14 Reacties

16 dagen geleden

Dit hadden wij ook op die leeftijd ze bleek last te hebben van de 8 manden slaaprecissiel. Ging naar paar weken weer over. Isheel zwaar bij ins wet uit eindelijk weer beter

16 dagen geleden

Hier ook nog veel wakker in de nacht! Ze is nu 8 maanden en wordt tussen 19:00 en 06:30 meestal 6 keer wakker. Dus ook iedere 1,5 - 2 uur. Ik troost ook na 1,5 uur door even op te pakken en te wiegen maar dat is voor haar meestal niet genoeg. Of handjes vasthouden, maar ze is ze laatste twee weken niet meer makkelijk stil te krijgen. Dan toch maar weer voeden.... Denk dat het ook te maken heeft met de ontwikkeling van verlatingsangst. Echt heel vermoeiend!! Ik zie zo uit naar betere nachten...

16 dagen geleden

Oooh dat is zo vermoeiend en zwaar 😞 We hebben exact hetzelfde met onze zoon. Is vanaf geboorte al zo en was nooit anders. Hebben ook van alles al geprobeerd (speen, wiegen, inbakeren, meer voeden overdag, andere slaapplek) maar niks hielp. Op advies van het cb houden we nu een vaste routine aan rond het slapen gaan (man, schoonouders, opvang - iedereen hetzelfde). Ik geef hem 's nachts nu ook weer de borst (ook al na 1 uur). Vaak sabbelt hij dan maar een beetje en valt daardoor snel weer in slaap. Mijn man geeft dan nog 1-2 keer een klein flesje kv zodat ik ook eens wat meer dan 1 uur aan een stuk kan slapen. Omdat hij aan de borst zo snel weer in slaap valt hebben we gekozen om dat zo verder te doen. Zo ben ik redelijk snel weer terug in bed. Anders waren we soms echt meerdere keren per nacht 30min tot 2 uur bezig met wiegen en troosten. Dat vonden we veeeeel vermoeiender. Dus ja helaas herken ik dat. En ik heb helaas geen tips hoe op te lossen. Enkel dat je voor jezelf de makkelijkste weg moet kiezen en waarbij je jezelf het prettigst voelt. Je bent een top Mama dat je dat zo lang al volhoudt! Sterkte 🌺

16 dagen geleden

Mijn dochter heeft tot ongeveer 4 maanden redelijk goed geslapen. Daarna kwam de 4 maanden slaapregressie en de nachten zijn echt heel pittig geweest.. na een paar goede nachten gingen we zo weer een nieuwe slaapregressie in of was er wel iets anders waardoor de nachten slecht waren (ziek, ...). In die periode ben ik ook de borstvoeding beginnen afbouwen en vermoedelijk had ik ofwel een verminderde productie en kwam mijn dochter daardoor vaak in de nacht of wou ze gewoon vaak aan de borst voor troost.. ik weet het dus niet. Het enige dat ik zeker weet is dat de borstvoeding sinds begin deze maand volledig afgebouwd is en mijn dochter kort daarna opeens de nachten begon door te slapen. We hebben eens 1 slechte nacht gehad (maar ze bleek achteraf ziek te zijn). Ze sliep op een bepaald moment blokjes van maximum 2-3u (soms dus korter) en wou echt aan de borst/bv en sliep daarna pas verder. Ik heb dus sinds de 4 maanden slaapregressie bijna alleen maar slechte nachten gehad.. ik was ook echt kapot hoor! Het leek ook zo eindeloos.. Nu is ze 8 maanden en slaapt ze dus door. Het doet mij en haar ook echt goed..hopelijk blijft het zo natuurlijk🫢 ik weet niet of het effectief ligt aan het stoppen met bv, maar het is het enige dat veranderd is. Ze slaapt overigens wel nog meestal bij ons in bed (dat is zo gekomen sinds de slechte nachten), maar vr nu ben ik gewoon blij dat ze slaapt, waar ze slaapt maakt me even niet uit😂 Eerst wat slaap inhalen en dan gaan we oefenen met slapen in de co-sleeper/het eigen bedje.

16 dagen geleden

Ik geef geen borstvoeding, maar flesvoeding op vraag. De flessen zijn nog steeds ‘slechts ‘ 120 ml. Ik zie hier heel veel 180-210 ml passeren, vandaar slechts… Hier drinkt onze dochter om 19, 21, 23, 01, 04 en dan soms nog een om 6, soms bij het opstaan… Het is echt zo vermoeiend en ik voel mijn lichaam met de dag verder vermoeid worden. Ik hou mij vast aan het zinnetje ‘het is een fase’ Ik weet echt niet hoe is het moet doen om haar langer te doen slapen, grotere flessen te doen drinken of wat dan ook… ik hoop op snel betere nachten 🤞

15 dagen geleden

Hier een mannetje van 8,5 maand en mijn nachten zijn al zo vanaf zijn geboorte 😅 breekt idd op. Ook geprobeerd met speentje en knuffelen maar hij wil ‘s nachts echt ook drinken. afgelopen week was die ineens ‘s nachts 2 uren klaar wakker🤷🏻‍♀️ gelukkig afgelopen 2 nachten niet maar poeh heftig is het wel.

15 dagen geleden

Bij ons helpt het als papa de kleine pakt. Bij mij wilt hij al gouw aan de borst en bij papa is hij meestal binnen een minuutje weer in slaap. Dit doen we nu al 2 weken en ik merk dat hij daardoor beter slaapt en minder wakker word, zo bouwen we de nacht voedingen ook af 🥰

15 dagen geleden

Reactie op nikki102

Bij ons helpt het als papa de kleine pakt. Bij mij wilt hij al gouw aan de ...
Helaas werkt dat hier niet 🫣

13 dagen geleden

Heel herkenbaar - ergens blij om te lezen dat ik niet alleen ben! Mijn dochter is een superlichte slaper, en wordt ook vaak wakker. Ik leg ze telkens aan, vaak valt ze heel snel terug in slaap maar minstens een voeding duurt lang. Het zal ooit wel beter worden zeker?

13 dagen geleden

Pfff ik herken het, hier is ons dochtertje inmiddels 8 maanden oud. Ze sliep de eerste 2 maanden in haar eigen bedje maar toen werd het drama. Ze valt gewoon niet zelfstandig in slaap, zowel overdag als snachts niet. Zodra ze aan mn borst ligt valt ze in slaap, vaak drinkt ze dan niet eens maar is het sabbelen. Mn tepels zijn dus haar “spenen”. Ze weigert al sinds de geboorte de fles dus drinken is vaak een drama geweest. Thank god dat we nu ook vaste voeding kunnen en mogen geven. Ik probeer haar soms na een voeding snachts terug in haar bed te leggen, maar zodra ze ligt gaan de ogen open en is het huilen… breekt me ook echt helemaal op. Heb sinds augustus geen nacht meer doorgeslapen 😅 ik hou me ook vast aan de “het is maar een fase”. Hopelijk straks een betere makkelijkere tijd 🫶🏼

12 dagen geleden

Herkenbaar, hier ook gem 4x wakker. Bijna 9 maanden nu. Echter ben ik er wel achter dat hij langer zonder drinken kon (wel borst associatie ws gehad in de nacht). Maar dan ongeveer 4/5 uur en daarna wordt het erg lastig om hem niet te voeden om in slaap te krijgen en vooral te houden. Deels slaap trainen pupd gedaan, hielp weer snel in slaap vallen, maar blijft wel wakker worden. Van alles al geprobeerd. En bij mij is het ook een issue dat ik te weinig melk produceer dus wij geven voor en soms tijdens de nacht een flesje kv zodat hij niet telkens honger kan hebben daardoor.

12 dagen geleden

Owja, hier moest hij ook niks hebben van de spenen maar ging het wel vaker aanbieden en had nog wat anderen geprobeerd. In t begin gebruikte hij het meer als bijtspeeltje. Nu pakt hij zn speentje wel wat vaker dus dat geeft rust. Maar ook vaak zat pakt hij hem en gooit het weg of duwt het weg.

11 dagen geleden

Precies hetzelfde hier inderdaad. Zoon is nu 8 maanden en heeft denk ik tussen de 2 en 3,5 maand goed geslapen (1 voeding per nacht) daarna werd het minder en inmiddels zitten we al maanden op 5+ keer per nacht wakker. Ik voed dan meestal (borst), omdat dat toch echt de makkelijkste manier is om weer door te slapen. Helaas geen tips dus. Ik heb wel eens geprobeerd om hem gecontroleerd te laten huilen oid, maar hij brult na 30 seconden al zijn keel blauw en het is hartverscheurend om aan te horen, dus ik geloof er niks van dat daar de oplossing (voor ons) zou liggen. Ik weet het ook echt niet. Ik heb mijn verdere leven maar op een minimum gezet qua activiteiten, en slaap, als ik niet werk, in de middag een dutje met hem mee. Maar iig heel fijn om te horen dat er meer mensen zijn, hoe vervelend het ook is voor iedereen.

11 dagen geleden

Ja hier zelfde geval!🥲