11 Reacties

2 jaar geleden

Zo, deze vind ik ook zo lastig! Waar ik goed naar kijk is de gespannenheid in haar lichaam. Strekt ze haar benen? Is haar buik hard? Dan ga ik er van uit dat ze pijn heeft. Dat kan een boertje zijn of ontlasting wat dwars zit. Ik klop dan wat op der rug voor een boer en laat haar “springen” op mijn schoot voor darmpijn. Als ze blijft huilen/ bozer wordt en rood aanloopt dan leg ik haar wel aan.

2 jaar geleden

Weet het verschil tussen krampjes of honger. Krampjes huilen is soms vanuit het niks, over strekken en met een vertrekt gezicht. Honger huiltje komt meestal langzaam opkomen, met een zoekende beweging richting handen, smakken geluid en ruikende ademhaling. Wat hier helpt, kip kep kruikje, vliegtuig houding, fiets bewegingen, infacol geven en als we het echt niet weten in bad of douche. Ik weet het zelf soms ook niet en loop soms ook uren rond. Ik schrijf sinds enkele dagen op wanneer hij wakker is en houdt vanaf dan 1 uur aan, hierna ga ik hem actief helpen met in slaap krijgen. De signaleren van vermoeidheid is honger/krampjes huilen door elkaar (in ons geval)

2 jaar geleden

Ben je wellicht bekend met Dunstan babytaal? (https://www.babytaal.nl) ik ben er niet heel goed in maar ik kan wel altijd duidelijk het honger huiltje (neh) en vermoeidheid huiltje (auw) horen. Die drie andere huiltjes onderscheid ik niet maar ga er vanuit dat het dan ongemak is 😂. Dus dan probeer ik wat verschillende dingen tegen ongemakken. Ik kijk wel altijd naar het huiltje in combinatie met andere signalen: zoeken en happen bijvoorbeeld of wrijven in ogen en handen naar oortjes. Maar soms (of vaak) weet je het ook gewoon niet! Super vervelend maar hopelijk overbodige opmerking: dit maakt je geen slechte moeder!

2 jaar geleden

Bedankt voor je reactie 🤗 ik zal eens gaan kijken het is allemaal zo nieuw 🤭

2 jaar geleden

Ik heb het zelfde… kan zo lang aanhouden echt uren tot dat ze weer slaapt.. ze slaat ook met armen heen en weer en strekkende benen. Ook aan de borst heel onrustig. Ik zie bij ons dat ze wel honger heeft maar het lichaam niet mee werkt. Inflacol dienen we wel toe maar ik merk nou niet dat het iets doet. Ik denk dat ik de osteopaat nog ga opzoeken als het zo blijft. Ik snap je volledig want het is zo vermoeiend en je weet het zelf soms ook gewoon niet meer.

2 jaar geleden

Ik heb het zelfde… kan zo lang aanhouden echt uren tot dat ze weer slaapt.. ...
Jaa het is heel lastig en ook zo met dat warme weer nu helemaal geen pretje 🥺 hopelijk gaat het bij jou ook snel beter ❤️

2 jaar geleden

Doet ze dit op een vast tijdstip elke dag? Hoeveel weken is ze?

2 jaar geleden

Reactie op soeto

Doet ze dit op een vast tijdstip elke dag? Hoeveel weken is ze?
Ze is dinsdag 5 weken.. nee ze doet dit niet op vaste tijden maar wel 1 a 2 x per dag

2 jaar geleden

Zelf herken ik krampjes aan actief 'spartelen' met de beentjes en ander geluid huiltje. In één keer heel intensief en vaak komt het ook in golven. Honger herken ik aan het 'pikken' op mijn lichaam, met de mond zoeken, smakken etc. Onze kleine wou eerst ook echt geen speen, maar zijn het wel blijven oefenen want ze heeft een mega zuigbehoefte. Vaak zie ik aan je fanatiek ze op de speen zuigt of ze echt honger heeft (dan lijkt ze de speen bijna op te eten) of gewoon even wilt sabbelen op iets. Succes! Het is met elk kind weer even zoeken wat de behoeftes zijn en waar je goed aan doet!

2 jaar geleden

Deze heb ik bij mijn vorige van een verpleegkundige in het ZH gekregen. Wellicht heb je er iets aan!

2 jaar geleden

Bij ons ook elke avond even wat moeilijker (ze is 3w)... ze clustert dan, wordt zeer onrustig en lijkt continue aan de borst te willen, maar laat de hele tijd weer los ... Wij zien echter dat de onrust pas stopt als ze goed geboerd heeft, vaak in meerdere keren. Daarna valt ze vrij snel in slaap🙏. Het vinden van een goede boerhouding is hier de uitdaging, want soms ontsnapt de lucht pas na een uur 🥴. Kan het dat ook bij jullie zijn?