9 Reacties

3 jaar geleden

Geen idee hoe dik het matrasje is, maar baby's hebben echt niet zo'n dik matrasje nodig! Is meer dat we het zelf zo gewend zijn, maar onze kleine slaapt bijvoorbeeld ook prima op die campingbed matjes.

3 jaar geleden

Je hebt genoeg partijen (google maar eens) die wieg matrassen op maat maken. Juist ook voor vintage wiegjes, dus geen idee of dat qua kosten te doen is, maar ze bestaan wel.

3 jaar geleden

Misschien kun je een ledikantmatrasje kopen waar een rits omheen zit en zelf het matrasje op maat snijden? Dan lijkt me een stuk goedkoper dan het op maat laten maken. Overigens hebben baby鈥檚 nauwelijks een matras nodig. Zelfs een kleed ligt al zacht genoeg. Omdat ze zo licht zijn, komt er maar weinig druk op hun lijfje te staan. Dus het matrasje dat bij je cosleeper zit is voor de baby goed genoeg (tenzij het vies is).

3 jaar geleden

Co-sleepers hebben dunne matrasjes, en ik heb inderdaad gehoord dat ze geen dikke matras nog nodig hebben als pasgeborene ook omdat ze zo licht zijn. En op een co-sleeper slapen ze natuurlijk niet zo lang.

3 jaar geleden

Het matrasje van een cosleeper is inderdaad dun. Lijkt dan te weinig, maar een baby is licht en heeft nog geen dik matras nodig. Wij als volwassen mensen kijken er dan toch teveel naar vanuit ons perspectief. Zelf heb ik het wel schuim vervangen, vanwege niet zo fris meer zijn van het origineel. Bij de bouwmarkt besteld, en zelf op maat gemaakt. Laag in kosten en t schuim is zelfs net iets dikker dan t origineel.

3 jaar geleden

Er zijn ook matras-toppers te koop in co sleeper formaat. Stuk minder duur dan een heel matras maar voelt toch een stuk comfortabeler.

3 jaar geleden

Nou ze hebben inderdaad niet zo veel nodig, maar het matrasje is nu al door meerdere gebruikt en we vinden het ook fris er in ieder geval iets aan te vernieuwen haha. Maar bedankt voor alle tips! We gaan denk ik een matrasbeschermer kopen voor erover, die kun je er ook omheen vouwen als de afmeting niet exact klopt. En anders was het matras met rits kopen en op maat snijden een goed idee 馃槂 De matrasjes op maat laten maken heb ik ook gezien online, maar zooo enorm duur.. een nieuwe cosleeper Incl matras is soms nog goedkoper 馃槀 Nogmaals bedankt voor de reacties!

6 maanden geleden

Zelfde probleem 2 jaar later, wat was jouw oplossing? 馃槉

6 maanden geleden

Heb een matras gekocht waar de hoes vanaf kan wat iets te groot was. Dan kun je het op maat knippen. Hoes weer erom en in het bedje.