28 Reacties
4 dagen geleden
Je hoeft je sowieso geen vieze slechte moeder te voelen! Je wil hem juist de stress besparen!! Ons dochtertje js ook gek op in bad gaan maar kan een washandje een optie zijn? Zeker voor de luieromgeving doen wij eigenlijk dagelijks ook nog even een washandje naast 2-3x per week in bad. Maar als je bijv 2x per week een washandje voor het hele lichaampje doet en 1x per week in bad?
4 dagen geleden
En als je hem tussendoor gewoon in een leeg bad zet en gewoon even wast? En dan om en om. Even wassen en dan volgende keer weer douchen/bad? Gebruik je ook iets om mee te spelen? Je hebt bijvoorbeeld van die foam plakkers die je kindje op de muur kan plakken als ze nat zijn. Gietertjes waarmee bij bijvoorbeeld zichzelf kan spoelen of jullie! Wat hier ook nog weleens helpt is een boekje, die heb je ook speciaal voor in bad. En ja weetje, al is het 2 min even afspoelen onder de douche. Kinderen van deze leeftijd zijn in mijn ogen niet snel ‘vies’. En als je het een x overslaat is het ook geen ramp!
4 dagen geleden
Reactie op Valerie1234
Je hoeft je sowieso geen vieze slechte moeder te voelen! Je wil hem juist d ...
Ik was elke ochtend met vochtig washandje sws voor ik hem aankleed. Vind ie ook niet leuk maar laat ie gelukkig wel toe. En hij zit in de badkamer elke ochtend als ik zelf ga douchen in de hoop dat ie ziet dat mama het niet eng vind, zelf idd 1x per week
4 dagen geleden
Reactie op kuss_ies
Ik was elke ochtend met vochtig washandje sws voor ik hem aankleed. Vind ie ...
Nou dan ben je zeker geen vieze moeder! Dat is toch een goede oplossing lijkt me!!!
4 dagen geleden
Ik denk dat hij het uiteindelijk echt wel leuk gaat vinden! Geef het tijd. Wat je nu doet als tussenoplossing is al super goed! Misschien dat je hem voor nu inderdaad gewoon even op het aankleedkussen/plek waar je hem verschoont even wast. En dan af en toe gewoon blijft proberen. Goed ook dat hij kijkt hoe jij douchen niet eng vindt! Hij gaat vanzelf inzien dat douchen de normaalste zaak van de wereld is. En tot die tijd, goed bezig mama!
4 dagen geleden
Is het zo dat hij meteen in paniek raakt bv bij zien of in contact komen met water of gaat het vooral om lopend water? Misschien dat dat te heftig voor hem binnenkomt? (De straal, het lawaai etc). Ik heb geen idee hoor (en je zal vast vanalles al hebben uitgeprobeerd) maar misschien al een laagje water hebben staan en dan erin een badboekje lezen of badspeelgoed met lampjes wat hem afleidt oid? Of een muziekje op?
Volgens mij doe je al alles goed. Heftig hoor. Ik zou het gewoon blijven proberen maar idd niet te moeilijk maken voor hem/jezelf, washandjes zijn ook prima hoor zo vies zijn ze doorgaans idd nog niet! Het is vast een fase! Dat plezier komt echt wel!
4 dagen geleden
Reactie op msam12
Is het zo dat hij meteen in paniek raakt bv bij zien of in contact komen me ...
Zodra hij weet dat hij de douche in moet omdat zn pyjama uitgaat etc begint ie al "vervelend te doen" Als het water aangaat of hij ziet get water in bad, word het snikken en wegwillen lopen. Maar zodra hij contact maakt met het water is het pure paniek
4 dagen geleden
Ja heel herkenbaar. Ons zoontje vind het ook echt afschuwelijk. We proberen zo veel mogelijk met washandje te doen maar hij heeft lang haar en dat wil ik toch echt wassen. We doen het maar zo snel mogelijk, laatste x hebben we op de tlf een filmpje van Dikkie Dik opgezet, hij huilde toen gelukkig minder hysterisch. Ik voelde me dom dat ik daar niet eerder aan had gedacht 😅 In de zomer vond ie het eigenlijk wel leuk en wilde hij juist vaak niet uit de douche, ik weet ook niet waarom dit weer zo is omgeslagen.
4 dagen geleden
Ik herken het van mn oudste, inmiddels 3,5 jaar oud. Hij heeft ook fases gehad waarin hij het geweldig vond en vervolgens van de een op de andere dag totaal in paniek en hysterisch. Dit heeft elkaar regelmatig afgewisseld. We hebben er weinig aandacht aan besteed en gewoon “gelaten”. Even wassen met een washandje en idd snel even haren wassen. Ook een tijdje bij de wasbak in de keuken bijvoorbeeld. En toen in eens was de interesse er weer omdat papa onder de douche stond.. en nu nog wil hij er absoluut niet onder en als hij er onder staat er vervolgens niet meer onder weg.. de andere dag roept ie ‘s middags al dat hij onder de douche wil.. lang verhaal kort; het ging hier vanzelf over..
3 dagen geleden
Hmm weet niet hoe oud je zoontje is, maar mijn dochter was ongeveer 1,5 maand geleden (nu 16 maanden) ook ineens erg bang. Ik merkte dat ze bij mij in de armen onder de douche minder bang was dan bij mn man, dus dat zoveel mogelijk gedaan. En spelletjes onder de douche gedaan. Nu vind ze het weer leuk. Misschien een fase? Straal iets minder hard? Helpt hier ook wel eens
3 dagen geleden
Reactie op DTuMa
Misschien vergezocht maar wel goed om even na te gaan. Heeft hij tijdens de ...
Nee gelukkig niet allemaal. Hij heeft tot een paar maanden terug hele erge eczeem gehad vooral op zn buikje en dat deed natuurlijk weel een beetje pijn in het water. Maar juist nu dat weg is is het probleem veel groter, terwijl je zou denken dat het nu dan beter moet gaan omdat ie geen pijn meer heeft
2 dagen geleden
Reactie op kuss_ies
Nee gelukkig niet allemaal. Hij heeft tot een paar maanden terug hele erge ...
Je zou denken dat hij nog steeds deze associatie heeft.
Hier een die gek is op alles met water. Maar hij gaat om de dag in bad. En andere dag was ik zijn toet, handen, billen/piemel en voeten even snel met een nat washandje. Is met dan voldoende hoor!
Hij gaat hier trouwens in badje op de grond, terwijl wij om de beurt met hem douchen. Hij heeft een bad vol speelgoed, er staat vaak muziek van Nijntje aan. En groot feest dus hahah. Alhoewel hij zelf vaak alles uit bad gooit een dan speelt met druppels op de muur hahah.
Misschien dat praten en uitleggen helpt? Ze begrijpen vaak al veel meer dan je denkt!