7 Reacties
8 maanden geleden
Het hoeft natuurlijk niet aan het licht te liggen, het kan ook de nieuwe omgeving zijn. Dat kan ook voor onrust zorgen. Ik zou het een paar dagen afwachten, maar als het zo blijft zijn basic rolgordijnen geen gigantische inkoop (al kan ik niet in jullie portemonnee kijken) en kun je het natuurlijk zeker proberen.
8 maanden geleden
Ik zou toch voor rolgordijnen gaan, ondanks ze er misschien aan gewend raakt. Een donkere kamer zorgt er ook voor dat ze dieper zal slapen, dan wanneer in een lichte omgeving. In een donkere omgeving maakt ze ook sneller het slaaphormoon ‘melatonine’ aan. Licht gaat dit juist tegen en houd je juist wakker. Zal dus ook in de zomer zijn wanneer het vroeg weer licht wordt, dan mogelijk is ze ook eerder wakker. Een theoretisch verhaal, maar in donker slapen heeft zeker voordelen.
8 maanden geleden
Onze zoon slaapt ook in een lichte kamer, maar het bevalt mij nu 2 jaar later nog niet. Ik wou dit jaar betere raambekleding kopen, maar we gaan verhuizen. Dan gaan we toch echt weer voor donker 😬
Het is overigens ook gewoon in de ochtend voor hem verwarrend. Hij snapt het groene lampje prima, maar hij denkt dat die dan bijna op groen springt omdat het al licht is. Ik hoor hem nu soms al voor 6 uur spelen. Hij heeft tenslotte alleen licht en donker als basis voor wakker en slapen, want tijd zegt hem nog niks.
Dus het kan prima, maar raad het nog steeds niet aan.
8 maanden geleden
Zeker verduisteren! Die melatonine maak je niet of minder aan in het licht daar valt niet zoveel aan te wennen.
8 maanden geleden
Nou heb vandaag gelijk OK Gamma eigen merk standaard witte rolgordijnen opgehangen. Meisje sliep om 19.00 uur zonder een piep 😬😄👏
8 maanden geleden
Ik zou ook voor donkere gordijnen gaan, en langzaam aan je kindje laten wennen aan de nieuwe kamer. Onze zoon hebben we ook langzaam aan laten wennen. Hij wordt in juli een grote broer. Het zijn veel veranderingen in een x dus als vandaag lukt en morgen niet; prima, slaapt onze zoon weer in zn oude kamer. Zo gaat het dagen goed en soms even niet. Alles is oké