18 Reacties

2 dagen geleden

Ohja ze gaat tussen 19:00 en 19:30 naar bed

2 dagen geleden

Hier precies hetzelfde verhaal! Ik denk persoonlijk dat het te maken heeft met sprong 9/slaapregressie..

2 dagen geleden

Hij is bij ons altijd een vroege vogel geweest. 6.00 meestal wakker. Nu de klok een uur achteruit is gegaan is hij deze twee dagen 4.30 wakker en klaarwakker. Hij gaat ook rond 19.30 naar bed.

2 dagen geleden

Reactie op Mariaboo

Hij is bij ons altijd een vroege vogel geweest. 6.00 meestal wakker. Nu de ...
Oh hier gelukkig wel het ritme een beetje kunnen verschuiven waardoor ze nu nog steeds vroeg komt maar niet nog eerder.. pff lijkt me heel pittig om elk ochtend half 5 wakker te zijn ☹️

2 dagen geleden

Tijd voor overgang naar 1 slaapje...

2 dagen geleden

Reactie op Winterseline

Hier precies hetzelfde verhaal! Ik denk persoonlijk dat het te maken heeft ...
Slaapregressies en sprongetjes zorgen voor een oppervlakkige slaap, niet voor eerder wakker zijn in de ochtend.

2 dagen geleden

Hier ook, al een aantal weken rond half 6, 6 uur wakker terwijl het eerder altijd half 7, 7 uur was. Nu is het al helemaal een rommeltje met die wintertijd. We durven 1 slaapje nog niet zo goed aan, dan slaapt ie namelijk maar 1 uur overdag en dat lijkt me echt veeels te weinig. Dus zit ook een beetje met de handen in 't haar!

2 dagen geleden

Reactie op Esther_1994

Hier ook, al een aantal weken rond half 6, 6 uur wakker terwijl het eerder ...
Hoezo 1 uur? Een dreumes met 1 slaapje slaapt gemiddeld 2,5 uur, een dat is bijna even lang als het gemiddelde van 2 dutjes

2 dagen geleden

Reactie op kuss_ies

Hoezo 1 uur? Een dreumes met 1 slaapje slaapt gemiddeld 2,5 uur, een dat is ...
Al 2 keer geprobeerd om hem overdag 1 slaapje aan te bieden maar wordt standaard na een uur wakker en is niet meer in slaap te krijgen. Als hij 2 dutjes doet slaapt ie alles met elkaar toch wat langer dan dat ene uur op 1 slaapje. Waarom weet ik dus ook niet. Waarschijnlijk omdat het nog te vroeg is om over te gaan op 1 slaapje..

2 dagen geleden

Reactie op Esther_1994

Al 2 keer geprobeerd om hem overdag 1 slaapje aan te bieden maar wordt stan ...
Jaa, simpelweg nog iets te vroeg. Vooral niets forceren. Waarschijnlijk is het middagdutje te lang of de bedtijd te vroeg?

één dag geleden

Reactie op kuss_ies

Jaa, simpelweg nog iets te vroeg. Vooral niets forceren. Waarschijnlijk is ...
Jep. Middagdutje is nooit echt heel lang dus misschien dan inderdaad de bedtijd wat later. We kijken gewoon naar wanneer hij moe wordt :)

één dag geleden

Klinkt misschien suf maar kan te maken hebben met de koudere nachten... Mijn zoontje werd ook ineens vroeger wakker en lekte vaker door, toen we hem iets warmer aankleedden sliep hij weer langer en droger. Kennelijk koelde hij teveel af richting de ochtend (terwijl het een heel warmbloedige dodo is).

één dag geleden

Reactie op kuss_ies

Tijd voor overgang naar 1 slaapje...
Ga het gewoon proberen 1 slaapje !:)

één dag geleden

Hier hetzelfde probleem.. maar hoe 1 slaapje proberen als ze al om 5uur wakker is? Hoelaat zouden jullie het slaapje dan starten?

één dag geleden

Reactie op Polly_Pom

Klinkt misschien suf maar kan te maken hebben met de koudere nachten... Mij ...
Ja hadden haar al wel lekker ingepakt omdat ze het eerder ook wel eens snel te koud had. Dus denk zelf dat het daar niet aan ligt want ze heeft en een pyjama aan en haar winterslaapzakje al haha

één dag geleden

Reactie op Floortje02

Hier hetzelfde probleem.. maar hoe 1 slaapje proberen als ze al om 5uur wak ...
Ik denk dat ik haar de eerste dag van proberen gewoon iets eerder erin leg voor de middag dut. En dan in de avond wat eerder naar bed. En dan elke dag een kwartiertje rekken totdat we een beetje een fatsoenlijk ritme weer hebben.. hoop dat dat helpt

één dag geleden

Reactie op xxSann28

Ga het gewoon proberen 1 slaapje !:)
Raad je wel aan om steeds meer het ochtenddutje te verschuiven & niet in 1 x😘

2 uur geleden

Ons zoontje is bijna 15 maanden. Heeft nog nooit een hele nacht doorgeslapen. Wil altijd nog een flesje. Hij is ook elke dag wakker rond 6u. Nu met de klok om 5u.