31 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb de tip gekregen om neusspray op de aambeien te sprayen. Dat werkt blijkbaar heel goed.
2 jaar geleden
Je kan bij de huisarts vragen om verdovenzalf. Ik heb het een met 6 maanden. Het doet even zeer op de wondjes maar der na verdoofd het. En dan elke keer goed vet houden. Na mijn 2 bevalling ook gehad maar echt een tros hing er. Ben benieuwd wat het bij de 3de gaat doen. Succes ik weet wat je voelt.
2 jaar geleden
Verschrikkelijk, hè 😪
Ik ben het de vorige keer doorgekomen met curanol zalf + tabletten en een voorgeschreven poedertje dat de ontlasting soepel hield.
Dit keer is het bij mij ook erger en ik moet nog bevallen. Heb bij de dokter al een soort 'voorbestelling' klaarstaan om na de bevalling aan een hormoonzalf te gaan en wellicht een verwijzing voor het chirurgisch af laten binden.
The joys of pregnancy.
Beterschap!
2 jaar geleden
Ik heb helaas een getromboseerde aambei gehad voor 2 weken terug (ik moet nog bevallen). De huisarts heeft deze bij mij open gesneden en de bloedstolsels eruit gehaald wat direct verlichting gaf. De aambei is uitwendig nog wel aanwezig maar doet geen pijn meer. Maakt niet dat ik doodsbang ben om ze terug te krijgen na de bevalling.
Ik gebruik preventief curanol tabletten en zalf. Dus wellicht dat de huisarts wat voor je kan betekenen? Heel veel sterkte ermee! Het is ene bak ellende die aambeien 😅
2 jaar geleden
Ik heb er afgelopen week een gekregen door een combinatie van hoesten (stevig verkouden) en druk op de bekkenbodem. Getromboseerd volgens mij. Verschrikkelijk en dan moet ik nog bevallen. Ik heb sperti en lidocaïne crème gehaald, dat laatste moet de huid verdoven (heb ik nog niet geprobeerd). Op de derde dag was de pijn het ergst, daarna werd het minder, al zit ie er nog. Ben nu wel bang dat het na de bevalling zo erg zal worden als bij jou... sterkte!
2 jaar geleden
Zakjes appelstroop in de vriezer om te koelen en curanol tabletten in combinatie met de curanol zelf. Ik heb ze bij mijn bevalling ook heeeel erg gehad. De hechtingen en knip voelde ik niet, maar oh die aambeien. Wat een pijn.
Helaas heeft het gewoon echt tijd nodig.
2 jaar geleden
Je kan bij de organisatie waar je ook kraamhulp pakket hebt aangevraagd (po , bedverhogers en douchekruk etc) ook een kussen met uitsparing (gat erin zeg maar) lenen en vergoed op medische indicatie. Ik zelf heb het helaas ook, ook nog niet bevallen. Tot nu toe alleen nog aan de Sperti omdat dit voldoende verlichting geeft, maar hou me hart vast voor na de bevalling.
2 jaar geleden
Een zalf met lidocaine, het zit ook in theranal. Een perineum compres hielp mij ook erg om het een beetje te verdoven.. en pijnstilling innemen en echt op vaste tijden.. ow en neusspray met xylomethazoline erop sprayen! (Op aanraden van de huisarts)
2 jaar geleden
Dank voor alle berichtjes en tips! Helaas heb ik vandaag van de verloskundige begrepen dat er niet echt een wondermiddel bestaat maar mag wel alles naast elkaar gebruiken dus die zalfjes en neusspray en paracetamol. Dus dat ga ik doen en als het woensdag niet minder is geworden bel ik de huisarts voor meer verdovende creme. De verloskundige zei wel dat ze dit zo erg tijdens de bevalling ziet maar niet een paar dagen later, maar dat ik zeker niet verminkt of gek/anders of speciaal ben maar dat het wel heel heftig is. Maar het komt goed volgens haar. Nou daar houd ik me dan maar even aan vast…
Hoop voor ons allemaal dat het minder en weg gaat. 😫
2 jaar geleden
Ik denk dat de meeste tips al zijn gegeven. Ik had er na mijn vorige bevalling ook ontzettend last van. Curanol pillen en zalf hielp en wat minder smakelijk: terugduwen. Dat verlichtte enorm.
Ik heb nu na mijn bevalling direct de aambei laten verwijderen door de chirurg. Ik moest toch worden gehecht en mijn gedachte was dat ik er dan ook gelijk vanaf was. Ik heb de eerste week erg last gehad, maar daarna gelukkig niet meer. Ik drink nog wel elke dag 2 a 3 zakjes om de ontlasting soepel te houden.
2 jaar geleden
Hier zijn ze ook terug sinds vandaag 😭
Had ze met de bevalling van mijn zoontje heeeeeel erg. De hechtingen voelde ik helemaal niet toen.
Vanmorgen op de wc, wilde het er niet goed uit komen toen ik de grote boodschap moest doen, alsof het bleef steken. Deed echt pijn.(sorry voor de details)
Maar waarschijnlijk voelde ik de aambei mee komen 😅😭
Gelukkig had ik de curanol zalf al in huis gehaald en de tabletten had ik nog van de vorige keer. Dus hopelijk helpt het snel..
Ellende 😅