13 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb geen ervaring met een huurbad. Maar moet hij er echt continu naast staan als hij het vult? Wellicht kunnen jullie een tuinslang constructie aanleggen vanuit de douchekraan met warm water? Hij moet natuurlijk wel temperatuur checken gok ik? Ik zou het leeghalen zien als bijzaak. Als de baby er is hoeft hij niet direct te gaan legen. Kan hij ook rustig op zijn gemak de volgende dag doen of paar uur later als jij lekker met de kleine op bed aan het chillen bent 🤣🤣. Er zijn toch genoeg mensen die het doen en zo een bad huren! Wij hebben een redelijk ruim bad in de badkamer. Daar ben ik van de tweede in bevallen, dus wij hoeven niet te huren. Elk mens kan wel over van alles het zien als gedoe! Sommige mensen vinden een thuis bevalling smerig en gedoe. Vind ik totaal niet. Alles wordt netjes opgeruimd en gedaan. Merk je niks van. Blijf vooral bij jouw gevoel en wens denk ik dan. Misschien even googlen nog op huurbad en hoe dat meestal werkt. Misschien eens wat filmpjes over vullen en legen? Wellicht vinden jullie het goed te doen.

2 jaar geleden

Nou dat klinkt als een sceptische vrouw haha. Ik wil ook in bad bevallen dit keer. Heb de vorige keer tijdens mijn weeen niemand kunnen gebruiken. Geen idee wat mijn vriend had moeten doen…. Het bad opzetten is helemaal niet veel moeite toch? Misschien een elektrische pomp halen zodat hij die er gewoon op kan zetten. Is het binnen een paar minuten opgeblazen. En vervolgens de slang aan de kraan aansluiten en water vol laten lopen. En dat afbouwen van het bad hoeft toch niet direct. Je kan toch even het magische moment samen beleven. Er is dan vast wel een verloskundige of kraamverzorgster die zich geroepen voelt even te helpen met het bad. Dit is hoe ik het voor me zie en heb gehoord hoor. Kan misschien te positief zijn maar goed, als je er positief in staat gaat het vaak beter haha!

2 jaar geleden

Eerlijk? Klinkt bijna of de kraamzorg er geen zin in heeft🫣 Om te vullen kun je vaak ook prima een lange slang gebruiken vanaf de badkamer of keukenkraan. Kijk of je daarvoor evt een verloopstukje oid nodig hebt. Maar het verhuurbedrijf heeft daarvoor vast een oplossing. Om leeg te laten lopen zijn er vast ook pompjes oid te huur. Of je gebruikt diezelfde slang en laat het bad in toilet leeglopen dmv aanzuiging. Loopt het water eenmaal, dan loopt het. Ik denk dat je met wat trucjes prima je partner een dubbelrol kunt geven. Daarbij is het afwachten in hoeverre je je partner nodig hebt. Ik heb de weeën vooral alleen opgevangen omdat ik echt niemand om me heen kon verdragen. Dat verschilt per vrouw en per bevalling. Uiteraard zou ik de optie partner zeker openhouden! Het verhuurbedrijf van het bad kan je ongetwijfeld verder helpen met de nodige trucjes. Je bent echt niet de eerste of enige die hier tegenaan loopt. Succes!

2 jaar geleden

Hoi! Wij hebben bij de eerste een bad thuis opgezet. Mijn ervaring is wel dat mijn partner idd meer bezig was met heg bad opzetten dan met mij. Ik was weeën aan het opvangen hangend aan de box en hij was samen met de verloskundige bezig het bad te vullen. Toen stroomde er nog water terug en kwam de vloer onder water te staan, was voor hem best een gestress om eerlijk te zijn! Zo heb ik dat allemaal niet ervaren hoor. Wij hebben drie katten maar als we die niet hadden kan je ook van te voren het bad al wel oppompen lijkt me? Dan hoeft je man alleen de kraan aan te zetten en in de gaten houden of het goed gaat en of het water op temperatuur is. Ik moest onverwachts nog naar het ziekenhuis dus toen heeft de kraamhulp (waren op dat moment met z’n tweeën) het bad leeggepompt. Er zat bij ons gewoon een pompje bij die het water er dan uit haalt. Mn vriend kwam thuis en hoefde toen alleen het bad leeg te laten lopen en dat was het al. Moet ook zeggen dat mijn ontsluiting erg snel ging dus daarin hebben we zeker geen tijd gehad om steun bij elkaar te zoeken. Dat is ook de reden dat we nu wel naar het ziekenhuis gaan, ik wil erg graag in bad bevallen en dan is het wat relaxter voor mn vriend haha. Maar als we het huis iets groter hadden en geen katten hadden dan was ik zeker het thuis weer gaan proberen met een bad. Vraag je verloskundige ook eens! Klinkt vooral dat je kraamverzorgster er niet zoveel zin in heeft 🫣

2 jaar geleden

Reactie op Hannelore13

Eerlijk? Klinkt bijna of de kraamzorg er geen zin in heeft🫣 Om te vullen ...
Ik dacht precies hetzelfde 😅 Volgens mij heeft de kraamzorg niet zoveel zin. Wij hebben het bad pas gevuld na dat ik heftigere weeen had die ik moeilijk(er) op kon vangen en zeker niet in het begin. Waarom zou je het bad ook niet even kunnen laten staan na de bevalling? Mijn man was ook even bezig met het bad maar mijn bevalling duurde 24 uur in totaal en mijn man wilde ik absoluut niet elke seconde naast mij hebben. Ik vond een een warme douche ook heerlijk dus ik ben onder de douche gaan zitten toen mijn man bezig ging met het bad 🤷🏻‍♀️

2 jaar geleden

Wauw, wat een raar iets van die kraamzorg. Klinkt idd net of vind ze het zelf een heel gedoe. Ik ben thuis bevallen in bad. De eerste weeën heerlijk thuis onder de douche opgevangen en toen mijn verloskundige kwam met het bad hebben ze die samen op gezet. Ik heb er amper wat van gemerkt. Ook het opruimen hebben we pas gedaan nadat alle drukte van controles, hechtingen, en noem maar op gedaan. Ik lag heerlijk met mijn dochter in bed en mijn vriend heeft het beneden opgeruimd. Hij was zo maar weer klaar. Ik heb naast dat hij het bad klaar heeft gezet en opgeruimd onwijs veel steun gehad van hem en niks gemist. 2 bevallingen gehad, 1 in het ziekenhuis en 1 thuis in bad en ik zou het iedereen aanraden. Nu zwanger van nmr 3 en ook dit keer zou ik graag weer thuis in bad willen bevallen. Laat je niet gek maken door de Kraamhulp hoor. Want het valt allemaal reuze mee.

2 jaar geleden

Ik ben twee keer eerder thuis bevallen in een gehuurd bevalbad. Bij dit bad krijg je een elektrische pomp waarmee je het bad binnen 10 minuten hebt opgepompt. Verder zit er een lange slang bij die je kan koppelen aan de kraan. Dus tis ff de slang er goed in hangen en dan moet je af en toe controleren hoe vol die al zit en of de temp nog goed is. Mijn man vond het juist heel fijn dat hij iets concreets had om te doen. Qua opruimen, is het totaal geen werk (denk ik). Beide keren heeft mijn man hem opgeruimd samen met de verloskundige en kraamhulp in de tijd dat ik ff ging douchen en aankleden. Beide keren was ik verbaasd hoe snel het opgeruimd was en ik heb er geen 'last' van gehad.

2 jaar geleden

Het argument van beginnen zodra je weeën hebt, is ook wat overdreven. Van de tweede ben ik binnen 4 uur bevallen vanaf het moment dat ik wakker werd. En zelfs met hem is het gelukt om in bad te bevallen, terwijl we pas daarmee begonnen zijn toen de oudste opgehaald was. Dus binnen een uur staat alles, gevuld en al.

2 jaar geleden

Wat een onzin zeg. Het bad zet je van tevoren neer zodat t al is opgeblazen. Is alleen vullen (slang erin hangen, temp checken en af en toe kijken of ie vol genoeg is) Ik heb hier helemaal niks van gemerkt, die ontsluiting duurt wel ff en ik was gewoon nog bezig om een taart te bakken. Het opruimen valt ook echt mee. Ik zou niet eens weten wanneer hij het heeft gedaan, zo weinig heb ik er van gemerkt. Ik heb nooit het gevoel gehad dat mijn man er niet voor mij was wanneer ik m nodig had. Dus als jij met een bad thuis wil bevallen, lekker doen! En laat je niet gek maken door die kraamzorg ❤️

2 jaar geleden

Mijn droom was bij mijn zoontje om in bad te bevallen echter had ik prematuur gebroken vliezen met een spoedkeizersnede als gevolg. En nu een geplande keizersnede ivm vorige spoedkeizersnede en P99 dame. Voor mij klinkt het alsof je kraamzorg geen zin er in heeft om mogelijk wat extra werk te hebben. Ons is destijds verteld dat de complete opzettijd (inclusief vullen) nog geen 45 minuten bedraagt als je kan vullen met warm water vanuit de kraan. Het vullen hoef je niet continu met de neus bovenop te zitten lijkt mij. Ik had het logischer gevonden als ze een kraamhotel aangeraden hadden gezien het feit je op de 8e verdieping woont en stel je voor dat je wel met spoed naar het ziekenhuis zou moeten. Hier was de "regel" namelijk wel dat je thuis kan bevallen mits je dus wel makkelijk vervoerd zou kunnen worden bij nood. Ik zou dit hele stukje zeker bespreekbaar maken bij je verloskundige en ook haar mening eens vragen. Zelf zou ik denk ik zelfs gek worden als mijn man vanaf moment 1 op mijn lip zou zitten en zou ik blij zijn als hij even iets om handen heeft🙈

2 jaar geleden

Dankjewel lieve allemaal! Jullie berichten hebben mij enorm gerustgesteld waardoor ik de knoop heb doorgehakt voor mezelf. Ik vertrouw op mijn eigen gevoel en ga voor wat ik het liefst wil: thuis in bad bevallen. Ik ben blij dat er zoveel dames een positieve ervaring hebben gehad en leef mee met de dames waarbij het niet gelukt is om in bad te bevallen. Ik hoop dat mijn droom om in bad te bevallen uitkomt, we gaan het zien! ❤️

2 jaar geleden

Ik herken er ook niets in… wij hadden het bad ook gehuurd en al opgeblazen voordat de bevalling begon. Na een aantal uur weeen is mijn man hem gaan vullen en geen idee wanneer hij hem geleegd/opgeruimd heeft (ik denk een paar dagen later pas). Ik heb dit geen moment als storend ervaren en heb het bad voor mijn volgende bevallig ook alweer besteld!