11 Reacties
7 dagen geleden
Is een fase mijn zoontje zit er ook middenin ik vind het erg frustrerend maar het gaat over dat werd me verteld haha geduld houden en blijven aanbieden succes mama ☺️
7 dagen geleden
Ow hier ook, maar ze heeft het al maanden, en vooral problemen met groenten. Aardappels en vlees gaan er wel in. Ach, inderdaad, zoals iedereen zegt.... het is (hopelijk) een fase, maar kijk wel uit naar het moment als ze weer gezellig mee eet hoor 😇
7 dagen geleden
Onze dochter is een vreselijk slechte eter. We bieden aan, maken er geen strijd van en geven vaak een boterham met wat tomaatjes/blauwe bessen/ peer/ komkommer als er geen warm eten in gaat. Beter dat, dan dat alles (weer) door de kamer vliegt of we in het hysterische "nee nee nee" gegil zitten ;-)
6 dagen geleden
Ons zoontje is echt een meeeega slechte eter geworden. Eerst at hij alles maar sinds enkele maanden is het echt drama. Geen boterham, geen avondeten zowel vers als potje niet, geen groentes, geen vlees, geen appel enz. Maar soms dan eet hij ineens weer wel heel goed. Echt allemaal fases.. heb t besproken met t CB & zij zeiden ook loslaten en elke dag aan blijven bieden. Het kan van alles zijn, tandjes, vermoeidheid, sprongetje enz. Jij bepaalt wat je kindje eet & je kindje hoeveel het eet. Komt vanzelf wel goed! 😊
6 dagen geleden
Hoi! Onze zoon van 15 maanden heeft precies hetzelfde. De ene dag vindt hij iets heel lekker en de volgende dag wil hij het niet eens in zijn mond stoppen. Terwijl hij voorheen echt werkelijk alles at.
Wij vinden het soms ook ingewikkeld, want we willen hem ook niet met een lege maag naar bed sturen. Maar anderzijds willen we hem ook niet aanleren dat als hij zijn avondeten niet eet dan brood of yoghurt of fruit krijgt 😅 maar wij forceren hem nooit iets te eten. Hij eet altijd zelf met zijn handjes of lepeltje, dus hij bepaalt.
We maken er maar geen strijd van, moedigen hem aan als hij het wel proeft en we blijven het aanbieden.
Overigens vindt hij alle soorten pasta met gezonde sauzen met groenten lekker dus daarin kunnen we gelukkig heel veel variëren, dus hij krijgt zeker 4 avonden in de week veel groenten binnen.
Daarnaast maak ik ook vaak zelf dingen zoals pannenkoeken, gezonde eierkoeken en/of soort muffins waarin dan groenten zitten zoals pompoen of wortel of fruit zoals appel of banaan. Die recepten zijn altijd zonder suiker of andere ongezonde ingrediënten en dus heel verantwoord ☺️
Veel succes, you’ve got this 🙌