14 Reacties

2 jaar geleden

Op het moment nog heel weinig, ze is nu 8 weken en 2 dagen. Tijdens het douchen 1x in de week doen we alleen water. En als ze in bad gaan doen we een beetje olie in het badje. Na in bad gaan of douche een beetje haarlotion in der haar. Mochten haar billetjes of liezen rood zijn een klein beetje sudocreme. En voordat ze naar bed gaat smeren we haar borst, armpjes en beentje in met zwitsal slaap zacht.

2 jaar geleden

Wij gebruiken bijna niets, voor oneffenheden zoals puistje of droge huid smeren we wat moedermelk op, dit doen we ook in zijn badje. Voor zijn billetjes gebruiken we Incia, 100% natuurlijk, maar tot nu toe nog niet echt nodig gehad. We proberen in ieder geval zijn huidje de eerste 3 maanden zo min mogelijk te belasten met 'zalfjes' en wat we erop smeren zo natuurlijk mogelijk te houden.

2 jaar geleden

Elke 3 dagen een moedermelk badje. En elke dag met warm water geslachtsdelen en gezichtje schoonmaken. En met een gaasje de oogjes.

2 jaar geleden

Hier ook niet veel, inderdaad 1x in de week in bad met natuurlijke olie, van de etos. En tijdens verschonen 1x per dag dezelfde olie maar dan voor d'r huidje op d'r billetjes. En inderdaad bij wat irritatie sudocreme of cetomacrogol. Ze is hier ook 8 weken en 2 dagen.

2 jaar geleden

Wij gebruiken moedermelk voor zn badje. Dit doen we 2x per week. Als hij tussendoor meegaat onder de douche gebruiken we alleen water. Wel was ik elke avond zn piemeltje, billetjes en gezichtje (uiteraard niet in die volgorde) met water, daarna smeer ik hem lekker in met zwitsal slaap zacht. Hebben ook goedemorgen haarolie van Zwitsal maar een baby met nagenoeg geen haar😅

2 jaar geleden

Ik “was” mijn dochters handen en gezichtje sochtends met een natte hydrofiele washand. Daarna smeer ik miconalzol&bepanthen onder de luier (ze heeft al 2x een schimmeltje gehad dus nu preventief blijven smeren). Savonds gaat ze in badje om de dag en de andere dagen een massage met wat amandelolie. In het badje doe ik moedermelk en was ik haar haartjes met shampoo van neutral. Daarna smeer ik nogmaals miconazol & bepanthen!

2 jaar geleden

Smeren sowieso niks. Alleen voor billen als dat nodig is. Badje met alleen water of producten van naif.

2 jaar geleden

Hier eerste weken alleen sudocreme indien nodig en op gegeven moment badolie in bad (2x per week). Gezien zijn huid er bijna letterlijk af valt van droogheid gebruiken we ook babyolie na het badje om hem in te smeren en soms tussendoor. Verder vaseline rond zijn mond, omdat hij daar vaak uitslag krijgt en een ruwe huid door nattigheid tijdens het drinken (drinkt slordig). Eigenlijk doen we alles alleen indien nodig en badje 2x per week!

2 jaar geleden

Elke dag wassen met nat washandje met water. 2x per week bad/douche. Wanneer we haren wassen is dat met Weleda shampoo. Billenzalf: weleda calendula. Huidje insmeren met weleda babyolie. Billendoekjes: waterwipes van kruidvat Nagels worden nog niet geknipt, die scheuren nog uit zichzelf.

2 jaar geleden

Reactie op Angelll

Wij gebruiken moedermelk voor zn badje. Dit doen we 2x per week. Als hij tu ...
Hoeveel moedermelk doe je er dan in als ik vragen mag?

2 jaar geleden

Reactie op Stvb13

Hoeveel moedermelk doe je er dan in als ik vragen mag?
Ik heb geen vaste hoeveelheid. Ons mannetje heeft 1x per nacht dat hij maar 1 borst wil dan handpomp ik de andere kort, anders word die keihard. Deze beetjes bewaar ik bij elkaar en gebruik voor zn badje. Meestal 1 Medela flesje vol ongeveer,

2 jaar geleden

Ik gebruik de producten van weleda. Deze zijn heel natuurlijk

2 jaar geleden

2x per week onder de douche met weleda shampoo en douchecreme. En soms gebruiken we weleda billenbalsem bij het verschonen.

2 jaar geleden

Hier 1x/week mee in de douche en 1x/week badje. In het badje doen we moedermelk. Billencrème indien nodig (bijna nooit). En dat is het idd. (Nu 8 weken en 4 dagen)