Onze dochter van 16 maanden drinkt vooral ‘s nachts ipv overdag. Nu ze al een tijd nog maar 1 dutje doet overdag betekent dat dat ze eigenlijk alleen nog maar drinkt wat ze krijgt voor ze gaat slapen overdag. Dat is ongeveer 250 ml halfvolle melk in een fles. Ze kan goed uit een rietjesbeker, tuitbeker of munchkin beker drinken, maar ze vertikt het gewoon. Dit heeft als gevolg dat ze de schade voor mijn gevoel ‘s nachts inhaalt. Momenteel is ze wederom ziek met koorts dus moet ze natuurlijk gewoon drinken, ook ‘s nachts, maar als ze beter is hoop ik het patroon toch een keer te kunnen doorbreken. Ze kan wel doorslapen zonder fles, maar de nachten dat ze doorslaapt zijn meer uitzondering dan regel. Momenteel lijkt ze ook in een slaapregressie en/of sprong te zitten dus dat zal ongetwijfeld meespelen. In kan me voorstellen dat het weinige drinken overdag ook in stand wordt gehouden omdat ze ‘s nachts meer drinkt, maar ik weet niet hoe ik het moet doorbreken. Haar cold turkey ‘s nachts niets meer geven vind ik lastig omdat ze dan echt ieder uur wakker wordt…
Wie heeft dé tip? 🥸