22 Reacties
3 jaar geleden
Er zijn ook genoeg co sleepers waar je het matras apart bij moet kopen. Dus dan kun je kiezen voor een goede matras.
Bijvoorbeeld deze, maar er zijn er veel meer te krijgen https://www.vanastenbabysuperstore.nl/wieg-co-sleeper-bedside-40x80-666-open-cs-7043-black
3 jaar geleden
Wij hebben gekozen voor 1 van Quax maar nadien gezien BudgetAir zou ik het tweedehands kopen.
3 jaar geleden
Wij hebben de ChiccoNext2MeAir.
Via marktplaats gekocht en heel tevreden over. We hebben hem gebruikt tot 7 maanden.
Ideaal voor onze reflux-baby dat hij zo schuin kon!
Staat nu voor onze tweede baby op zolder.
De matrasjes zijn met een reden zo dun en hard: veiligheid. Je baby zal er niet minder lekker om slapen hoor.
Ik zou zeker tweedehands kijken. Cosleepers worden over het algemeen maar kort gebruikt, waardoor er heel veel mooie te koop staan. Degene die wij hebben is volledig machine- wasbaar (behalve het frame), dus ook echt goed te reinigen.
3 jaar geleden
Wij hebben er ook een gekocht via marktplaats.
Niet alle cosleepers die verkocht worden worden als veilig beoordeeld. Kies daarom nooit voor een cosleeper met stoffen zijkant, maar ga voor spijlen. Met stof loop je risico vanaf dat de kleine gaat rollen en met het gezicht in de hoek tussen matras en de zijkant kan komen te liggen.
Een dun matras is helemaal prima. Een baby weegt bijna niks vergeleken met volwassenen, dus er drukt niet veel gewicht op de huid en andere weefsels. Een dik of zacht matras is daarom niet nodig.
3 jaar geleden
Bannini Elia zwart/rose is een mooie cosleeper! Meeste mensen kiezen deze omdat het matrasje wat dikker is dan andere. Zelf vind ik hem ook mooi omdat het rose gold is met zwart.
3 jaar geleden
Reactie op Marianne123
Wij hebben er ook een gekocht via marktplaats.
Niet alle cosleepers die ve ...
Verschilt per stoffen zijkant. Een dichte is inderdaad niet aan te raden.
Een opengewerkte/gazen zijkant is helemaal veilig
3 jaar geleden
Reactie op Vannnn
Bedje 2ehands vind ik ook geen probleem maar t matrasje wel..
Ik denk dat je die wel kan aankopen. Of zelf wassen in de wasmachine van een wascentrum die grote.
3 jaar geleden
Wij hebben de maxi cosi iora, deze heeft een fijn, redelijk zacht matrasje
3 jaar geleden
https://www.bol.com/nl/p/baninni-co-sleeper-elia-zwart/9300000144481434?referrer=socialshare_pdp_androidapp
Dit is m geworden. Tweedehands met nieuw matras kwam ik nog duurder uit. Dit matras is ook redelijk dik in vergelijking met andere co sleepers
3 jaar geleden
Mocht je het matras toch te dun/hard vinden, je hebt ook speciale toppers voor op co sleeper matrassen. Zo hebben wij 't opgelost
2 jaar geleden
Nog een vraag. Wellicht weet 1 van jullie het antwoord.
Wij hebben net een cosleeper overgenomen van schoonzusje en deze is inmiddels al wel 7 jaar oud. Onder het matrasje zit een dichte houten plank als bodem. Ik vraag me af of dit mag? Bijv. als er kruiken inzitten en ‘als’ het gaat lekken, dan zuigt het matrasje zich vol en kan het water niet weg.
Hoe zijn tegenwoordig de bodems van co-sleepers?
2 jaar geleden
Reactie op Kar3n87
Wij hebben net een ...
De co sleeper die ik gekocht heb heeft ook een harde plank aan de onderkant. Helemaal niet over nagedacht. Je moet de kruiken natuurlijk wel controleren maar toch.. ik ga dit ook eens navragen bij de kraamzorg
2 jaar geleden
Reactie op Kar3n87
Wij hebben net een ...
Bij lekkage zuigt het matras zichzelf sowieso vol, helaas.
Misschien kun je een paar gaten boren in de bodem?