9 Reacties
2 jaar geleden
Geef je borstvoeding? De neus spoelen met borstvoeding deed hier wonderen. Klinkt wat raar, maar het werkt echt.
2 jaar geleden
Eerst zoutoplossing zodat het neusje wat vrij komt en dan samen lekker onder de douche, 10 minuten onder gaan staan zodat het een beetje gaat stomen en dan zie je dat het er gewoon uitloopt, zetpil erin en lekker laten slapen. Heeft hier afgelopen weekend savonds wonderen gedaan en na 4 dagen was ze van haar verstopte neusje af.
2 jaar geleden
Hier ook een dochter van 3 maanden die al een aantal weken verkouden is... Zolang het enkel een verstopt neusje, snottebellen en hier en daar een hoestje is, is het volgens onze huisarts heel normaal en niet erg. Ze moeten nog weerstand opbouwen. Ik weet niet of je kindje al naar een kdv gaat? De eerste winter daar is helemaal een boost voor dat immuunsysteem 😵💫 daarna gaat het beter^^ (onze oudste is er 2, het wordt echt beter ;-).).
Goed het neusje spoelen met fysiologisch water en een spray indien het verstopt zit... en verder niet teveel zorgen maken als het daarbij blijft 🍀
2 jaar geleden
Mijn zoontje had dit ook, van 7 weken tot 15 weken verkouden geweest. Soms koorts, soms hoesten, soms wat leek keelpijn, maar de hele tijd een verstopte neus. Cb zei dat bij babies een verkoudheid 3 weken kan duren, als je dan 2 of 3 virusjes vangt ben je zo 2 maanden verder 😅
We hebben afwisselend vanalles gedaan: zoutoplossing neusspray, doorspoelen met zoutoplossing, doorspoelen met borstvoeding, druppeltje borstvoeding in de neus, stomen onder de douche en uiteindelijk ook neusspray via de huisarts.
Wat leek te helpen was om het om de zoveel uur te doen (doorspoelen of neusspray of borstvoeding erin druppelen). Ik deed het meestal voor elke voeding, omdat hij dan geforceerd door zijn neus ging ademen en het losgemaakte snot meteen goed doorslikte.
Doorspoelen meestal in de ochtend en soms ook in de avond afhankelijk van hoeveel snot er zat en of ik het met het zuigertje weg kreeg.
En als het niet goed voelt gewoon blijven bellen met de huisarts! Altijd luisteren naar je moedergevoel 😊
2 jaar geleden
Reactie op Baby0123
Ik gaf.. heb nog wel melk. Wat is het handigste om dat te doen?
Met een spuitje gaat dat heel makkelijk.