12 Reacties

15 dagen geleden

Wat is het slaapschema van je kleine?

15 dagen geleden

Reactie op kuss_ies

Wat is het slaapschema van je kleine?
7/8 wakker 1130/12 naar bed (slaapt dan ook nooit zo lang) tot ong 1330 Bedtijd tussen 18/19 Maar als ik 2 dutjes wil proberen en hem dus rond 10 weer in bed leg, is hij rond 12e wakker en wilt ‘s middags dan dus ook niet slapen. Bedtijd wel evengoed nog tussen 18/19

15 dagen geleden

Reactie op Sissyss

7/8 wakker 1130/12 naar bed (slaapt dan ook nooit zo lang) tot ong 1330 Bed ...
Jaa dit was bij mij ook het ding! Ik heb nu zn slaapje stapsgewijs verlaat naar 12:15/12:30 waardoor hij tot 14:15/14:30 slaapt. En dus lekker in zn vel zit tot 19:00. Het dit wel echt gelijdelijk per kwartier verlaat. Hier werkt t top iig nu

14 dagen geleden

Je kan ook proberen om het eerste slaapje kort te houden. Na 45 min zitten ze op een licht punt in de slaapcyclus. Dus heel makkelijk en niet groggy wakker. Als je dan uit bed haalt gaat ie in de middag misschien wel slapen.

14 dagen geleden

Reactie op MevrouwIJsbeer

Je kan ook proberen om het eerste slaapje kort te houden. Na 45 min zitten ...
Aanvullend hierop is de wakkertijd van middag tot avondslaap belangrijker om aan te houden dan die van ochtend tot middag. Je kan dus idd proberen hem smiddags wat later op bed te leggen of hem sochtends rond 09.30 drie kwartier te laten slapen.

14 dagen geleden

Het kan ook gewoon een sprong of regressie zijn trouwens…

14 dagen geleden

Reactie op Mamababykecil

Aanvullend hierop is de wakkertijd van middag tot avondslaap belangrijker o ...
Ja korter dutje heb ik idd nog niet geprobeerd, juist omdat hij ‘s middags niet sliep. Maar wellicht te proberen!

14 dagen geleden

Reactie op Sissyss

Ja korter dutje heb ik idd nog niet geprobeerd, juist omdat hij ‘s middags ...
Hier hetzelfde en ben eigenlijk niet van een slapend kind wakker maken. Maar was wel de oplossing voorlopig

13 dagen geleden

Hier was het bang voor het donker.. nu standaard een nachtlampje aan en is het goed. Soms nog wel wakker, maar even knuffelen, soms een fles helpt hem om weer door te slapen. Vaak te maken met een korte middagslaap als die wakker wordt.

13 dagen geleden

Reactie op Blijeitje93

Hier was het bang voor het donker.. nu standaard een nachtlampje aan en is ...
Nachtlampje heb ik al aan omdat ik ook dacht dat dat het was. Daarna ging het even goed maar toch weer overstuur ‘s avonds

13 dagen geleden

Reactie op Sissyss

Nachtlampje heb ik al aan omdat ik ook dacht dat dat het was. Daarna ging h ...
Hmm lastig. Is hij wel alert? Hier heeft hij soms ook last van nacht angsten. Is die helemaal van padje, wil dan ook niet knuffelen en slaat steeds wilder om hem heen als hij wakker wordt gemaakt

5 dagen geleden

Is ondertussen weer over! Echt wel iets van slaapregressie oid.