7 Reacties
3 jaar geleden
Zwangerhap natuurlijk aanhouden. Maar daarnaast, in principe kun je er vanuit gaan dat dingen die verhit zijn wel veilig zijn. Rauwe groenten en fruit en kraanwater zou ik wel mee oppassen, vooral als je het zelf op een marktje koopt.
Ik weet niet waar in Turkije je heen gaat? Op van die resorts en in Istanbul zou ik me niet zo veel zorgen maken. Daar is het in mijn ervaring behoorlijk hygiënisch. Ik vind Turkije sowieso een best wel schoon land eerlijk gezegd. Wel gewoon je gezond verstand gebruiken en als het niet goed (schoon) voelt niet doen.
En bij twijfel kun je het ook gewoon vragen, ook in Turkije wordt men zwanger en er is meestal wel een vrouwelijke collega in een restaurant aanwezig die kan adviseren. Mocht je twijfelen over ingrediënten.
En ongevraagd advies: ik had vorige zwangerschap last van hoofdpijn toen we naar een warm land gingen, door de klimaat overgang (warmte). Ik heb toen in een lokale apotheek ORS gekregen, dat hielp ontzettend goed. Verkopen ze hier ook bij de drogist eventueel, dat zorgt er voor dat je lichaam makkelijker vocht vasthoudt. Ook handig mocht je toch onverhoopt diarree oplopen.
Veel plezier alvast!
3 jaar geleden
Enkel het water uit de kraan en niet anders dan in Nederland :) vlees daar is eigenlijk altijd doorbakken! Veel plezier!
3 jaar geleden
Idd zoals de anderen al zeggen geen water uit de kraan, maar ook als je ergens eet, uitkijken met rauwe groenten, je weet niet of zij die die groenten met water uit de kraan hebben gewassen of uberhaupt goed wassen. En als een eettentje niet vertrouwd eruit ziet (smerig oid), doorlopen.. :p
Have fun!
3 jaar geleden
Thanks allen voor info.. Ik hoor meer met fruit. bijvoorbeeld alleen fruit met schil. Zonder schol niet eten Etc.
3 jaar geleden
Ik denk dat ze bedoelen dat fruit gewassen kan zijn met kraanwater. Als je daar vatbaar voor bent, kun je daar diarree van krijgen. Voor de zekerheid even afspoelen met water uit een fles of idd schillen. Of zoals hieronder gezegd dat je gesneden fruit niet van een stalletje koopt