13 Reacties
2 jaar geleden
Geen ervaring mee, de hebben bij ons ook voorgeschreven maar hebben niet gebruikt. Ze is nu 7 wk ook met reflux dus we kijken t nog ff aan.. ben benieuwd of iemand anders hier wel ervaring mee heeft
2 jaar geleden
Wel ervaring mee. Zoontje heeft dit een jaar lang gehad en ons dochtertje nu ook. Zonder schreeuwden ze het uit van de pijn bij elke golf maagzuur. Heb dit in mn zwangerschap ook gehad en dat wens je je baby niet toe. Het was ook gewoon niet te doen zonder, niet kunnen liggen en alleen maar huilen.
Wat wil je erover weten?
2 jaar geleden
Reactie op NumberTwoOnTheWay
Wel ervaring mee. Zoontje heeft dit een jaar lang gehad en ons dochtertje n ...
Nou of het geen kwaad kan voor je baby zeg maar en of het daadwerkelijk dan gaat werken verschilt natuurlijk ook per kind maar de artsen zeggen dat het een probleem niet oplost van huilen daarom is het zo moeilijk om te beslissen om er mee te starten ja of nee
2 jaar geleden
Mijn zoon heeft het van december tot januari gehad, maar kreeg een bijwerking van er van waardoor we 3 dagen in het ziekenhuis lagen. Bij onze dochter dikken we het nu in en moet zeggen dat dat ook prima lijkt te werken. Het zou misschien met medicatie nog beter zijn, maar voor nu vind ik dit prima. Je merkt ook met de week dat ze ouder wordt het ook beter gaat.
2 jaar geleden
Reactie op Moon20
Nou of het geen kwaad kan voor je baby zeg maar en of het daadwerkelijk dan ...
Daar kan ik ook geen antwoord op geven want naar zoiets zal eerst onderzoek gedaan moeten worden op een grote groep kinderen voordat er echt iets van gezegd kan worden. Maar aan ons zoontje merken we in elk geval niks. De kinderarts zei dat ze het zelfs al op de nicu aan baby’s geven.
En het huilen opzich lost het niet op maar wel als dit komt door pijn wanneer de slokdarm geirriteerd raakt door al die oprispingen.
2 jaar geleden
Reactie op Moon20
Toch vandaag mee gestart dus hopelijk krijgen we het gewenste resultaat en ...
Wij deden het wel icm indikken en bij ons zoontje gingen we eerst de nexium afbouwen toen het rond een jaar goed ging en daarna pas jbpm. Dus zou dat er wel bij doen. Het duurt even voor je resultaat merkt aangezien die slokdarm ook even moet herstellen.
2 jaar geleden
https://spotify.link/wEiZaOMcPDb dit vond ik een erg interessante podcast hierover
2 jaar geleden
Wij gebruiken het nu 3 dagen maar merken dat het spugen wel meer aan het worden is. Hij heeft volgens mij wel minder pijn ☹️
2 jaar geleden
Reactie op ML-aug2023
Wij gebruiken het nu 3 dagen maar merken dat het spugen wel meer aan het wo ...
Ik zou erbij gaan indikken. Dat is minder “erg” dan medicatie en als het niet omhoog komt doet het ook geen pijn.
Heb je verder iets veranderd waardoor spugen meer kan zijn? Meer voeding/ minder tijd tussen se flesjes/ meer huilen/ minder slaapjes enz?
2 jaar geleden
Reactie op NumberTwoOnTheWay
Ik zou erbij gaan indikken. Dat is minder “erg” dan medicatie en als het ni ...
Uiteindelijk bleek het pylorushypertrofie te zijn. Hij is geopereerd en nu gaat alles goed 😊🙏🏼