22 Reacties

2 maanden geleden

Kan me voorstellen dat dit een hele aanpassing is. Ik zou me ook rot schrikken. Hopelijk went je dochtertje snel! Ben vanuit mezelf nieuwsgierig of ooglaseren mogelijk zou zijn. Heb je dat toevallig gevraagd?

2 maanden geleden

Reactie op nicky-87-

Kan me voorstellen dat dit een hele aanpassing is. Ik zou me ook rot schrik ...
Nee heb daar toen niet eens aan gedacht. Lijkt me niet echt bij kindjes denk ik? Maar goede vraag, zal het volgende keer vragen inderdaad.

2 maanden geleden

Reactie op nicky-87-

Kan me voorstellen dat dit een hele aanpassing is. Ik zou me ook rot schrik ...
Kan alleen vanaf 18 jaar en je ogen moeten 1 tot 2 jaar stabiel zijn gebleven. Onze oudste heeft sinds zijn vierde een bril en we plakken nu ruim een half jaar af met een pleister. Hij heeft 1 oog +2,00 daar aan wordt al getwijfeld of dat nog hersteld. Aangezien ogen op die leeftijd nog niet volgroeid zijn valt er volgens mij nog wel veel winst te behalen ook voor je dochter. De vriendin van mijn vader is Orthopedist en kwam er bij onze zoon per toeval achter. Wij moesten het ook wel even een plekje geven. 😬 maar nu na een jaar weten we niet beter. Het afplakken vinden we denk ik erger dan die bril. 😅 het staat hem goed.

2 maanden geleden

Reactie op Aphrodite

Kan alleen vanaf 18 jaar en je ogen moeten 1 tot 2 jaar stabiel zijn geblev ...
Dankjewel voor je reactie. Kan me voorstellen dat het afplakken vervelender is. Maar hij heeft aan één oog +2? De oogarts zei dat kindjes geboren worden met +2 of +3 en dat dat tot hun 8-10 jaar terug gaat naar 0. En omdat m’n dochter al +5 en +5.75 heeft zal dit altijd in de plus blijven. Gaat dat dan bij jullie zoon denk je nog ooit 0 worden? Want hij is nog jong en heeft nu een bril?

2 maanden geleden

Reactie op HM.RS

Dankjewel voor je reactie. Kan me voorstellen dat het afplakken vervelender ...
Ja het andere oog is +0,5. Het heeft inderdaad wel wat tijd, maar voor beste effect is wel zo snel mogelijk er wat aan doen. Dat hij met 4 jaar nog op +2 zit is al het randje of dat het nog helemaal goed komt. Ik hou goede hoop, maar die vriendin van mijn vader is iets minder optimistisch die wil nu wel resultaat zien en dat lijkt nu jaar later helaas niet niet op. 😩 op 1 december weer controle want de laatste controle was slechter dan daarvoor. Dus hopelijk nieuwe glazen ipv meer afplakken. Ik denk inderdaad met +5 niet de kans bestaat dat het nog 0 gaat worden, maar wellicht nog wel wat verbetering.

2 maanden geleden

Reactie op Aphrodite

Ja het andere oog is +0,5. Het heeft inderdaad wel wat tijd, maar voor best ...
Ach zo sneu eigenlijk dat ze daar dan al mee geboren worden. Was zo verbaasd en moet nog steeds aan het idee wennen. Morgen ga ik een brilletje uitzoeken en ze zal vast super schattig en knap zijn. Maar blijft gewoon gek. Ik hoop dat het bij je zoontje mss toch nog recht trekt. En anders zal hij vast ook super schattig en knap zijn met bril! ☺️

2 maanden geleden

Reactie op HM.RS

Ach zo sneu eigenlijk dat ze daar dan al mee geboren worden. Was zo verbaas ...
Het is echt even een plekje geven. Hoe je het went of keert je kind krijgt gewoon een ander koppie en dat is wennen. Wij zitten bij een brillenzaak die twee voor de prijs van 1 doet dus we hebben wel leuk twee verschillende uit kunnen kiezen. Bril heeft hij nooit erg gevonden. Van de pleisters was hij eerst heel erg verdrietig moest heel erg huilen en zei vervolgens dat hij dan lelijk was 🥺 het scheelt dat je dochter nog jong is en straks niet beter weet. Ben wel benieuwd of ze hem goed ophoudt 😅 met +5 zou ze er wel profijt van moeten hebben. Hopelijk heeft ze snel door wat die bril voor haar doet. Hij kan een bril heel goed hebben, maar voor gemak wens ik hem toch nog een brilloos leven toe. Ik heb zelf - dus bril/lenzen en mijn vriend heeft geen bril of lenzen nodig en dat is toch wel echt een stuk makkelijker. 😅

2 maanden geleden

Reactie op Aphrodite

Het is echt even een plekje geven. Hoe je het went of keert je kind krijgt ...
Ach zo zielig dat ie dat dan al een beetje doorheeft en daar mee bezig is. We hebben het geluk dan inderdaad wel dat ze straks niet beter weet. Ze doet wel vaak de bril van m’n schoonmoeder op, ze vindt het interessant en ze loopt er best lang mee dus dat is nu achteraf wel een teken dat ze het fijner vindt zien denk ik. M’n schoonmoeder zei; straks heeft ze een bril, en ze mist een snijtandje (ook genetisch helaas) en ze wiebelt altijd gek op haar stoel (therapie enzo voor gevolgd al), straks wordt ze gepest. Met dat soort uitspraken word ik al bang. Ze is zo lief en knap, zou het zo erg vinden als ze om dit soort dingen gepest wordt later.

2 maanden geleden

Reactie op HM.RS

Ach zo zielig dat ie dat dan al een beetje doorheeft en daar mee bezig is. ...
Om zoiets word je niet gepest hoor! Het is alles bij elkaar waarvan de situatie en je omgeving nog het meest bepalend zijn. Als kinderen willen pesten vinden ze toch wel iets, is het je bril (hebben steeds meer kinderen) missende tandje (denk niet dat iemand dit ziet) of wiebelen (doet 90% van de peuters) niet dan is het wel omdat je de verkeerde schoenen draagt, te hard, te zacht, te veel of te weinig praat. Je snapt m’n punt vast wel; laat het los 😉

2 maanden geleden

Reactie op NumberTwoOnTheWay

Om zoiets word je niet gepest hoor! Het is alles bij elkaar waarvan de situ ...
Ja daar heb je wel gelijk in. En ze kan nu al goed van zich afbijten , dus komt vast goed. ☺️

2 maanden geleden

Reactie op HM.RS

Ach zo zielig dat ie dat dan al een beetje doorheeft en daar mee bezig is. ...
Mijn zoon is ook een goed recept om gepest te worden 🫣 Hij is strong willed hoogsensitief, klein voor zijn leeftijd, bril op en gewoon een doetje om te zien. Maar als je een fijne goede school hebt dan is dat echt nog niet aan de orde. Ik hoor wel eens van andere moeders hoe lelijk kinderen kunnen zijn in groep 1/2, maar merk dat bij onze school totaal niet. Kindjes op school zeiden meteen bij het zien van de pleister dat ze zelf ook een pleister hebben gehad of welk vaker een kindje met een pleister hebben gezien. Hij gaat nu met pleisters naar school vol met unicorns, regenbogen, kastelen, glitters, prinsessen. Dit was zijn exemplaar van vanochtend en echt geen haan die er naar kraait 🤷‍♀️ tegenwoordig is een bril bijna meer een modetrend dan een middel om te kunnen pesten. In mijn zoon zijn klas zitten er best veel met brilletjes. ☺️ ik denk dat ieder ouder (en grootouders) wel de angst heeft dat je kind niet goed in de groep ligt.

2 maanden geleden

Reactie op Aphrodite

Mijn zoon is ook een goed recept om gepest te worden 🫣 Hij is strong wille ...
Ach wat fijn om te horen dat hij lekker zichzelf mag zijn en geaccepteerd wordt. We hebben vandaag een brilletje uitgezocht en het is zo schattig. Ze straalde helemaal, dus denk dat het wel goed komt! ☺️

2 maanden geleden

Ben wel benieuwd, hier binnenkort ook een oogtest met de peuter. Waar merkten jullie nog meer aan dat ze niet goed zag? Hier altijd heel dicht bij tv. Maar vandaag zat ze 6 meter bij me vandaan en liet ik haar een paddestoel zien (vindt ze nu super leuk). Ik vroeg wat is dit?! Ze keek maar geen reactie. Nog eens gevraagd, ze keek weer maar, weer geen antwoord. Toen liep ze naar me toe en vanaf 2 meter afstand zei ze: “paddenstoel 😃”

2 maanden geleden

Ben wel benieuwd, hier binnenkort ook een oogtest met de peuter. Waar merkt ...
Ahh spannend. Ik merkte het eigenlijk toen ze echt met een oog scheel ging kijken naar binnen toe. Maar het leek alsof ze het expres deed want ze was zich ervan bewust en benoemde het ook. Nu achteraf denk ik: als ze de bril van oma opdeed met plussterkte ging ze fietsen en rennen en dat was dus omdat ze beter zag. 😅 Verder merkte ik er weinig van eigenlijk.

2 maanden geleden

Reactie op HM.RS

Ahh spannend. Ik merkte het eigenlijk toen ze echt met een oog scheel ging ...
Hebben kinderen meestal plus? Bij ons lijkt het min te zijn.

2 maanden geleden

Hebben kinderen meestal plus? Bij ons lijkt het min te zijn.
Goede vraag. Mij is verteld dat kindjes altijd met plus geboren worden. Maar dat m’n dochter bijvoorbeeld ondanks de plus, moeite heeft met überhaupt scherpstellen. Dus zowel verweg, als dichtbij. Dus mss dat het ook kan lijken dat ver weg een ding is.

2 maanden geleden

Reactie op HM.RS

Goede vraag. Mij is verteld dat kindjes altijd met plus geboren worden. Maa ...
Kon dit niet bij het cb getest worden? Omdat je naar de oogarts ging? Wij moeten naar het cb hiervoor namelijk. Maar daar kwam uit de oogtest ook dat onze oudste slechtziend was. Toen door naar een kinderoptimetrist: niks aan de hand. Dus ben benieuwd of we er iets aan hebben.

2 maanden geleden

Kon dit niet bij het cb getest worden? Omdat je naar de oogarts ging? Wij m ...
Bij het cb hebben ze het nooit opgemerkt. De begon afgelopen weken scheel te kijken en toen hebben we zelf aan de bel getrokken.

2 weken geleden

Mijn dochter 2 jaar heeft ook een bril en ook links +5 en rechts +4. Ook onderzoek laten doen omdat ze scheel begon te kijken. De oogarts zei wel dat ze nu nog niet kunnen aangeven of ze blijvend een bril zal moeten omdat de ogen nog in ontwikkeling zijn. Voorlopig iedere drie maanden op controle om te kijken wat de bril doet en of het scheel kijken stopt / wegblijft.

2 weken geleden

Reactie op Nancy96

Mijn dochter 2 jaar heeft ook een bril en ook links +5 en rechts +4. Ook on ...
Oh oké, dus er is hoop dat ze er ooit vanaf kan komen. Bij mij werd gezegd dat ik dat wel uit m’n hoofd kon zetten. Ze houdt de bril sinds dag 1 al super goed op, dus het lijkt haar echt te helpen. Maar ik vind dat ze nog steeds af en toe scheel kijkt, vooral als ze moe is. Is dat bij jouw dochter ook nog? Als het in februari niet weg is krijgt ze ook een pleister op haar oog..