12 Reacties
2 jaar geleden
Nee, die mensen doen gewoon hun werk en vooraf weet ik nog niet of ik wel tevreden ga zijn met hoe ze dat doen 😉.
De vorige keer gaf ik de kraamverzorgster aan het einde van de week een grote doos Merci.
2 jaar geleden
Nee vorige keer niet gedaan en dit keer ook niet van plan. Niet eens aan gedacht want ze doen ook hun werk? Ik krijg ook geen cadeau voor iedere dag dat ik mn werk doe😆
Kraamzorg heeft vorige keer wel een rituals pakket gehad maar ik was dan ook ontzettend blij met haar. En iemand die 8 dagen er was voor ons en bij ons in huis was hele dagen voelt anders.
2 jaar geleden
Ik doe ook niets voor t ziekenhuis, je ziet zoveel gezichten in vrij korte tijd.
Kraamzorg heeft vorige keer wel klein cadeautje gehad ☺️
2 jaar geleden
Een vriend van ons heeft na de bevalling pizza getrakteerd aan de verlosafdeling 😂 hij ging halen voor hem en zijn vriendin omdat hij het ziekenhuisvoedsel maar pover vond en heeft ze dan mee zo bedankt. Misschien zijn croissants voor ontbijt wel een idee als je echt iets wil doen 😉?
2 jaar geleden
Ik heb een geboorte- en bedanktkaartje met een aantal zakjes groeiconfetti (kun je planten en dan komen er bloemen uit) meegenomen bij de 6 weken check in het ziekenhuis (voor de gyn en verpleging). Ik was heel blij met de goede zorg in het ziekenhuis aangezien het geen droombevalling was en ik last minute over gedragen ben aan de gynaecoloog. Zelfde overigens voor de verloskundige en kraamzorg gedaan. Voor de kraamzorg nog achterhaald of ze een bad had en een lekkere bruisbal gehaald.
2 jaar geleden
Nee dat doe ik niet. Tenzij ze misschien achteraf echt uitzonderlijke prestaties hebben geleverd ofzo🤷🏻♀️ Ze doen gewoon hun werk en vinden het volgens mij echt prima als je ze gewoon vriendelijk bedankt voor je naar huis gaat. Ik werk zelf in de zorg en ben al lang blij als mensen gewoon even uitspreken dat ze je inzet waarderen.
De kraamzorg krijgt van ons wel wat, daar bouw je toch wat mee op in de week dat ze bij je in huis is. We hebben dezelfde als de vorige keer en die doet veel meer dan zo “hoort” te doen en is buiten haar werktijden om ook beschikbaar voor vragen enzo. Dus die verdient wel wat extra’s vind ik.
Maar als je graag iets wil geven zou ik iets lekkers en gezonds doen om in de personeelskamer te kunnen zetten. Verse fruitsalade van de groenteboer ofzo. Of kleine tubetjes fijne handcrème. Dat kregen wij op het werk een keer tijdens de lockdown van familie van cliënten. Best lekker voor al die stukgewassen handen. Op de verlos/kraamafdeling worden vast ook veel handen gewassen.
2 jaar geleden
Leuke sokken van bijv Medsocks of Dedoles.
Sokken zijn een van de weinige dingen waarmee zorgpersoneel zich kan onderscheiden van collegae.
Overigens heb ik het vorige keer niet gedaan. Waar leg je de grens?
Ik heb in ruim 2 dagen tijd denk ik 25 gezichten gezien. De verloskundige en verpleegkundige op moment van bevallen kan ik me nog herinneren, maar die heb ik uiteindelijk nog geen 4 uur ofzo gezien.
De aiosGyn heb ik tweemaal gezien, maar ook heel kort.
2 jaar geleden
Ik heb de vorige keer een doos celebrations en een klein kaartje meegenomen en gegeven in het ziekenhuis.
Voor verloskundige heb ik op nacontrole een cadeautje gedaan, had een bon van de plaatselijke bloemist zodat ze daar iets leuks konden uitzoeken voor in de praktijk.
Kraamhulp kreeg iets van Rituals oid
Ondanks dat ze gewoon hun werk doen vond ik het wel leuk om een kleinigheid te doen en ze daarmee te bedanken, ga ik deze keer weer doen.