68 Reacties
2 jaar geleden
Hier ook klachten, ben er nog niet mee naar de huisarts geweest. Ik hoorde van de bekkenfysiotherapeut dat je door het geven van borstvoeding het hormoon relaxine blijft aanmaken. Dat zorgt voor de verweking. Ook de afvoer van vocht verloopt hormoongestuurd.Ik heb vooral last van mijn knieën (rechts steekt en prikt) en van mijn handen. In de nacht kan ik onze dochter dan soms amper uit bed pakken. Mijn handen zijn dan stijf en gevoelloos en wat verkrampt.
Ik geef nu bijna 12 weken borstvoeding. Ik hoop het vier maanden te geven en wil dan afbouwen. Ik hoop dat mijn klachten dan op termijn verminderen. Ik heb verder geen tips, maar wel herkenning:) Precies mijn verhaal!
Hoe is jouw ervaring met de braces?
Ik hoop dat het uiteindelijk wel verminderd...
2 jaar geleden
Reactie op Shaatje88
Hier ook klachten, ben er nog niet mee naar de huisarts geweest. Ik hoorde ...
Ook na de bevalling pas begonnen?Ik vond dat zo bijzonder?(had het dan eerder verwacht, in de zwangerschap al) ! En idd dat in de nacht heb ik ook, soms ook spannend om haar dan te verschonen en op te tillen. Wordt jij er ook wakker van? Ik ben op dit moment aan het afbouwen met de BV, ook in de hoop dat dit dan verdwijnt… nu bijna 12 weken gegeven. Reden van de bekkenfysio klinkt aannemelijk, en ook positief, want dan zou het dus als alles normaliseert weer overgaan. De braces werken tot nu toe goed, wordt niet meer wakker in de nacht ervan en heb weer gevoel met het tillen en verschonen snachts. Maar het slaapt natuurlijk niet heel lekker met die dingen om😂
2 jaar geleden
Reactie op thegeek
Ook na de bevalling pas begonnen?Ik vond dat zo bijzonder?(had het dan eerd ...
Bij mij begonnen de klachten in mijn handen de laatste weken van de zwangerschap. Ik hield vocht vast in mijn handen. Maar de klachten zijn véél erger geworden na de bevalling en toen kwam ook de pijn in mijn knieën erbij.
Ik word er soms wakker van ja. Dan moet ik mijn handen eerst even onder de koude kraan houden (tip) om de stijfheid te laten verdwijnen. Ik vind het optillen enzo ook spannend als mn handen zo pijnlijk en gevoelloos zijn.
Misschien moet ik ook maar eens kijken of braces wat kunnen doen. En of het afbouwen van de borstvoeding helpt! Merk je daarin al verschil? Al lees ik dat je net bent begonnen met afbouwen, dus voordat die hormonen uit je lijf zijn... :)
2 jaar geleden
Reactie op Shaatje88
Bij mij begonnen de klachten in mijn handen de laatste weken van de zwanger ...
Naar he?! Ik hoop dat het snel voorbij gaat! Maar het zal ook na het stoppen wel even duren voordat die hormonen uit je lichaam zijn denk ik. Merk er nu nog niet veel van. Durf ook niet zonder de braces te slapen nog, misschien over een tijdje proberen. Werd echt meerdere keren per nacht wakker, werd daar overdag wat triest van haha. Ik heb braces van thuasne, niet goedkoop maar werken dus (voor mij) wel!
Heb jij overdag ook klachten of niet?
2 jaar geleden
Poeh, hier kan ik een heel verhaal over vertellen wat betreft mijn handen/polsen. Maar ik zal het kort proberen te houden!
Sinds mijn 16e had ik last van mijn pols. Ze dachten carpaal tunnel syndroom en ben daar ook aan geopereerd. Helaas waren de klachten meteen terug toen ik weer langzaam ging opbouwen.
Verschillende onderzoeken etc gehad. Niks gevonden behalve verschillende ontstekingen. Bewegings Therapie gehad + injecties. Maar wat het meeste geholpen heeft is krachttraining! Nu omdat ik minder kon sporten merk ik weer dat ik meer last krijg. En ook mijn braces weer tevoorschijn heb gepakt.
Mijn tip is, trek meteen aan de bel! Laat je niet afwimpelen en vraag desnoods een second opinion aan als jij je er niet prettig bij voelt wat de huisarts zegt.
Handtherapie heeft bij mij echt wel degelijk geholpen! Maar wel pas nadat de ontstekingen behandeld zijn..
Alsnog een heel verhaal zie ik 😅 maar als ik 1 ding geleerd heb is dat je vooral moet doen waar jij je prettig bij voelt! Het is jou lichaam & jij moet er nog jaren mee doen.. 🥰
Hoop dat je snel fijner voelt en geen last meer hebt!
2 jaar geleden
Reactie op thegeek
Tot op heden weg gebleven ook? Was dat dan ook tijdens een zwangerschap of ...
Nee was tijdens mijn opleiding (overbelasting), moet zeggen dat de huisarts waar ik destijds zat wel heel makkelijk richting het ziekenhuis stuurde, huidige huisarts had het ook niet gedaan!
Krijg er nu ook wel meer last van, hoe zwaarder ze wordt (alleen aan de hand waar ik niet mee schrijf) zo erg als toen
2 jaar geleden
Hier ook last van mijn polsen. Eind zwangerschap kreeg ik vocht in mijn handen en kon ik snachts en smorgens amper mijn vingers buigen. Daarna begon ook de pijn in mijn polsen. Mijn handen gaan nu goed maar mijn polsen doen vaak nog zeer, met name rechts. Soms heb ik ook het gevoel alsof er iets weg schiet bij mijn pols, geen idee of dit er ook bij hoort..
Ik kijk het nog even aan met een brace. De ene dag heb ik ook meer last dan de andere dag.
2 jaar geleden
Hoi dames, mag ik vragen wat jullie klachten precies zijn? Ik heb ook gewrichtspijn maar weet dus niet of het carpaal tunnel syndroom is, ik ga dinsdag naar de huisarts omdat de pijn wel blijft aanhouden.
Ik geef borstvoeding (dmv kolven). Geloof dat het bij mij in het derde trimester is begonnen, bij het opstaan voelen mijn handen erg stijf aan, met name mijn rechterhand. Het maken van een vuist kost enorm veel moeite en doet ook pijn, ook heb ik dan weinig kracht. Vooral mijn pink kan niet soepel gebogen worden maar ‘knakt’ als het ware dicht. Soort robotische beweging als dat logisch klinkt. Ook heb ik soms last van m’n polsen. De pijn is het ergst in de ochtend of na een dutje, dus wanneer ik een tijd m’n handen niet bewogen heb. Gedurende de dag wordt de pijn minder maar ik voel het nog wel duidelijk. Klinkt dit bekend bij iemand?
2 jaar geleden
Reactie op T024
Ik heb dit pas sinds een paar weken en de pijn wordt alleen maar erger. Ga ...
Ook pas gekregen na de bevalling dus? Gek he! Enige wat bij mij dus helpt zijn braces en de polsen zo recht mogelijk houden/min mogelijk belasten overdag. Verder kan je volgens mij vrij weinig!
2 jaar geleden
Reactie op LittleNugget
Hoi dames, mag ik vragen wat jullie klachten precies zijn? Ik heb ook gewri ...
Dit heb ik precies hetzelfde, vooral de pink klinkt herkenbaar. Hetzelfde gevoel heb ik ook in mijn knieën wanneer ik ze buig om in bed te kruipen. Ik geef ook borstvoeding (afgeklofd) trouwens. Heb er niet extreem veel last van en hoop dat het vanzelf overgaat, dus ben nog niet naar de HA geweest, maar ben wel nieuwsgierig wat jouw HA zegt.
2 jaar geleden
Reactie op thegeek
Ook pas gekregen na de bevalling dus? Gek he! Enige wat bij mij dus helpt z ...
Ja super gek. Ik heb het vooral in m’n middelvinger en ringvinger. Hele erge tintelingen, doof slapend gevoel. Met kramp erbij. En het straalt uit naar de bovenarm. Overdag geen last, maar snachts!! En nu nog steeds.
Waar koop je die braces?
Ik ben trouwens gestopt met borstvoeding..
2 jaar geleden
Ik heb sinds 1,5 week ook opeens heel veel pijn aan mijn polsen. Voornamelijk links. Krijg amper mijn hand gebogen en het doet zowel boven als onder de pols veel pijn. Ook mijn kindje dragen of uit bed halen doet veel zeer. Heb gelukkig nog geen tintelingen. Ik vroeg mezelf af of dit ook een begin stadia van het carpaal tunnelsyndroom kan zijn?
2 jaar geleden
Reactie op T024
Ja super gek. Ik heb het vooral in m’n middelvinger en ringvinger. Hele erg ...
Klinkt idd als hetzelfde, naar he! Ik ben naar een blessurewinkel gegaan. Thuasne ligaflex classic heb ik, word daarmee niet meer wakker dus voor nu helpt het! Misschien kan je ze online bestellen?