19 Reacties

2 jaar geleden

Hoi, hier een dochter van 16 weken die al een paar weken af en toe slaapt zonder een voeding te vragen van +- 19u tot +-6u. Maar niet elke nacht. Er zijn ook nog nachten dat ze 1 of 2 voedingen vraagt. Nadien gelukkig wel nooit een probleem om verder te slapen voor haar gelukkig 🙏🙏🙏.

2 jaar geleden

Mijn dame slaapt al van 8wkn van 22u tot 6u. Nu is ze 14 weken, krijgt er haar laatste fles tussen 21u/22u en maak ik haar tussen 6u en 7u wakker. Als ik haar laat doen slaapt ze ook de klok rond, maar dan krijg ik haar geen 5 flessen gegeven op een dag en komt ze zo niet aan het nodige hoeveelheid 🤷🏻‍♀️

2 jaar geleden

Hi, mijn zoon van 18 weken slaapt van 18:00 tot 07:00. 6 weken geleden ongeveer gestopt met het wakker maken en fles geven rond 22:00 uur. Dat is eigelijk gelijk goed gegaan en hoef er nagenoeg nooit meer heen snachts. Snap dat het rot is als de medicijnen niet uitkomen maar je komt er echt alleen achter door het te proberen. Gebruikt ze een speen? Anders kan je nog proberen met de speen haar wat te sussen al zou ze wakker worden. Heel veel succes!😁

2 jaar geleden

Hier slaapt hij van 22/22.30 tot 08.00u

2 jaar geleden

Hier slapen wij om 19:00 tot 7:30 zonder flesje

2 jaar geleden

Ja hoor, onze dochter gaat er tussen 18-18.30 uur in en slaapt door tot zeker 7.00 uur. Momenteel, sprong 4, hebben we om 4.30 uur even een kleine onderbreking maar al vanaf 6 weken dat ze doorslaapt.

2 jaar geleden

Hier ook, onze zoon van 14 weken gaat om 18.30 naar bed, word om 23.00 uur nog wakker gemaakt voor een kleine fles, en slaapt dan door tot 07.00 uur.

2 jaar geleden

Ik vind dit allemaal heel knap! Hoe doen jullie dat? Mijn zoontje van 15 weken slaapt pas tussen 01:00 en 02:00 uur Snachts 😕 krijg m gwn niet eerder dan dat naar bed!

2 jaar geleden

Reactie op Zizo23

Ik vind dit allemaal heel knap! Hoe doen jullie dat? Mijn zoontje van 15 we ...
Ik zou mij in het niet doorslapen van je baby niet te druk maken, want de baby´s die op deze leeftijd doorslapen zijn eerder de uitzondering dan de regel. Ik heb met een slaapconsulent hierover gesproken en deze bevestigde dat 2 nachtvoedingen op dit moment volkomen normaal zijn. Maar... het zou wel mogelijk moeten zijn om je kindje eerder in bed te kunnen steken dan 1 uur ´s nachts. Tot een paar weken geleden lukte dit bij ons ook niet en ging de baby altijd met ons mee naar bed, wat wel voor stress ´s avonds zorgde. We zijn een routine beginnen opbouwen tussen 18-20uur: eten geven, verhaaltje voorlezen, inbakeren, even laten slapen op ons (max 10 min) en ze dan wegleggen in haar bedje. Ze laat dan gedurende de avond nog meestal 2 keer horen, dan gaan we haar gaan sussen: tutje insteken, sssh zeggen, soms nog eens oppaken en rondlopen... Dus het werkt nog niet 100%, maar we doen dit nu 4 weken en beginnen het effect er van te voelen. We hebben de avonden relatief vrij om met elkaar/op onszelf te zijn. Haar in slaap doen is nu minder stresserend, eerder leuk door het verhaaltje voor te lezen en we merken dat ze de routine begint door te krijgen. Ik kan alleen maar aanraden om het een kans te geven. Zet een realistisch doel, schrijf stappen op zodat jij en je partner hetzelfde doen in de routine en geef het wat tijd voor dat het begint te werken (toch minstens 2 weken)

2 jaar geleden

Hier een jongetje van 18 weken dat ook rond 18.30 gaat slapen voor de nacht. Ik geef hem rond 20.30 slapend nog een laatste fles. Daarna slaapt hij verder tot 7.00/7.30. We zijn echt verwend met zo’n goede slaper. Dat was bij mijn dochter van inmiddels 3 wel anders.

2 jaar geleden

Hoe verloopt de rest van jullie dag dan? Wanneer doen jullie kindjes dutjes?

2 jaar geleden

Reactie op anoniem98765

Hoe verloopt de rest van jullie dag dan? Wanneer doen jullie kindjes dutjes ...
Als we om 7 uur opstaan doet ze van 9-10, 12-14.30 en van 16.30-17 uur dutjes en dan om 18 uur weer de nacht in. Als ze eerder wakker is of ze slaapt tussen de middag kort dan komt er soms nog wel een kort dutje bij. Maar meestal 3 dutjes.

2 jaar geleden

Onze dochter slaapt sinds 3 maand oud van 19.30 tot 8.00.. Soms zelfs 8.30.. Misschien uitzoeken hoe leeg een lege maag is.. En misschien de medicatie geven zodra ze 's ochtends voor de fles komt? 6/7/8 uur?

2 jaar geleden

Hier gaat ze om 18 uur slapen en maak haar dan om 23 uur wakker voor de fles en slaapt dan tot 7 uur ( soms begint ze eerder). Ik wil graag van de fles van 23 uur af maar ze krijgt dan nog 210.. ze is nu 4 maanden. Geven jullie dan extra meer gedurende de dag omdat je dan op 4 flessen zit?

2 jaar geleden

Hier slaapt hij al sinds hij 3 weken is van 19:00-6:00👌🏻 zonder een voeding tussendoor

2 jaar geleden

Reactie op flower_seed

Hier gaat ze om 18 uur slapen en maak haar dan om 23 uur wakker voor de fle ...
De enige reden dat wij al op 4 flessen zitten, is omdat als ik haar wakker maak 23 uur, ze de hele nacht spookt.. Ze wil dan haar dag beginnen, slaapt 3 kwartier en is dan klaar om te spelen.. Als we haar naar bed brengen en ze mag slapen zolang ze wilt.. Komt ze pas de volgende ochtend om 7 of 8 uur. Heel eerlijk, onze oudste is altijd eerder wakker dan de baby... En door 't lawaai en geluiden word de baby wakker. Maar eigenlijk moeten ze tot een maand of 6 nog op 5 flessen zitten. Ivm gewicht en vocht toename.

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

De enige reden dat wij al op 4 flessen zitten, is omdat als ik haar wakker ...
Aaah ik zit hier ook op 4 flessen van 210! Die van ons is nu 17 weken

2 jaar geleden

Reactie op SaartjeMadelief

Hier slaapt hij al sinds hij 3 weken is van 19:00-6:00👌🏻 zonder een voedi ...
Hier ook, maar dan vanaf 10 weken. En er zijn wel eens wat rumoerige periodes tussendoor. Maar over het algemeen slaapt ze door

2 jaar geleden

Reactie op steef448

Aaah ik zit hier ook op 4 flessen van 210! Die van ons is nu 17 weken
Hier op 4 flessen per dag (18 weken) .. 1 van 210, maar als die op gaat, dan drinkt ze de volgende van 180 niet op... 🙈 Gemiddeld zit ze op 800ml (4 x 180+6 = 200ml) per dag. Ik krijg er niet meer in. Ze slaapt goed. Officieel zou ik volgens het cb nog op 5 flessen moeten zitten