13 Reacties

2 jaar geleden

Ik denk niet dat je je zorgen moet maken … dit doe ik toch niet, want mijn zoontje doet dit ook …

2 jaar geleden

Hier ook zo'n enthousiasteling. Handjes en voetjes draaien rondjes inderdaad vooral als die enthousiast word, maak me er echt geen zorgen om

2 jaar geleden

Yup hier hetzelfde. En totaal geen zorgen. Doet dit al van kleins af aan en vooral als ie enthousiast is. Wel benieuwd waar dit volgens het kdv op zou kunnen wijzen?

2 jaar geleden

Mijn zoontje ook met zijn handjes en voetjes. Sommige mensen doen dit gewoon denk ik. Mijn moeder doet het ook heel erg met der voeten🙈 zo irritant haha

2 jaar geleden

Ja onze dochter doet precies hetzelfde! Inderdaad ook als ze enthousiast is 😂 Ik maak me er geen zorgen over, is zelfs niet eens door mijn hoofd gespookt dat dit niet normaal zou zijn.

2 jaar geleden

Hier ook! De voetjes niet, de handjes wel volop. Inderdaad vooral als hij erg enthousiast is. Wat ik wel heb gemerkt is dat hij het een stuk minder deed vlak nadat we bij de osteopaat zijn geweest. Die gaf aan dat hij toch wel wat spanningen heeft weggenomen. Dat merkte ik door het beter slapen en vooral het minder met de handjes draaien. Misschien ervaart je zoontje toch iets van spanning en zou een osteopaat dat kunnen verlichten 😊

2 jaar geleden

Onze dochter doet het idd ook met haar handjes! Zwaaien, wiebelen, draaien. Maar voor al wanneer ze enthousiast is

2 jaar geleden

Mijn zoontje ook. Het is soms een vroeg teken van autisme maar veel baby's doen dit ook gewoon als ze enthousiast zijn. Ik deed het zelf ook als baby volgens mijn moeder. En nee ik heb geen autisme. Ik maak me er geen zorgen om! Gewoon super schattig om te zien 🥰

2 jaar geleden

Reactie op kimpossible89

Mijn zoontje ook. Het is soms een vroeg teken van autisme maar veel baby's ...
Wat bedoelen jullie hier juist met "draaien" van handen en voetjes?🙈 En hoezo is dat soms een teken van autisme?🙈

2 jaar geleden

Reactie op Echo2

Wat bedoelen jullie hier juist met "draaien" van handen en voetjes?🙈 En ho ...
Het draaien vanuit de polsjes en met de voetjes ronddraaien als ze enthousiast zijn. Beter uitleggen dan dat kan ik het niet echt 😅 Ik heb snel even gekeken of ik een duidelijk filmpje kon vinden maar zie ik zo niet. 🙈 De link met autisme is dat kinderen met autisme vaak repetatief gedrag vertonen, zoals fladderen met de handen/armen. Dus wordt er aangenomen dat dit bij baby's ook al een teken zou kunnen zijn. Maar volgens mij doen heel veel baby's dit gewoon als een soort van "uitlaatklep" bij enthousiasme/blijdschap.

vorig jaar

Reactie op Echo2

Wat bedoelen jullie hier juist met "draaien" van handen en voetjes?🙈 En ho ...
Mijn zoontje doet het ook. Zeker als hij blij is haha. Bij Autisme noemen ze het 'stimming'.. maar maak je ajb niet te druk. ❤️

vorig jaar

Hier betekent draaiende handjes dat hij honger heeft 😅

vorig jaar

Ik vraag me ook af waarom ze zich zorgen erom maken, wat denken ze dan dat er mis kan zijn?