook haar troost is plus tegen prikkels..

één maand geleden

Reactie op Dina93

Gefeliciteerd! Ik gaf tijdens mijn 2e zwangerschap ook nog borstvoeding aan ...
Hmm ben benieuwd 🫣🫣🫣

één maand geleden

Ooo ben ook benieuwd hoe jullie zijn gestopt! Mn dochter is nu bijna 15 maanden en ik ben er wel klaar mee. Maar mevrouw wilt het liefst nog de halve dag een de borst. Zonder borst krijg ik dr ook niet in slaap. Ze is echt verslaafd 🙈😂. Ik ben alleen en ik merk ook dat ik daardoor makkelijker toegeeft soms omdat je dan gewoon op bent (ze is ook nog elk uur wakker in de nacht). Heb nu mn 1ste poging voor een tweede gehad en zit nu in mn wachtweken. Idealiter wil in in een zwangerschap wel stoppen want dan heb ik mn borsten circa een halfjaar voor mezelf tot nummer 2 gaat lurken 😂🙈

één maand geleden

hier ook een dreumes van 15 maanden en pril zwanger. ik geef haar 's avonds voor het slapen gaan en 's nachts/'s ochtends als ze erom vraagt. maar het valt me op dat ze de laatste week heel vaak komt 's nachts! maar echt 3/4x en dan beide kanten wil.. ik heb het idee dat er niet veel is veranderd qua productie maar ben benieuwd of andere mama's dit ook hebben. ze zit volgens mij ook weer in een sprong en heeft last van doorkomende tandjes maar zo extreem heb ik al een lange tijd niet gehad met haar, ze kwam hiervoor 1-2x per nacht..

één maand geleden

Ik telde aan toen de jongste 10 maanden was, vanaf dat moment begon Nova de borst te weigeren en holde mijn productie hard achteruit. Hij is in overleg met het cb over gegaan op Alpro groeimelk, vanwege melkallergie. Hij is nu bijna 16 maanden en drinkt in de ochtend nog een kleine flesje en in de avond een grote fles, overdag drinkt hij water, diksap, thee en amandelmelk. Voor mijn borsten ook wel zo fijn, die waren het eerste trimester gruwelijk gevoelig, dus denk dat ik de borst geven niet prettig had gevonden 😅 Bij de oudste was het precies hetzelfde toen ik aantelde van de tweede (alweer 11 jaar geleden), hij is toen over gegaan op de fles

één maand geleden

Toen mijn dochtertje 15 maanden oud was en nog 6 keer per dag dronk, raakte ik in verwachting van onze zoon. Ik kreeg al snel heel gevoelige tepels waardoor voeden een ronduit pijnlijke aangelegenheid werd en toen ze 19 maanden oud was had ik het afgebouwd naar drie voedingen (ochtend/avond en nog een nachtvoeding). Daarna liet ze de nachtvoeding al snel vallen en met 21/22 maanden is ze uit zichzelf gestopt met drinken, ik denk 100% zeker te weten dat ze gestopt is omdat er gewoonweg geen melk meer was.