22 Reacties
2 jaar geleden
Wij hadden hetzelfde met zoontje van 6 weken oud en zijn na overleg met de huisarts aan het testen op een koemelkallergie
2 jaar geleden
Ons dochter had dit. Ze heeft ook koemelkallergie. De kinderarts zei dat dit een symptoom is. Wij waren toen nog aan het proberen met verschillende melkpoeders. Sedert we volledig koemelkvrije melk geven is dit niet meer.
Zij heeft dan ook wel een zware allergie en dit merkte we ook in andere dingen (zij was bv totaal geen vrolijke baby en had enkel maar ongemak, pijn, huilen,…).
2 jaar geleden
Reactie op Astridxx
Zou voor de zekerheid gewoon even overleggen met de hap.
Zou morgenochtend de huisarts bellen. HAP is nu nergens voor nodig aangezien ze verder niet ziek is.
@TS. Zoontje heeft dit wel eens gehad als die een buikvirus had. Merkte niks aan hem maar het poepen zorgde wel voor een wondje bij zn anus wss. Zou het in de gaten houden wordt het meer of blijf je je zorgen maken danHAP bellen. Anders morgenochtend de huisarts voor overleg. Mar als je niks aan haar merkt zal het vermoedelijk een wondje zijn.
Eerlijkheidshalve had je mijn zoontje ook KMA (inmiddels over heen gegroeid) maar ik vind dat er te vaak en te snel KMA geroepen wordt.
2 jaar geleden
Volg.
Ik merk dat mijn dochter (bijna 8 weken) dit nu ook heeft. Maar ze heeft ook kapotte billen en de huisarts verwacht dat er een wondje bij de anus zit zodra zij poept dat dat wondje open gaat en zo bloed erbij komt.
Onze dochter drinkt zonder problemen de fles leeg en heeft geen koorts.
2 jaar geleden
Reactie op tess1305
Ja, ik wilde de poepluiers van gisteren checken maar toen had ze er maar 1 ...
Was je al bij de HA geweest? Hier had de HAv gevoeld aan de buik, maar deze voelde bij mijn dochter soepel..
2 jaar geleden
Reactie op tess1305
Nee, ga ik maandag doen. Wilde dus gisteren even afwachten. Ik geef trouwen ...
Ik bel maandag ook weer naar de HA, hier gaat t niet over namelijk en wil dat er nu actie opgezet word, eventueel kweek of iets. Laat me weten wat ze bij jou zeggen maandag!
2 jaar geleden
Reactie op tess1305
Nee, ga ik maandag doen. Wilde dus gisteren even afwachten. Ik geef trouwen ...
Ik geef kunstvoeding. Maar stel het is koemelkallergie, dan kan het door beiden komen; BV via jou en KV doordat hier koemelk in zit.
2 jaar geleden
Reactie op tess1305
Ja, bij mij komt haar ontlasting dus niet opgang. Heel vervelend..
Dan zou je ook haast denken obstipatie en als ze dan poept er bloed bij komt doordat bij het persen scheurtje bij de anus komt..
Lastig dit he.. zo onzeker dit zulk dingen🙁
2 jaar geleden
Reactie op tess1305
Ze heeft gelukkig gepoept en het was nu schoon van rode draadjes. Keep you ...
Fijn!! Hier ook vanmorgen voor het laatste gehad!🤞🏼
2 jaar geleden
Ik word door gestuurd naar de kinderarts, binnen 10 dagen hopen wij daar te zijn.
2 jaar geleden
Reactie op tess1305
Oh jeetje. Wat denken ze dat het is? Hier is het niet meer geweest.
Geen idee! Het word niet minder en ook niet meer gelukkig, ze heeft geen koorts en drinkt alle flessen gewoon leeg, ook zit het niet in elke poepluier maar zeker wel 3 a 4 keer per dag als ze de hele dag poept. Ze vond het nog geen reden voor acute paniek maar ook niet iets om mee te laten lopen. Vandaag gebeld en mogen volgende week komen bij de kinderarts dus ben benieuwd wat er uit gaat komen.
vorig jaar
Reactie op leen456
Hoe is het afgelopen? Wij zitten nu met hetzelfde verhaal 😟
Nou uiteindelijk wel koemelk allergie, ze heeft tot nu (bijna 1) geen testen gehad maar vrijwel na het bezoek bij de kinderarts is ze direct gestart met pepti voeding (voor koemelk) en is direct verbetering in gekomen! Ze krijgt op dit moment nog pepti, maar mogen haar in overleg met dieetiste en ook zelf goed gevoel bij, steeds meer producten met normale melk aanbieden; half volle yoghurt, pannenkoeken etc en ze heeft tot nu 0 reactie! Als ze over een aantal weken 1 word gaan we proberen de kunstvoeding (pepti) te gaan vervangen voor normale melk, heeeeel benieuwd hoe dat gaat!