30 Reacties

2 jaar geleden

Had in de youtube video van de verlosmoeder gezien dat het wel wat zou helpen met een onderdeel van de bevalling in ieder geval en dat in dat onderzoek het 6 dadels per dag waren. Verder geen idee met vers of gedroogd.

2 jaar geleden

Met 36 weken gestart met dadels eten! 😊 ik gok dat je de gedroogde medjoul dadels hebt gekocht. Die zijn een stuk groter (en beter) dan de normale gekonfijte dadels die je vaak in een zakje in de supermarkt vindt. Van de medjoul dadel hoef je maar 3 per dag te eten! 😌

2 jaar geleden

Ik eet ze gewoon uit de sueprmarkt of groente boer. Dat zijn de gedroogde, denk ik. Ik probeer er 6 per dag te eten maar soms lukt dat niet altijd omdat ik ze met tegenzin eet🤣 Ik eet ze met een beetje roomkaas, nutella of brie om het nog een beetje dragelijk te maken 😵‍💫 Als iemand nog andere combinaties heeft.. graag😎

2 jaar geleden

Reactie op Lisa1993xxx

Ik eet ze gewoon uit de sueprmarkt of groente boer. Dat zijn de gedroogde, ...
Misschien afwisselen met NAKD repen? Die bestaan ook voor een groot deel uit dadels.

2 jaar geleden

De dadels die je hier hebt zijn meestal of semi gedroogd, of gedroogd. Verse dadels heb je in landen met dadelbomen, die zien er een beetje uit als langgerekte abrikozen (als ik het ergens mee moet vergelijken). Ik eet ook zo'n vier dadels per dag. Ik had ook begrepen 6, maar ik vind ze niet zo super lekker meer merk ik. Met de meeste kaas combineert het wel goed (monchou of blauwader). Soms snij ik er een paar klein en doe ik ze s ochtends door de muesli. Of misschien iets bakken met de dadels er in?

2 jaar geleden

Ja ook aan de dadels hier. Een ze met een klein beetje pindakaas haha. Vind het een heerlijke combinatie 👌🏻🤪

2 jaar geleden

Reactie op Lisa1993xxx

Ik eet ze gewoon uit de sueprmarkt of groente boer. Dat zijn de gedroogde, ...
Maak ze open en doe er walnoten in.

2 jaar geleden

Van medjoul dadels eet je er inderdaad 3 per dag, ik haal ze ook bij een notenwinkel. Vorige keer verschillende geprobeerd, maar vond deze verreweg het lekkerst. Eerste bevalling ook gedaan laatse 4 weken en toen kwam de bevalling goed op gang op de uitgerekende datum en duurde niet heel lang, maar je weet natuurlijk niet hoe het zonder dadels was geweest 🤷‍♀️

2 jaar geleden

Bedankt allemaal! Dan ga ik vanuit dat ze gedroogd zijn, en dan 3 per dag ipv 6. Is dit omdat ze groter zijn dan normale dadels dat je er maar 3 neemt of?

2 jaar geleden

Reactie op Emily2

Bedankt allemaal! Dan ga ik vanuit dat ze gedroogd zijn, en dan 3 per dag ...
Ja van de medjoul hoef je er maar 3 omdat ze een stukje groter zijn 😉

2 jaar geleden

Mazafati dadels van Albert Heijn. Minstens 6 per dag, kan er gewoon niet afblijven 😋

2 jaar geleden

Wil idd weer starten. Hoewel ik vorige keer pas op 42,1 bevallen ben na inleiding. Maar de bevalling zelf was wel vlot. Al weet je nooit hoe het anders geweest was. Toen ook liters frambozenbladthee genomen, bah!

2 jaar geleden

Ajwa of medjoul dadels worden aangeraden en dan 6 of 7 per dag eten minstens 4 weken voor je bevalling. Ook tijdens de bevalling een dadel eten wordt aangeraden.

2 jaar geleden

Ik maak er ook bliss balls van. Met pindakaas of pecannoten er in is ook lekker. En als je ze nóg lekkerder wilt maken smelt je chocolade en giet je dat over je gevulde dadel heen haha Met roomkaas/ brie zijn ze ook lekker. Of door je yoghurt in de ochtend met ander fruit

2 jaar geleden

Hier ook begin deze week begonnen met dadels eten. Ik ben er ook niet zo'n fan van, maar 's ochtends door de yoghurt met granola en 's middags op mijn boterham met oude kaas vind ik ze best prima. :)

2 jaar geleden

Hier ook gestart! Eet er 6 per dag, en dan gewoon verspreid over de dag als ‘snoepje’. Ook aan de frambozenblad thee gegaan. Vorige keer bevallen met 38+5, maar toen niks gebruikt 😂

2 jaar geleden

Eerste zwangerschap ook gedaan en nu weer. Ligt eraan hoe groot ze zijn of ik er 3-4-6 neem per dag

2 jaar geleden

Ik zou ajwa dadels proberen, en oneven getal (tenminste dat deed ik bij de eerste) 🙂.

2 jaar geleden

Reactie op shelley95

Ik zou ajwa dadels proberen, en oneven getal (tenminste dat deed ik bij de ...
Waarom oneven?