10 Reacties

vorig jaar

Wij hebben inmiddels voor onze vakantie volgende week een buggy aangeschaft. Veel (goedkopere) maatschappijen laten tegenwoordig geen enkele buggy meer toe als handbagage ook geen yoyo/joolz etc. Om die reden hebben wij die eis een beetje losgelaten. Voor ons was een hoge duwstang een vereiste en dat we niet continu achter tegen de buggy aanlopen (veel buggy’s hebben een lage achteras en mijn vriend maakt zulke grote looppassen dat hij bij veel buggy’s daar continu tegenaan schopte heel irritant). Ook de houding van onze kleine in de kinderwagen vonden we belangrijk en dat we er goed op alle ondergronden mee kunnen rijden omdat we echt van (lang) wandelen houden. Hierdoor kwamen wij na testen uiteindelijk uit bij de easywalker Jackey XL. Die heeft mooie grote wielen waardoor je echt makkelijk over alle ondergronden kunt rijden. En nu met de kortingen voor de 2 variant gegaan ipv de 1 omdat we die kleurtjes mooier vonden 🙈🙈 Maar de eerste variant is dus nu echt een stuk goedkoper en qua hoe het rijdt etc is er echt geen verschil. Je zou voor deze vakantie natuurlijk kunnen lenen en ondertussen gaan testen en wachten totdat er weer een aanbieding is! Want het scheelt echt flink!

vorig jaar

Wij hebben pas dit jaar een Jackey XL gekocht voor onze 3-jarige, daarvoor altijd de kinderwagen gebruikt. 😅 we gingen eerst voor een goedkopere er heen, maar na testen en proberen en zien, toch voor een duurdere gegaan met grotere wielen. Ik zou trouwens gewoon voor een goede gaan die tot 22 kilo kan, dan kan je er heel lang mee. Nu we hem hebben zullen we in de toekomst vast sneller de buggy er bij pakken dan de kinderwagen. Voor nu gebruiken we hem nog voor de oudste.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

vorig jaar

Wij hebben van marktplaats en Easywalker buggy, maar gebruiken hem eigenlijk nooit. Heel fijn ding hoor, maar de wandelwagen is gewoon nog comfortabeler. Op vakantie hebben we de wandelwagen tot nu toe altijd gewoon ingecheckt (kan meestal gratis) en de draagzak veel gebruikt. Ook de wandelwagen mochten we tot de ingang van het vliegtuig meenemen en dan ging ie in het ruim, buggy heeft dus geen voordelen voor ons in dat opzicht. Behalve dat deze makkelijker op de fiets of een kleine auto mee zou kunnen misschien, maar er hebben een vrij grote station en voor het comfort nemen we dan toch de wandelwagen mee. Ik zou zeggen, koop een goede op marktplaats en kijk wat jullie voorkeur heeft.

vorig jaar

Wij hebben de joolz aer +. Aangeschaft voor vakantie met vliegtuig zodat deze bij de ruimbagage kan. Verder gebruiken wij de aer als onze dochter naar mijn zus gaat voor de oppas. En straks misschien makkelijk mee te nemen op de fiets ook als je ergens heen gaat

vorig jaar

Reactie op stacey96

Wij hebben de joolz aer +. Aangeschaft voor vakantie met vliegtuig zodat de ...
Mocht het meenemen in het vliegtuig een reden zijn voor het aanschaffen van een buggy, zelfs een duo wandelwagen mag je (tot nu toe, al verschillende Airlines geprobeerd) tot de deur meenemen en gaat dan gratis het ruim in.

vorig jaar

En dit is precies de reden waarom ik mensen in mijn omgeving adviseer om niet te veel geld uit te geven aan een kinderwagen. Wij hebben bij onze eerste een buggy van prenatal gekocht die klein opvouwbaar is. Deze gebruiken wij op momenten dat we op de fiets weg gaan of als we met het vliegtuig weg gaan. Mocht deze van de fiets afvallen of beschadigd raken dan is hij niet duur, het enige is wel dat hij er niet goed recht in kan zitten. Mijn schoonmoeder heeft een koelstra buggy (2e hands,) en daar zit hij echt super goed in. Overigens gebruikten wij de gewone kinderwagen nooit meer na aanschaf van de buggy.. vooral omdat hij gewoonlijk wat praktischer is. Maar aan de andere kant vanaf dat hij 1 was zat hij geregeld gewoon in de winkelwagen.... Wij hebben nu een duo wagen van Bugaboo, deze verwacht ik echt nog wel voor een langere periode te gebruiken bij uitjes of na de kinderboerderij omdat het gewoon makkelijker is om 1 kinderwagen te duwen dan 2 buggys. Ik denk dat je voor je zelf moet na gaan hoevaak je hem gaat gebruiken en waarvoor. Ik had er echt spijt van gehad als ik nu opnieuw een dure buggy had gekocht... Omdat hij er gewoon echt niet meer vaak in zit. Qua paraplu op opvouwbaar is het ook handig dat je gaat kijken op welke manier je hem wil vervoeren. De opvouwbare buggy kan ik met touwen vastknopen voorop mijn fiets of op mijn bagagedrager. Dit fiets echter wel soms zwaar als je ook een kind voorop je fiets hebt... In zon geval kan het soms makkelijker zijn om voor een paraplu buggy te gaan omdat je deze met een hulpmiddel aan je fiets kan hangen. (En de vraag is natuurlijk ook hoe ziet eventueel je fiets eruit). Hierin zou het ook belangrijk zijn dat je op het gewicht let.

vorig jaar

Onze buggy is zeker minder comfortabel dan de kinderwagen. Zowel voor ouders als kind. Voor ons de reden om, wanneer het kan, de wagen mee te nemen. We hebben een GBPockit +, deze past in de fietstas. We vonden hem het lekkerste lopen. Ik zou zelf vooral gaan testrijden en niet nu ivm korting iets kopen. Iets goedkoper wat je niet gebruikt is altijd te duur.

vorig jaar

Wij hebben vorige week een easywalker aangeschaft echt een top ding gebruik hem voornamelijk als ik de stad of iets in ga de kinderwagen gaat nog altijd mee op de dag dat m’n schoonmoeder oppast en als we lange wandelingen gaan maken of als ik even naar de winkel of iets in het dorp moet

vorig jaar

Wij hebben via marktplaats super goedkoop een buggy aangeschaft voor erbij. Bijvoorbeeld als we op visite gaan en daar nog even willen wandelen. Dan hoeven we niet iedere keer de hele kinderwagen mee te nemen. Omdat ie extra is hebben we marktplaats een tijdlang in de gaten gehouden tot er een goedkope buggy langskwam die er nog goed uit zag. Op vakantie nemen we waarschijnlijk gewoon de kinderwagen mee.

vorig jaar

Ik heb de kinderwagen thuis en de buggy in de auto voor als ik ergens naar toe ga. Werkt hier heel erg goed. Is wel echt beduidend minder fijn hoor! Ik zat te twijfelen tussen de easywalker Jackey XL (by far de fijnste!) en de easywalker mini turn. Uiteindelijk voor de 2e gegaan omdat ik het zo gezellig vind als ze naar me kan kijken, deze stoel kan namelijk beide kanten op. Ben er heel tevreden over!
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.