26 Reacties
één maand geleden
Wij zijn net deze week begonnen met het ochtend slaapje eraf te halen. Maar hiervoor hielden wij het 2-3-4 schema aan. Dus 2 uur na het wakker worden weer naar bed, daarna na het wakker worden na 3 uur naar bed en dan 's avonds weer. Schema was: 7.00 opstaan - slapen 09.00 tot 10.00 - slapen 13.00 tot 14.45 en dan om 19.00 weer naar bed.
Nu proberen we: 07.00 opstaan en dan tussen 12.00 en 12.30 weer naar bed tot max 15.15 en dan om 19.00 weer naar bed. Maar aan een nieuw ritme moeten ze ook minimaal een week wennen tot je er verschil van merkt heb ik gehoord haha
één maand geleden
Het is ook een lastige fase met deze leeftijd en dutjes. Ik zie dat ze haar laatste dutje tot 16:00 doet. Dit is ook best tot laat. Onze dochter weigerde savonds naar bed te gaan als ze na 15:15 wakker werd gemaakt. Dan was ze savonds gewoon niet moe genoeg ookal leek dat vaak niet zo. Wat super frustrerend was. Ik zou daarom inderdaad al overgaan naar het 2e ritme wat je noemt zodat er meer tijd zitten tussen laatste dutje en de avond slaap. Wij deden sochtends na 30 min wakker maken zodat ze smiddags weer optijd naar bed kon.
Onze dochter doet nu sinds een paar dagen geen ochtenddutje meer waardoor ze savonds ook beter naar bed gaat. Dat was hiervoor ook vaak moeizaam omdat ze gewoon nog niet moe genoeg was. Hiervoor hadden we ook het 2-3-4 ritme nu slaapt ze van 12:00/12:30 tot 14:30 ongeveer. En dan valt ze vaak tussen 19:30 en 20:00 in slaap. En het fijne is dat ze nu sochtends minder vroeg wakker is terwijl ze eerder naar bed gaat dan daarvoor. 😉
één maand geleden
Hoe oud zijn die van jullie? Wij gaan t idd vanaf nu maar gewoon aanpakken. Nu alleen nog even kijken of we beginnen met half uurtje en dan weer eerder tot 15.00u of gelijk ochtend doortrekken. Denk zelf dat afbouwen beter is haha.
Gister sliep ze sinds weken weer eens om 20u! Hoop niet dat het eenmalig was haha genieten zo’n avondje rust dan!
één maand geleden
Reactie op Imcaa
Hoe oud zijn die van jullie? Wij gaan t idd vanaf nu maar gewoon aanpakken. ...
15 maanden (4 augustus). Ik zou inderdaad beginnen met afbouwen en kijken hoe ze erop reageert. Misschien maakt het eerder wakker worden smiddags al verschil. 😁 En wat fijn dat ze gisteren om 20:00 al sliep!!
één maand geleden
Wij zijn met 10,5 maanden al overgegaan op 1 dutje overdag. En als we hem niet na maximaal 1,5u wekken uit zijn dutje, is hij de hele avond nog wakker.
Elk kind is anders. Volg je kind en niet de boekjes.
Overigens, als we ons zoontje écht zouden volgen, zou hij overdag langer slapen en in de nacht van 23 tot 7. Maar wij als ouders trekken het niet om nooit tijd voor onszelf te hebben, dus we hebben naar een middenweg gezocht.
20 dagen geleden
Reactie op Imcaa
Nu al 1,5 week het slaapritme aangepast en ze is elke dag tussen 14.30/15.0 ...
Wat rot zeg.... Zou bijna denken aan een slaapregressie. Slaapt ze wel snachts door als ze eenmaal slaapt?
Onze dochter zit op dit moment midden in de slaapregressie waardoor slapen ook drama is.
19 dagen geleden
Ja hoop t bijna, zodat je weet dat t keer stopt 😅 speelt echt al ruim een maand inmiddels. Nachten ook niet heel denderend. Ze eindigt sowieso nog in ons bed, maar dat hebben we zelf toegelaten en gaan we na verhuizen wel proberen af te leren. Maar vaak slaapt ze dan wel door. Maar zitten ook zeker nachten tussen dat ze nog paar keer per nacht begint te huilen of iets, ook moeheid denk en verwerking.
Wat vervelend ook zeg!! Inslapen of doorslapen? Of beide … 😫
19 dagen geleden
Reactie op Imcaa
Ja hoop t bijna, zodat je weet dat t keer stopt 😅 speelt echt al ruim een ...
Hoop voor jullie dat het snel stopt. Slaap is altijd een ding 😂 onze dochter is nu al 1 week lang de gehele nacht wakker en dan echt van 22:00 tot de volgende ochtend . Huilen huilen als ze in bed moet liggen en bij ons tussenin of in onze armen gaat mevrouw niet slapen.
Ik denk altijd maar als ze 16 is slaapt ze vast als een roos 😂😂 ben ook zwanger van de 2e dus wat slaap kan ik wel gebruiken 🙈
19 dagen geleden
Reactie op Mégan
Hoop voor jullie dat het snel stopt. Slaap is altijd een ding 😂 onze docht ...
O dat is ook echt vreselijk!!!! Dan kom je ook niet aan slaap toe.
Hahaha ja later moeten we ze wakker maken…. Hier ook 28 weken zwanger van de 2e en daarom hakt t er wel extra in 😂
Gister had ze flink gespuugd dus sliep ze om 20u, wel ‘‘s nachts nog keer gespuugd maar toen iig goede avond en nacht gehad haha
17 dagen geleden
Ik zou ook bijna denken dat hier een slaapregressie heerst en sws ook kiezen. Naar bed gaan is drama gelijk al bij weggaan is het krijsen. Enkele keer stopt ze snel zelf maar vaak toch nog een x eruit voor ze de nacht ingaat. Nacht ook minimaal 1x wakker en ineens wil ze bij mama blijven en na half uur 3 kwartier kan ik der wel wegleggen. Dit kennen wij niet ze sliep altijd zelfstandig of een flesje in bed was voldoende. Nu moet t flesje bij mama... hopen dat ze het toch weer afleert.. hier niet aan toe geven levert nog harder gillen alsof we der vermoorden.
2 dagen geleden
Reactie op Imcaa
Hoe gaat het nu bij jullie? Hier is het echt drama. Ze is niet meer weg te ...
Mijn zoontje is sinds 20.30 wakker, hij ging om 19.00 naar bed. Het is nu bijna 23u, ik lig nu op bed met hem. Hij zit… klaarwakker. We cosleepen, dus het wordt nog even een worsteling tot we allebei slapen. Als ik hem in een dicht bed leg, is het schreeuwen geblazen.
2 dagen geleden
Reactie op Marianne123
Mijn zoontje is sinds 20.30 wakker, hij ging om 19.00 naar bed. Het is nu b ...
Wouw wat pittig.. 🙈 Als ik bij mijn dames blijf als ze moeten slapen blijft het keten en houden ze zichzelf wakker om de clown uit te hangen.. Kan ze echt op geen enkele manier bij mij in bed nemen.. 🙈 De oudste heeft hooguit 3x tussen ons geslapen.. (dec. 4 geworden)