32 Reacties

2 jaar geleden
Reactie op Bobby1331
Je kan vragen of ze de katheter pas plaatsen als de ruggenprik gezet is 🤗
Jaa daar dacht ik dus ook aan. En het er uit halen? 🥵🥵🥵 dan is je verdoving al voorbij volgens mij

2 jaar geleden
Katheter plaatsen valt mee, eruit is even tot 3 tellen en klaar. De blaasontsteking erna is wat minder prettig 🥲. Maar lang leven de pijnstilling.

2 jaar geleden
Ze plaatsen hem pas na het zetten van de ruggenprik.
Het verwijderen doet geen pijn, het brandt hooguit gedurende een paar seconden een beetje. Je buik zal na de keizersnede meer pijn doen denk ik.

2 jaar geleden
Bij mij zeiden ze dat de katheter geplaatst wordt al voor de ruggenprik maar dat verdoving niet nodig is. Ik ga er vanuit dat het infuus plaatsen, de ruggenprik en het herstel van de keizersnede vele male heftiger is dus als we dat aan kunnen moet die katheter ook nog wel lukken ☺️

2 jaar geleden
Ze plaatsen hem inderdaad na de ruggenprik dus dat doet geen pijn! Wees er wel op voorbereid dat je het nog zou kunnen voelen als ze ermee beginnen voordat de ruggenprik helemaal ingewerkt is. Deed geen zeer, maar ik schrok omdat ze onaangekondigd dus heel erg in dat gebied bezig gingen en ik dat nog voelde. Had ik vooraf liever even willen weten (heb ik ook tegen de arts gezegd later).

2 jaar geleden
Reactie op beyzanurkale
Jaa daar dacht ik dus ook aan. En het er uit halen? 🥵🥵🥵 dan is je verdov ...
Bij plaatsen voelt het een beetje apart maar doet absoluut geen pijn. Als ze het eruit halen en je zou het voelen, voelt het alsof je plast 😋

2 jaar geleden
Bij mijn zwangerschap van mijn zoontje had ik een uitdrijving, op een paar min. na, van 2 uur, zonder pijnstilling. Ik heb na de bevalling veel blaas ellende gehad 1,5 week lang. Een katheter was voor mij toen erg pijnlijk aangezien alles gekneusd was down there (en dat heb ik meerdere malen gehad in de kraamweek). Iedereen die tegen mij zei dat dit geen pijn deed, vervloekte ik 🙈
Normaliter zou het geen pijn moeten doen. Maar als je net net bevallen bent kan alles toch even behoorlijk anders voelen.

2 jaar geleden
Ik vond het ook niet pijnlijk. Ik heb geen keizersnede gehad. En de katheter is geplaatst zonder verdoving.
Eruit halen vond ik hemels. Daarna was het gevoel even niet comfortabel. Daar is voor mij alles mee gezegd. Beetje hetzelfde gevoel alsof je nu nog weer 3 druppels moet plassen als je net naar de wc bent geweest 🤭

2 jaar geleden
Veel zkh plaatsen catheter pas wanneer de spinale ruggenprik gezet is.
Ik heb vorige bevalling een catheter gehad. Ja, het zit irritant, maar pijn vind ik echt te groot woord ervoor. Maar irriteren kan het zeker. Het kan ook blaaskrampen geven, maar daar kan ook medicatie tegen gegeven worden.
Niet bang zijn voor wat er nog niet is

2 jaar geleden
Reactie op beyzanurkale
Jaa daar dacht ik dus ook aan. En het er uit halen? 🥵🥵🥵 dan is je verdov ...
Ik heb gisteren een spoedkeizersnede gehad en het erin brengen was niet pijnlijk omdat het na de ruggenprik ingebracht werd. En na de keizersnede krijg je sws nog pijnmedicatie en dan is het eruit halen ervan niet echt pijnlijk. Het is belangrijk dat je goed in en uit ademt als het verwijderd wordt.